کد خبر: ۳۸۳۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۲
سخنی با هم شهری ها

به مسئولین ربطی ندارد؛ چوب اشتباهات خودمان را می خوریم

نتیجه آن هم در هر دو صورت عاید خود مردم و شهروندان خواهد شد. زشت و نازیباست که در مسایلی که به تصمیم گیری و نظر مستقیم خود ما مردم ارتباط دارد دیگران و به خصوص مسئولین را مقصر کنیم و با بی انصافی و بی مبالاتی به آنان ناسزا بگوئیم.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، چند روز قبل برای اصلاح سر، از خانه بیرون آمدم و در سلمانی محل که هم ارزان حساب می کند و هم مدل دار کوتاه نمی کند، روزنامه های رنگ و رو رفته که حداقل 7 ماه از چاپ آن می گذشت را ورق می زدم که به خبر عزل چند تن از اعضای شورای شهر به دلیل اختلاس و مفاسد دیگر برخوردم.

وقتی برای بازگشت به خانه سوار تاکسی شدم، راننده که اتفاقاً آدم مسن و دنیا دیده ای هم بود، نواری گذاشت که متناسب با شان و حرمت ایام عزای حضرت زهرا نبود. با تذکر حقیر علیرغم این که پذیرفت و صدا را قطع کرد- نوار گلایه ها و نق زدن ها و غر غر کردن هایش روشن شد!

بنده خدا که فکر می کرد من از مسئولین طراز اول کشورم و باید پاسخگوی قیمت شیر، لاستیک ماشین، وضع آسفالت کوچه ها و ترافیک خیابان و دیگر مسایل باشم، با هر گلایه به جا و بی جا، فحش آب داری هم حواله می کرد. در همین حال یک لحظه به ذهنم خطور کرد و از او پرسیدم: این همه شما حرف زدی من هم می توانم یک سوال بکنم؟ آرام شد و گفت: بفرما!

گفتم: می توانم بپرسم در انتخابات شوراهای گذشته به چه کسی رای دادی؟ بعد از کلی فکر کردن و نُچ نُچ، بالاخره نام چهار نفر را آورد که اتفاقاً اولی و دومی همان کسانی بودند که در روزنامه خبر عزلشان را خوانده بودم و البته نفر سوم هم دزدکی آزاد است!

***

قرآن کریم در سوره مبارکه رعد آیه 11 صراحتاً می فرماید: ما سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهیم، مگر اینکه خودشان بخواهند و اراده کنند. اگر چه مشابه این معنا در آیات دیگر قرآن به دفعات ذکر شده است، اما در متن جامعه ی ما کمتر به آن توجه می شود.

بسیاری از نارضایتی ها و مشکلات موجود، مستقیم یا غیر مستقیم به رفتار، برخورد و انتخاب ما بر می گردد. به عنوان بارزترین نمونه همین انتخابات شوراهای شهر و روستاست که سرنوشت تصمیم گیری چهار سال خودمان را به دست افراد منتخب می سپاریم. انتخاب هایی که یا از سر آگاهی، تحقیق، شناخت و مشورت شکل می گیرد و یا عواملی مثل قومیت، هم زبانی، تحت تاثیر تبلیغات کاذب قرار گرفتن و ... انجام می شود.

نتیجه آن هم در هر دو صورت عاید خود مردم و شهروندان خواهد شد. زشت و نازیباست که در مسایلی که به تصمیم گیری و نظر مستقیم خود ما مردم ارتباط دارد دیگران و به خصوص مسئولین را مقصر کنیم و با بی انصافی و بی مبالاتی به آنان ناسزا بگوئیم.

***

اکنون و در آستانه انتخابات شوراها یادمان باشد که «از ماست که بر ماست» و فراموش نکنیم که با یک حساب سرانگشتی می توانیم بفهمیم که امتحان پس داده های مردود شده، متمولان بی درد و تشنگان شهرت و مال، سیاست بازان وابسته به احزاب و گروه ها، قمپز در کرده های همیشه طلب کار از مردم مظلوم، دخترکان و پسرکان بی تجربه و بیکار نمی توانند به عنوان تصمیم گیرنگان سرنوشت ساز مردم، دردی از جامعه دوا کنند. کار را باید به اهلش سپرد. بگردیم و اهلش را پیدا کنیم.

انتهای پیام/523

نویسنده :
سجاد توکل
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲
0
صحبت های شما وقتی درسته که انتخاب بین بد و بدتر نباشه.تا انسان کاردان در راس نباشه پیشرفت و عمران میسر نخواهد شد.حالا شما فردا که لیست کاندیدا بیرون امد ببین ایا با این لیست میشه به سمت پیشرفت رفت؟از اغاز دوره چهارم تا پایان ان حداقل 200 هزار نفر به جمعیت شیراز افزوده خواهد شد.انقدر دید و تخصص مدیریتی دارند که علاوه بر جمعیت کنونی برای جمعیت افزوده هم برنامه ریزی کنند؟
اصلا وظیفه شما به عنوان رسانه اینجا چیه؟ خود شما میتونی فارغ از مسایل سیاسی و شخصی انتخاب کنی و از کسی طرفداری؟