کد خبر: ۳۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۲۰ آذر ۱۳۹۱

تشدید برخورد با سارقان تجهیزات برق

معاون دادستان شیراز گفت: برخورد قضایی با سارقان کابل‌ها شدت یافته است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، محمد حسن سپاسدار بعد از ظهر امروز در همایش مدیریت بحران و آشنایی با شیوه‌های مقابله با سرقت در صنعت برق اظهار داشت: با تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به سرقت‌های شبکه برق با سارقان برخورد جدی می‌شود.

معاون دادستان شیراز گفت: زمان رسیدگی به این جرائم سرعت گرفته و با سارقان اموال عمومی طبق قانون برخورد می‌شود.

سپاسدار اضافه کرد: در قانون مجازات از یک تا پنج سال حبس برای این‌گونه جرایم در نظر گرفته شده که اگر فرد خاطی از پرسنل مجموعه مربوطه باشد حداکثر مجازات برای وی در نظر گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به مجازات این جرائم و نوع نگاه جدی دادگستری هزینه ارتکاب این گونه جرایم بسیار بالا است.

سرپرست دادسرای ویژه امور جنایی و جرایم امنیتی شیراز ادامه داد: از زمان تشکیل شعبه ویژه این جرایم بیش از 77 پرونده مورد بررسی قرار گرفته که 66 مورد آْن منجر به صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست شده است.

معاون دادستان شیراز گفت: بیش از 20 مورد نیز در پلیس آگاهی در حال بررسی و تحقیق است.

سپاسدار با بیان اینکه برخورد شدید لازم است اما کافی نیست، تصریح کرد: باید اقدامات پیشگیرانه برای حذف این جرایم از سطح جامعه افزایش یابد.

سرپرست دادسرای ویژه امور جنایی و جرایم امنیتی شیراز ابراز داشت: اقدامات موثری نیز برای شناسایی خریداران کابل‌های سرقتی صورت گرفت که منجر به شناسایی انبارها و برخورد قضایی با آنها شده است.

به گزارش فارس، همایش مدیریت بحران و آشنایی با شیوه‌های مقابله با سرقت در صنعت برق امروز با حضور کارشناسان و مقام‌های قضایی و انتظامی در تالار سعدی شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان