کد خبر: ۳۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۱

آغاز برداشت ذرت از مزارع بخش کردیان جهرم

رئیس اداره جهادکشاورزی جهرم از آغاز برداشت ذرت از سطح یک‌هزار هکتار از اراضی بخش کردیان جهرم خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس جلال بهجو امروز در جهرم اظهار داشت: بخش کردیان شهرستان جهرم با دارا بودن بیش از 7 هزار هکتار اراضی زراعی قطب مهم تولید محصولات این شهرستان محسوب می‌شود که بیش از یک‌هزار هکتار از این مقدار به کشت ذرت اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه کار برداشت ذرت دانه‌ای از این مزارع از اواخر آبان ماه آغاز و تا اواخر دی ماه ادامه می‌یابد، افزود: به طور میانگین از هر هکتار مزرعه ذرت بیش از هشت تن محصول ذرت دانه‌ای برداشت می‌شود.

رئیس اداره جهادکشاورزی جهرم با بیان اینکه ذرت بعد از گندم و برنج سومین محصول زراعی دنیا از نظر سطح زیر کشت و دومین محصول بعد از گندم از نظر میزان تولید است، ابراز داشت: این محصول علاوه بر تامین دانه و علوفه مورد نیاز مرغداری‌ها و دامداری‌ها در صنعت غذایی، شیمیایی و دارویی نیز از اهمیّت ویژه‌ای برخوردار است.

بهجو با بیان اینکه از ساقه و برگ‌های ذرت در صنایع کاغذ و مقواسازی و همچنین تولید کاغذ دیواری استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: از آرد ذرت در تولید چسب، صابون و از نشاسته آن در صنایع رنگرزی، داروسازی، مرکب‌سازی و پلاستیک‌سازی و همچنین تولید کاغذ روغنی و انواع کف‌پوش استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان