کد خبر: ۳۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۱

برگزاری دومین جشنواره ملی قرآنی تمحیص

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: دومین جشنواره ملی قرآنی تمحیص در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، حجت حسنی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین جشنواره خوش‌نویسی و نقاشی خط قرآن کریم با عنوان «تمحیص» با هدف ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی و ترغیب هنرمندان نسل جوان به آفرینش آثار فاخر در حوزه معارف قرآنی بهمن ماه سال گذشته برگزار شد.

وی افزود: در جشنواره تمحیص برای موضوعاتی مانند قرآن و آل محمد از قلم کاتبان سومین حرم اهل بیت، نبوت در آینه قصص قرآنی، قرآن کریم و بیداری اسلامی، ترجمه‌های منظوم و منثور قرآن کنیم، اشارات و برداشت‌های قرآنی در شعر شاعران شیراز، زیارتنامه‌های امامزادگان فارس در عرصه کتابت اعلام فراخوان می‌شود.

حسنی تصریح کرد: از پیش از هفته بسیج کمیته تولید محتوا و متون با حضور انجمن طراحی تشکیل شد که حاصل آن 18 طرح بنر و پوستر برای استفاده در سراسر این استان بود.

وی ادامه داد: در هفته بسیج امسال به مدت 11 شب از ساعت 19 در سالن ورزشی فرهنگ‌سرای طاووسیه تعزیه اجرا می‌شود که تاکنون چند برنامه آن با استقبال گرم مردم رو به رو شده است.

حسنی اضافه کرد: در کنار نمایشگاه «شکست تحریم» که هم‌اکنون در میدان امام حسین (ع) دایر است نمایشگاه عکس محرم در غرفه بسیج علمی پژوهشی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: فردا در روز «نوجوان بسیجی» سوگواره شعر «رودهای تشنه» در فرهنگ‌سرای طاووسیه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در ادامه از برگزاری چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان فارس در ششم آذر ماه امسال خبر داد.

وی ابراز داشت: فراخوان این جشنواره آبان ماه جاری با موضوعات قرآن کریم، انقلاب اسلامی، ولایت و رهبری، عدالت و ظلم‌ستیزی، ایثار و شهادت، سومین حرم اهل بیت، تولید ملی و محرم و آیین‌های عزاداری اعلام شده بود.

وی خاطرنشان کرد: از 231 اثر ارسالی 90 اثر به نمایشگاه راه پیدا کرد و مراسم افتتاحیه ششم آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گفته وی، جشنواره هنرهای تجسمی بسیج در چهار بخش رقابتی شامل خوش‌نویسی، گرافیک، نقاشی و کاریکاتور و بخش غیر رقابتی نقاشی روی چوب، شیشه، معرق و چاپ روی پارچه برگزار شد.

حسنی ادامه داد: بیشترین تعداد آثار ارسال شده از شیراز، جهرم و استهبان بود.

وی اضافه کرد: مراسم اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی بسیج در شب 30 آذر ماه امسال برگزار می‌شود که در هر بخش سه برگزیده اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان