کد خبر: ۳۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۱

دنبال صادرات دانش مهندسی برق هستیم

مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز گفت: به دنبال رشد و صادرات دانش مهندسی برق به کشورهای دیگر هستیم.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس ، محمدحسن صحراییان بعد از ظهر امروز در همایش مدیریت بحران و آشنایی با شیوه‌های مقابله با سرقت در صنعت برق اظهار داشت: با دستور استاندار فارس به زودی کنسرسیوم پیمانکاران برق برای صدور دانش مهندسی در استان فارس راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل توزیع برق شیراز ابراز داشت: با توجه به جایگاه مهم جمهوری اسلامی در صنعت برق و نیاز کشورهای هم‌جوار ظرفیت صدور این دانش وجود دارد.

وی گفت: آموزش‌های بسیاری نیز در این زمینه با همکاری فنی و حرفه‌ای صورت گرفته که نیروهای ماهری برای انتقال دانش به سایر کشورها و استان‌های دیگر تربیت شده‌اند.

صحراییان همچنین با اشاره به اهمیت حفاظت از اموال شبکه‌های برق به عنوان اموال عمومی تصریح کرد: تنها زمانی سرقت کابل‌ها پایان می‌یابد که تمام مردم نسبت به بیت‌المال احساس مسئولیت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز افزود: سرقت‌های کابل افزایش یافته و از تعداد 63 مورد در هشت ماه نخست سال 88، 6 هزار و 154 مورد در هشت ماه سال جاری رسیده است.

وی ادامه داد: این آمار نشانگر شکل‌گیری یک عزم جدی برای برخورد با سارقان تجهیزات برق است چراکه با هر سرقت و قطع برق یک منطقه مشکلات فراوانی برای جامعه ایجاد می‌شود.

صحرائیان ابراز داشت: به زودی مرکزی با عنوان حفاظت و حراست از شبکه‌های برق با مشارکت پلیس پیشگیری در سطح شیراز راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: تمام پیمانکاران و کارگران آنها نیز دارای کارت هوشمند و لباس فرم می‌شوند تا امکان شناسایی افراد مجاز و غیرمجاز فراهم شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز گفت: دادگستری نیز برای افزایش هزینه جرم اهتمام خاصی داشته و با راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به جرایم شبکه‌های برق زمان رسیدگی به این جرایم را کاهش داده است.

صحرائیان در پایان از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک موضوع را به پلیس و یا اتفاقات برق منتقل کنند.

به گزارش فارس، همایش مدیریت بحران و آشنایی با شیوه‌های مقابله با سرقت در صنعت برق امروز در تالار سعدی شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: صادرات ، دانش ، مهندسی ، برق ، شیرازه
نظرات بینندگان