کد خبر: ۳۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۱

تحقق 45 درصد از تعهد اشتغال سال 91 در مرودشت

فرماندار مرودشت گفت: امسال دستگاه‌های اجرایی این شهرستان باید 9 هزار و 173 شغل ایجاد کنند که در هفت ماه گذشته 45 درصد یا به عبارتی 5 هزار و 350 فرصت شغلی از این تعهد محقق شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از مرودشت سید یدالله حسینی صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال مرودشت که با حضور اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری موضوع اشتغال است که تمام مدیران باید با انگیزه و جدیت بیشتر این امر را محقق کنند.

فرماندار مرودشت با تأکید بر اهمیت اشتغال در کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا با برنامه‌ریزی منسجم نسبت به ایجاد شغل مولد و پایدار در این شهرستان تلاش بیشتری را صورت دهند.

وی افزود: اگر مشکل اشتغال در کشور حل نشود به یقین مشکلات بسیار اجتماعی در جامعه به وجود می‌آید.

حسینی در مورد ثبت فرصت‌های شغلی ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد گفت: دستگاه‌هایی که در تعهد ایجاد اشتغال خود کم‌کاری کرده‌اند باید عقب‌ماندگی‌های خود را در اسرع وقت اصلاح و اشتغال‌های ایجاد شده را در سامانه ثبت کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال مرودشت نیز در این جلسه ابراز داشت: تاکنون بیش از 6 هزار و 46 مجوز اشتغال خانگی در این شهرستان صادر شده که از این تعداد حدود 2 هزار و 366 مورد به بانک‌های عامل معرفی که یک‌هزار و 534 مورد آن با اعتباری بالغ بر 48 میلیارد ریال پرداخت شده است.

محمد امیری افزود: این مجوزها از سوی کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی، فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، اداره صنعت، معدن و تجارت، و صندوق مهر امام رضا (ع) صادر شده است.

وی ادامه داد: این افراد در زمینه‌های خدماتی، صنایع دستی، کشاورزی و غیره مشغول به کار شده‌اند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان