کد خبر: ۳۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۳ - ۱۱ آذر ۱۳۹۱

ساخت کارخانه تولید گاز مایع ایران توسط کنسرسیوم اول نفتی فارس

استاندار فارس گفت: با توجه به توانایی موجود در صنعت نفت و گاز این استان، کنسرسیوم اول نفتی فارس، کارخانه تولید گاز مایع ایران را می‌سازد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس،حسین صادق عابدین در نشست مشترک با تعدادی از نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی، علی خیراندیش مدیرعامل کارخانه تولید گاز مایع ایران، مدیران اقتصادی این استان و اعضای نخستین کنسرسیوم نفتی فارس، اظهار داشت: انتظار می‌رود با توجه به ظرفیت‌های خوب استان فارس، ساخت کارخانه مایع‌سازی گاز ایران در آینده نزدیک، عملیاتی شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه ساخت کارخانه تولید گاز مایع ایران دومین طرح بزرگ کنسرسیوم اول نفتی استان فارس پس از پالایشگاه نفت پارس است، افزود: کنسرسیوم نفتی استان فارس باید با اجرای این دو پروژه، تقویت شود و بتواند پروژه‌های بین‌المللی را اجرا کند.

وی با تاکید بر اینکه حضور مالی کنسرسیوم نفتی فارس در پروژه مایع‌سازی گاز ایران اهمیت بسیاری دارد، گفت: با توجه به وجود منابع مالی قابل توجه در بانک‌های استان فارس و سودآوری پروژه مایع‌سازی گاز ایران، تلاش می‌کنیم وام‌های مناسبی برای اجرای این طرح، در اختیار کنسرسیوم قرار گیرد.

استاندار فارس با بیان اینکه صندوق بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت در این پروژه مشارکت می‌کنند، ادامه داد: مایع‌سازی گاز، نخستین کار در نوع خود در ایران است و از نظر فنی، تکنیکی و اقتصادی، طرحی بسیار عالی و ارزشمند به شمار می‌رود.

صادق عابدین با اشاره به اینکه فعالیت در صنعت نفت و گاز، دارای ارزش فراوانی برای فارس است و موجب ارتقای جایگاه این استان در این صنعت و بهبود وضعیت اشتغال در فارس می‌شود، ابراز داشت: با توجه به اهتمام کنسرسیوم نفتی فارس و همچنین پشتیبانی نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، این طرح‌ها، اجرایی می‌شود.

در این جلسه مدیرعامل کارخانه تولید گاز مایع ایران ظرفیت‌های استان فارس در صنعت نفت و گاز را قابل توجه دانست و تصریح کرد: حجم عملیات، گردش مالی و بازگشت سرمایه در پروژه مایع‌سازی گاز ایران، بسیار بالاست و ظرفیت بسیار خوبی برای فارس ایجاد می‌کند.

علی خیراندیش با بیان این که استاندار فارس برنامه جدی برای رشد اقتصادی و صنعتی این استان دارد، گفت: آمادگی داریم در پروژه «ایران ال ان جی» با این استان مشارکت کنیم.

 

نظرات بینندگان