کد خبر: ۳۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۳۰ آبان ۱۳۹۱

مشکل اشتغال را یک دستگاه نمی‌تواند حل کند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: حل مشکل اشتغال تنها کار یک دستگاه نیست.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، مرتضی مبرایی بعد از ظهر امروز در گردهمایی استانی اجرای طرح استادشاگردی نوین اظهار داشت: در شرایطی که با مشکل بیکاری رو به رو هستیم باید تمام دستگاه‌ها با همدلی به این معضلات پایان دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس ابراز داشت: امروز در تولید علم کشور پیشرفت خوبی داشته اما باید به سمتی حرکت کنیم که این علم تولید شده  فرصت‌های اشتغال را نیز ایجاد کند.

وی گفت: تا زمانی که ارتباط موسسات آموزشی با بازار کار تبدیل به ارتباطی تنگاتنگ نشود، معضل بیکاری ریشه‌کن نمی‌شود.

مبرایی تصریح کرد: طرح استادشاگردی نوین می‌تواند برخی مشکلات بیکاری را برطرف کند و فرصت‌های شغلی مناسبی در اختیار جوانان قرار دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس اضافه کرد: فنی و حرفه‌ای ظرفیت محدودی دارد و باید تمام دستگاه‌ها در زمینه اشتغال و مهارت این دستگاه را یاری دهند.

وی بیان کرد: افراد در جامعه به دنبال ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی هستند اما نیاز اشتغال آنها  به درستی پاسخ داده نشده است.

مبرایی گفت: بر این اساس نرخ بیکاری در مقاطع پایین تحصیلی بسیار پایین‌تر از مقاطع بالاتر تحصیلی است. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس افزود: گردهمایی طرح استادشاگردی نوین فرصتی است تا از تمام ظرفیت‌های بازار کار برای حل مشکل اشتغال استفاده شود.

وی با اشاره به وجود 45 مرکز دولتی و 800 آموزشگاه وابسته به فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: این موسسات تنها به 25 درصد متقاضیان مهارت در استان فارس خدمات ارائه می‌دهند و به همکاری دستگاه‌ها برای آموزش به افراد بیشتر نیاز داریم.

به گزارش فارس، گردهمایی استانی اجرای طرح استادشاگردی نوین امروز در شیراز با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه‌های مرتبط و اصناف برگزار شد.

شیوه استادشاگردی شیوه مناسب و تاریخی در اصناف است که تا سال‌ها مشکلات اشتغال جوانان جامعه را برطرف و از بعد معنوی نیز تاثیرات بسزایی داشت.

شیوه‌ای که با شکل‌گیری دستگاه‌های متولی اشتغال در حال فراموشی بود و اینک در قالبی نوین برای رفع مشکلات بیکاری توسط دستگاه‌های متولی به جامعه برگشته است.

 

نظرات بینندگان