کد خبر: ۳۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱ - ۱۴ آذر ۱۳۹۱

بسیج تمام ظرفیت‌های ‌کشور برای پیشرفت اقتصاد‌ ایران

رئیس جمهور گفت: برای این که ایران ‌به یکی از پیشرفته‌ترین اقتصادها تبدیل شود باید تمام ظرفیت‌های فرهنگی کشور در تمام نهادها و دستگاه‌ها بسیج شوند‌.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، محمود احمدی‌نژاد در پیام خود به همایش شناسایی راهکارهای ارتقای فرهنگ کار و تلاش در استان فارس که بعد از ظهر امروز قرائت شد، تصریح کرده است: ذات اقدس خداوند هر لحظه در حال آفرینشی بی‌بدیل است و بنیان انسان را نیز با کار بنا نهاد و مقرر فرمود که به هر میزان کوشد بهره‌مند شود.

وی در این متن اضافه می‌کند: اجماع فرهیختگان و صاحبنظران جهان این است که امروزه تنها انسان دانش‌مدار و ارزش‌آفرین و نوآور است که می‌تواند در چالش‌های رقابتی عصر حاضر سرافراز بیرون آمده و اقتصاد هر کشوری را دگرگون سازد.

رئیس دولت ادامه داده است: در فرهنگ ملی کشور از گذشته‌های دور صنعتگران پیوسته جایگاهی شایسته در بین مردم داشته‌اند و آموزه‌های قرآنی و فرهنگ اسلام برای کار ارزش والایی قائل شده‌اند که با هیچ نظام ارزش‌گذاری دیگری قابل مقایسه نیست.

وی در این پیام ابراز می‌دارد: در نگاه زیبای پیامبر اعظم کار کردن افراد با ویژگی‌های مختلف ارزش جهاد در راه خدا را دارد و نقش تمام انبیای الهی در تبیین جایگاه و منزلت کار و بسترسازی برای رشد فرهنگ کار بی‌بدیل بوده است.

به گفته احمدی‌نژاد، انبیایی مانند ادریس، نوح، ابراهیم، سلیمان، داوود، موسی، عیسی و محمد (ص) به جز شان و منزلت نبوی هر یک منشا تحولی انسان‌ساز و ارزش‌آفرین در حیات فرهنگی و تمدن بشری بوده‌اند.

مقام ارشد اجرایی کشور تصریح می‌کند: تمام انبیای الهی از فعال‌ترین شخصیت‌های تاریخ در عرصه حیات سیاسی و اجتماعی بشر بوده‌اند.

وی در این پیام بیان می‌کند: آنچه در آموزه‌های اسلامی و روایت‌های معصومین (ع) با ظرافت و دقت ویژه‌ای مورد تاکید قرار گرفته، ارزش‌آفرینی کار و خدمت است.

به اعتقاد رئیس جمهور، کار و خدمت از منظر قرآن و آموزه‌های اسلامی به همان نسبت که ارزش افزوده بیشتری را تولید کند از جایگاه برتری برخوردار بوده و کار فاقد ارزش در دیدگاه اسلام ناپسند است.

وی در ادامه می‌افزاید: رشد فرهنگ کارآفرینی مبتنی بر دانش کاربردی و خلاقیت و نوآوری از نگاه تیزبین ارزش‌گذاران اسلامی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

احمدی نژاد در متن ارسالی خود اظهار می‌دارد: با وجود فرهنگ غنی اسلام در زمینه کار و کارآفرینی باید موانع رشد و توسعه فرهنگ کار به دقت و با نگاه کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه می‌دهد: جامعه اسلامی یک جامعه کارآفرین و ارزش‌آفرین است و تمام انسان‌ها فرصت‌های یکسان پیش رو دارند.

به گفته رئیس کابینه، در این جامعه سرمایه برای افراد ایجاد ثروت نمی‌کند بلکه انسان‌های دانش‌مدار، صاحب مهارت، خلاق، نوآور و مصمم هستند که شانس بیشتری در کسب درآمد و جایگاه معنوی برتر در بین مردم و حاکمیت دارند.

وی می‌افزاید: یکی از مهم‌ترین الزامات و بایسته‌های فرهنگ کار تغییر جهت در سیاست‌ها و قوانین برای ایجاد تناسبی معنادار و معقول بین تلاش‌های ارزش‌آفرین و حلال انسان‌ها با میزان بهره‌مندی آنها است.

احمدی نژاد در پایان پیام خود متذکر می‌شود برای این که ایران اسلامی به یکی از پیشرفته‌ترین اقتصادها تبدیل شود باید تمام ظرفیت‌های فرهنگی کشور در تمام نهادها و دستگاه‌ها بسیج شوند تا در اقدامی هماهنگ و یکپارچه فرهنگ کار و کارآفرینی به فرهنگ غالب در جامعه تبدیل شود.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان