کد خبر: ۳۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۲

معاون رئیس جمهور، رئیس جمهور شد!

نیکولاس مادورو، معاون اول هوگو چاوز رئیس جمهور فقید ونزوئلا با کسب 51 درصد آراء به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور انتخاب شد. وی بر ادامه سیاست‌های سوسیالیستی هوگو چاوز و حمایت از حقوق فقرا و قشر آسیب پذیر تاکید دارد.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، انریکه کاپریلس، رقیب اصلی مادورو و نامزد متمایل به غرب با کسب 49 درصد آراء از جانشینی چاوز باز ماند.

براساس آخرین نظرسنجی‌ها آرای وی بیش از 10 درصد با مادورو فاصله داشت و کسب 49 درصد آراء شگفتی مقامات این کشور را در پی داشت.

در این انتخابات 19 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن بودند. پیش بینی می‌شود در این انتخابات که به صورت الکترونیکی برگزار شد، حدود 70 درصد از واجدین شرایط شرکت کرده باشند.
انریکه کاپرلس که پیش از این از هوگو چاوز نیز شکست خورده بود هنوز شکست در انتخابات را نپذیرفته و ستاد انتخاباتی وی از هواداران کاپریلس خواسته تا در مقابل کاخ ریاست جمهوری تجمع کنند. نامزد شکست خورده انتخابات ونزوئلا پیش‌تر در صفحه توییتر خود از احتمال تخلف در انتخابات خبر داده بود.

نیکولاس مادورو با حضور در جمع هوادارنش از همه خواست به نتایج انتخابات احترام گذاشته و آرامش موجود را حفظ کنند.

بر اساس اخبار منتشر شده، پس از پایان زمان رای گیری، صفحه توییتر مادورو هک شده و به دست مخالفان افتاده است و پیغام «تخلف انتخاباتی» بر روی آن به نمایش در آمده است. انریکه کاپریلس رهبر مخالفان ونزوئلا پیش از برگزاری انتخابات بارها در تبلیغات خود ستاد انتخابات ونزوئلا را به تخلف در فرآیند رأی گیری متهم کرده بود.

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا با حضور 170 ناظر بین‌المللی و در فضایی آرام برگزار شد. در طول برگزاری انتخابات نیز 43 نفر به دلیل برهم زدن نظم و تخلفات مرتبط با انتخابات بازداشت شدند.

نظرات بینندگان