کد خبر: ۳۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۱

افاغنه مجاز در فارس به زودی بیمه می شوند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی پناهندگان مسئله بیمه است که در مورد آن اقدامات لازم انجام و قراردادهایی منعقد شده است و به زودی در استان فارس نیز اجرایی می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، عزیز کاظمی روز گذشته در جمع افاغنه حاضر در امامزاده سید محمد شیراز اظهار داشت: برای اشتغال و آموزش و نیز معیشت افغان‌ها در ایران برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است تا پناهندگان افغان زندگی قانونی و با شرایط مناسبی را داشته باشند.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی پناهندگان مسئله بیمه است که در مورد آن اقدامات لازم انجام و قراردادهایی منعقد شده است و به زودی در استان فارس نیز اجرایی می‌شود.

کاظمی بیان کرد: در مورد بیمه افاغنه فرانشیز با تخفیف در نظر گرفته شده که مژده خوبی برای این افراد است.

وی ادامه داد: بیش از 200 هزار دانش‌آموز افغانی در مدارس جمهوری اسلامی ایران تحصیل می‌کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در ادامه ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران میزبان 3 میلیون تبعه افغان بوده که این رقم مساوی با مجموع جمعیت 92 کشور جهان و معادل یک کشور کوچک است.

کاظمی در ادامه گفت: حضور قانونی این افراد باعث می‌شود در صورت بروز هر مشکلی، امکان احقاق حقوق برای آنها وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: در بین افغان‌های پناهنده، اقشار آسیب‌پذیر، بیماران خاص، زنان سرپرست خانوار و ایتام بسیاری هستند که برای معیشت و ادامه زندگی دچار مشکل هستند و به همین دلیل باید سازمان‌های بین‌المللی توجه ویژه‌ای به آنها داشته باشند.

غلامرضا غلامی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس نیز در این زمینه گفت: دوشنبه‌ها در اداره اتباع برنامه ملاقات عمومی هست و روزانه 30 نفر برای بیان مشکلات خود به ما مراجعه می‌کنند.

به گزارش فارس، در این بازدید، سفیر اتریش، وزیر مختار بلژیک، وزیر جمهوری چک، دبیر اول فرانسه، رایزن مجارستان، دبیر دوم ژاپن، سفیر سوئد، سفیر سوئیس و رایزن برزیل، به همراه رئیس کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در مورد خدمات مختلف فارس به اتباع و مهاجران بازدیدهایی را انجام داده و  اطلاعاتی دریافت کردند.

نظرات بینندگان