کد خبر: ۳۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۲
در گفتگوی با نمایندگان فیروزآباد، جهرم و فسا مطرح شد

سفرهای استانی دولت چرا تعطیل شد؟

اگر سفر استانی هم بخواهد انجام شود، طبق توافقات صورت گرفته، نوبت استان فارس است، چون جلسات و مقدمات سفر انجام شده، با این وضعیت امیدی نیست که سفر دور چهارم صورت بگیرد و بعید می دانم که سفر انجام شود.

شیرازه، نادر فریدونی نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار شیرازه، درباره زمان سفر دور جهارم هیئت دولت به فارس گفت: ما در مجمع نمایندگان طی جلساتی که با دولت داشتیم، مقدمات این سفر را فراهم کردیم، انتظار طبیعی این است که این سفر انجام شود، اما در صورتی که این سفر صورت نگیرد، قطعا به ایشان اعتراض خواهیم کرد، چون خیلی از مصوبه های دولت در سفرهای قبلی بر زمین مانده است و حداقل انتظار از دور چهارم سفر هیئت دولت این است که وضعیت عمرانی استان تسریع شود.

در تکمیل پروژه های ناتمام تردید وجود دارد

فریدونی درباره تکمیل پروژه های نیمه تمام دولت اظهار داشت: دولت تمام تلاش و اعتبارات خود را بر روی پروژه هایی متمرکز کرده که رو به اتمام یا قسمت اعظمی از کار آن انجام شده است. این کار از لحاظ کار کارشناسی درست بود اما، معتقدم گزینش پروژه های مهر ماندگار بر مبنای درستی صورت نگرفت. در حالی که چیزی به پایان عمر دولت دهم باقی نمانده است، در تکمیل پروژه های ناتمام تردید وجود دارد و خیلی نمی شود یقین پیدا کرد.

وی افزود: البته نمایندگان طرحی دو فورتی را به مبلغ 8 میلیارد دلار جهت کمک به دولت در تکمیل پروژه های ناتمام از محل صندوق توسعه ملی آماده کرده اند که به زودی در صحن علنی مطرح خواهد شد.

ما که سرمایه گذاری ندیدیم!

عضو کمیسیون انرژی در مورد سرمایه گذاری در استان نیز گفت: در تمام جلسات با مسئولین استان همواره متذکر شدیم این که معتقدید فارس در جذب سرمایه گذاری خارجی رتبه ممتازی در کشور دارد، دقیقا مشخص کنید که کجاها این سرمایه گذاری صورت گرفته، ما که این سرمایه گذاری ها را ندیدیم.

باید بیشتر از هر چیزی به تولید اهمیت داد

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در مجتمع تجاری در حد خودش خوب است و لازم، اما باید بیشتر از هر چیزی به تولید اهمیت داد، باید کشاورزی، صنعت و کارخانه و... را رونق داد.

نادر فریدونی تاکید کرد: درمورد سرمایه گذاری جز استان های ضعیف هستیم و حیف است که استان قله دچار این وضعیت باشد، ما از آذربایجان شرقی، اصفهان، مشهد خیلی عقبیم.

فردونی خاطرنشان کرد: بدلیل وضعیت بسیار خوب استان در پتانسیل های انسانی، طبیعی و... با بها دادن درست و کار عملی نه شعار، می توانیم به فارس را به سایر استانها نزدیک کنیم.

صنعتی شدن فارس شدنی و مقدور است

وی افزود: این که بعضی از مسئولان استان بگویند، در طی دو یا سه سال فارس صنعتی نمی شود را قبول ندارم. واقعیت این است که شدنی و مقدور است. همه باید در جهت صنعتی شدن این استان تلاش کنیم و در رمینه صنعتی شدن باید مسئولان همه استان را ببینند.

نوبت فارس که شد، دریا خشکید

محمدرضا رضایی کوچی نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی نیز درباره دور چهارم سفر هیئت دولت به فارس گفت: نزدیک به سه ماه پیش با معاون اول دولت، جلسه پیش سفر داشتیم. مقدمات سفر را هم فراهم کردیم، اما وقتی زمان سفر دور چهارم هیئت دولت به فارس رسید، سفرها متوقف شد، دریا خشکید!

وی افزود: اگر سفر استانی هم بخوهد انجام شود، طبق توافقات صورت گرفته، نوبت استان فارس است، چون جلسات و مقدمات سفر انجام شده، با این وضعیت امیدی نیست که سفر دور چهارم صورت بگیرد و بعید می دانم که سفر انجام شود.

بعید است پروژه های نیمه تمام دولت به سرانجام برسد

رضایی کوچی درباره اتمام پروژه های نیمه تمام تا پایان عمر دولت دهم اظهار داشت: ما امسال هر چه پروژه عمرانی داشتیم 16 درصد تخصیص داشتیم، معلوم است که تخصیص خوبی نیست، با این وضعیت بعید می دانم پروژه های نیمه تمام دولت به سرانجام برسد. البته نمایندگان طرحی دو فوریتی آماده کرده اند تا از محل صندوق توسعه ملی مبلغ 8 میلیارد دلار برای اتمام پروژه های نیمه تمام دولت کمک کنند.

رضایی درباره وضعیت سرمایه گذاری در استان فارس نیز خاطر نشان کرد: در استان فارس پروژه ها و مصوبات خوبی داریم. مثل راه آهن ها، آزادراه، بزرگراه ها، پتروشیمی ها، فولاد ها، پالایشگاه ها، واقعیت آن است که نباید به اعتماد اعتبار دولتی نشست، باید بخش خصوصی را فعال کرد تا در این پروژه ها سرمایه گذاری کنند. برای ساخت 17 پتروشیمی در استان فارس مصوبه داریم که اگر ساخته شود، استان فارس متحول می شود.

شاهد حرکت چشم گیری در حوزه سرمایه گذاری نبوده ایم

وی درباره کسب رتبه برتر فارس در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی به ادعای بعضی از مسئولین استانی گفت: اگر سرمایه گذاری صورت گرفته کجاست؟ پتروشیمی های ما هنوز شکل نگرفته، راه آهن های ما ساخته نشده و در واقع ما شاهد حرکت چشم گیری نبوده ایم.

سرمایه گذاری در مجتمع تجاری ارزشی ندارد

وی سرمایه گذاری در مجتمع تجاری را این طور توصیف کرد؛ این ها سرمایه گذاری نیست، سرمایه گذاری یعنی اینکه بیایند راه آهن، پتروشیمی، بزرگراه، آزادراه و پالایشگاه بسازند. زیرساخت یک کشور را باید ساخت. مجتمع تجاری کار تولیدی نیست، خدماتی است و خیلی ارزش ندارد.

سفر چهارم دولت طلب استان فارس که به گردن دولت دهم ماند

محمد حسن دوگانی نماینده فسا در مجلس شورای اسلامی هم درباره سفر دور چهارم رئیس جمهور به فارس با اذعان به این که مقدمات سفر هیئت دولت به فارس انجام شده بود، گفت: با توجه به توقف این سفرها در کشور، متاسفانه سفر به فارس هم انجام نخواهد شد و فارس در این قضیه ضرر کرد.

وی افزود: اگر این سفر انجام می شد، می توانستیم ارزیابی خوبی از سفرهای قبلی داشته باشیم که متاسفانه نشد و این یک طلب فارس بود که گردن دولت ماند.


نظرات بینندگان