کد خبر: ۳۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۱

نیاز زندانیان آزاد شده به حمایت و مشاوره

معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان‌های فارس گفت: زندانیان آزاد شده برای به دست آوردن موقعیت شغلی خود نیازمند کمک‌های مالی و مشاوره‌ای هستند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، اسحاق ابراهیمی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: عدم توجه و یا ناتوانی خانواده‌ها در حمایت از زندانیان آزاد شده، عدم توانایی زندانی در یافتن شغل مناسب و دیگر دلایل سبب می‌شود که زندانیان آزاد شده موقعیت اجتماعی، شغلی و اقتصادی گذشته را نداشته باشند. وی افزود: حمایت از زندانیان آزاد شده پس از آزادی از وظایف مرکز مراقبت بعد از خروج زندان‌ها است تا زندانی مجدد به زندان برنگردد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه مرکز مراقبت بدون در نظر گرفتن سوابق کیفری زندانی می‌تواند گام‌های مؤثری در راستای کمک به زندانیان آزاد شده بردارد اضافه کرد: در شش ماهه نخست سال جاری 2 هزار و 991 مورد خدمات مددکاری و یک‌هزار و 638 مورد خدمات مشاوره و روان‌شناسی به زندانیان آزاد شده زیر پوشش این مرکز ارائه شده است.

معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان‌های فارس ادامه داد: در بخش اشتغال و حرفه‌آموزی یک‌هزار و 565 مورد مشاوره شغلی، جلسه کمیته اشتغال، معرفی به بانک عامل برای دریافت وام و دیگر خدمات ارائه شده است که از 304 زندانی معرفی شده به بانک 118 نفر موفق به اخذ وام شده‌اند.

ابراهیمی تصریح کرد: در بخش فرهنگی، یک‌هزار و 741 مورد اعزام زندانی و خانواده آنها به اردوهای زیارتی و تفریحی، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری، توزیع قرآن، مفاتیح، کتب و جزوه‌های آموزشی، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی مواد مخدر، توانمندسازی شغلی و مهارت‌های اساسی زندگی انجام شده است.

رئیس کمیته کاهش آسیب رفتارهای پرخطر زندان‌های فارس در ادامه از ارائه کمک‌های نقدی و غیرنقدی به زندانیان آزاد شده خبر داد و ابراز داشت: این مرکز به 463 زندانی کمک نقدی و 397 نفر دیگر از آنان کمک غیرنقدی داشته که در مجموع به 860 نفر از زندانیان زیر پوشش با اعتباری معادل 342 میلیون و 816 هزار ریال تسهیلات اعطا شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر زندانیان آزاد شده به 828 نفر از زندانیان و خانواده‌های نیازمند نیز کمک‌های نقدی و غیرنقدی معادل 169 میلیون و 875 هزار ریال اعطا شده است.

ابراهیمی از دیگر اقدامات مرکز مراقبت در بخش مردمی زیر نظر مؤسسه نسیم رهایی را اشتغال به کار 57 نفر از زندانیان در کارگاه‌های اشتغالزایی راه‌اندازی شده توسط این مؤسسه و پرداخت‌های نقدی و غیرنقدی بلاعوض به زندانیان نیازمند با اعتباری بالغ بر 119 میلیون ریال عنوان کرد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان