کد خبر: ۳۸۵۲۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان فارس:

بعضی از اعضای شورا از نظر تخصص و حتی تعهد در حد سومین حرم اهل بیت نبودند!

شاید بتوان اذعان کرد که برخی از این جمع از لحاظ تخصص و حتی تعهد در حد شهر شیراز و سومین حرم اهل بیت نیز نبودند که امیدواریم اشخاص حاضر در شورای چهارم بتوانند کاستی ها را جبران کنند.

به گزارش شیرازه آنچه در ادامه می آید بررسی آرایش سیاسی نیروهای حاضر در انتخابات شورای شهر در گفتگوی با مهندس ابراهیم شعرا دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان فارس است که مورد بررسی قرار گرفته است.

به عنوان اولین سوال، آرایش سیاسی گروه ها و جریانات مختلف را در انتخابات آتی شورای شهر شیراز چگونه ارزیابی می کنید؟

در ابتدا لازم میدانم کمی از شرایط حاکم بر شورای سوم صحبت کنیم و سپس به تبیین وضعیت فعلی سیاسی در شهر شیراز بپردازیم. در انتخابات سوم شاهد یک آرایش سیاسی خاص بودیم. بدین معنا که بیش از 16 ائتلاف در این انتخابات حضور داشتند که از این میان 11 ائتلاف از بین جریانات اصولگرا و 4 ائتلاف از میان جریانات اصلاح طلب و یک ائتلاف به صورت مستقل در این انتخابات حضور داشتند که تعدد این ائتلاف ها به خصوص در بین اصولگرایان باعث شد آرای نامزدهای حاضر در انتخابات شکسته شود و میان نامزدهای حاضر در انتخابات تقسیم شود فلذا کاندیداهای اصولگرایان در انتخابات شورای سوم نتوانستند اکثریت کرسی ها و جریان غالب را به خود اختصاص بدهند و اکثرا با اختلاف کمی از آرا، از حضور در شورا بازماندند و بعضا در رده های علی البدل نیز قرار گرفتند. نتیجه این انتخابات نیز این شد که حضور برخی چهره های اصلاح طلب و همچنین خاندان سالاری، در شورای سوم شهر شیراز نمود عینی پیدا کرد و نهایتا منجر به بروز مشکلات متعددی در این شورا شد. از جمله احکامی که توسط قوه قضائیه برای 3 نفر از اعضای شورا صادر کرد و دو نفر از این بین نتوانستند به ادامه کار با شورا بپردازند و دود همه این حوادث تلخ به چشم مردم رفت. تمام این حوادث در شورای سوم درس عبرتی شد که در دور چهارم، نیروهای ارزشی و اصولگرا بیش از پیش با یکدیگر متحد شوند.

نیروهایی اعم از جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جبهه پایداری، برخی نیروهای مستقل اصولگرا و جبهه پیروان خط امام و رهبری، همه آمدند و یک مجمعی از میان این گروه ها تشکیل شد که انشالله ماحصل کار این باشد که همه نیروها و جریانات سیاسی ارزشی و ولایی با یک لیست وارد عرصه انتخابات شورای شهر شوند که این کار تا کنون پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و امیدواریم این اتحاد تا آخر برقرار باشد و منجر به ارائه یک لیست جامع و واحد از سوی اصولگرایان شود.

اما پیرامون آرایش سیاسی دیگر گروه ها و جریانات، اطلاعاتی که از وضع ثبت نام ها داریم بر خلاف تصور قبلی این است که تا کنون اصلاح طلبان با چهره های شاخص خود در انتخابات حاضر نمی شوند و تا کنون در بین اسامی نامزدهای ثبت نام شده شاهد چهره های شاخصی از سوی آن جریان نبوده ایم، اما نیروهای وابسته به شهردار و شهرداری شیراز و همچنین نیروهای وابسته به سازمان نظام مهندسی و همچنین عشایر، ثبت نام گسترده ای داشته اند، البته هنوز مهلت قانونی ثبت نام نامزدها در شورای شهر به اتمام نرسیده و ممکن است آرایش سیاسی در دقیقه نود تغییر قابل ملاحضه ای بکند.

عملکرد شورای فعلی را چگونه ارزیابی می کنید؟

همانگونه که پیش تر نیز اشاره شد، شورای فعلی آسیب هایی در آن پدیدار شد و در مجموع نتوانست انتظارات نیروهای ارزشی و نیازمندی های شهروندان شیرازی را به خوبی براورده کند و در زمینه تصمیم گیری و مصوبات شهری که داشتند نیز نتوانستند طرح های جامع و خوبی که منجر به توزیع عادلانه ثروت و توسعه شهری بر مبنای شهرسازی اسلامی شود ارائه دهند، لذا معتقدیم این شورا جایگاه واقعی خود را نداشت و نیروهای موجود در آن، از شرایطی مطلوبی برخوردار نبودند و در شاید بتوان اذعان کرد که برخی از این جمع از لحاظ تخصص و حتی تعهد در حد شهر شیراز و سومین حرم اهل بیت نیز نبودند که امیدواریم اشخاص حاضر در شورای چهارم بتوانند کاستی ها را جبران کنند.

آیا تمام جریانات اصولگرا و ارزشی در سطح شهر شیراز با یک لیست واحد در انتخابات حضور خواهند داشت و یا اینکه احتمال انشعاب و ارائه لیست های مستقل نیز وجود دارد؟

ما فکر میکنیم آنهایی که دلسوز انقلاب اسلامی و شهر شیراز و مردم این خطه هستند و از طرفی واقعا به دنبال حل شدن مشکلات عدیده مردم در شهر شیراز هستند، همه باید به خرد جمعی تن دهند و بتوانند یک لیست جامع و واحد ارائه کنند و امیدواریم این اتفاق نیز بیفتد و شاهد چند دستگی و انشعاب در میان نیروهای اصولگرا و ارزشی نباشیم. البته این امکان همچنان وجود دارد که اشخاصی به این شورای تصمیم گیری اصولگرایان معرفی شوند و پس از ارائه برنامه های آنها برای شورای شهر و همچنین بررسی سوابقشان به لیست جامع و واحدی که ارائه خواهد شد راه یابند. هم اکنون همه دوستان اصولگرا به این نتیجه رسیده اند که باید با یک لیست در انتخابات حضور داشته باشند.

یک بحثی که در سطح برخی رسانه ها و تشکل های دانشجویی مطرح می شود این است که نباید به لیست هایی که از سوی جریانات سیاسی به مردم ارائه می شود اعتماد کرد نظر حضرتعالی در این باره چیست؟

چرا گروه های سیاسی اصولگرا نباید در انتخابات شورا حاضر شوند؟ خیر ما این مبنا را که اساسا نباید به جریانات سیاسی اعتماد کرد را قبول نداریم. تشکل های سیاسی و اصولگرایی که دلسوز انقلاب و مردم هستند و با گزینش هایی که انجام می دهند سعی می کنند اصلح ها را به مردم معرفی کنند، چرا نباید مورد اعتماد عمومی واقع شوند؟ تصور ما بر این است که مردم خوب و بد را به خوبی از هم تشخیص می دهند.

برای این ائتلاف جامع نامی در نظر گرفته شده است؟

ائتلافی که شکل گرفته فعلا ائتلاف اصولگرایان است اما نام نهایی هنوز قطعی نشده که انشالله در آینده و پس از قطعی شدن به سمع و نظر مردم عزیز خواهد رسید.

مهمترین شاخص هایی که مد نظر اصولگرایان برای انتخاب نامزد اصلح در انتخابات آتی شورای شهر مد نظر می باشد چیست؟

اولین مساله ای که مورد بررسی قرار گرفته، این بوده که افراد در عمل التزام خود را به ولایت فقیه نشان داده باشند ثانیا پاک دستی و صداقت در گذشته کاری آنها نمود عینی داشته باشد. بحث بعدی تجربه اجرایی و مدیریتی و برنامه ریزی بوده که در مسئولیت هایی که پیش از این داشته اند حائز سوابق درخشانی باشند که بتوانند در شورای شهر از آنها به خوبی استفاده کرد. شاخص بعدی تحصیلات مرتبط با شورای شهر است که سعی شده از کسانی که می توانند با تخصص علمی خود کمکی به حل معضلات شهری بکنند استفاده شود. در نهایت با هر یک از نامزدهای مد نظر، مصاحبه های تخصصی صورت می گیرد که برنامه های آنها برای توسعه شهری بر مبنای شهرسازی اسلامی مورد بررسی قرار گیرد و نهایتا با توافق و خرد جمعی به لیست نهایی راه یابند.

براورد شما از میزان مشارکت مردم در انتخابات و همچنین اقبال مجدد مردم به اصولگرایان چیست؟

با توجه به اینکه میان انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری تجمیع صورت گرفته می توان پیش بینی حضور بالایی از مشارکت عمومی را پیش بینی کرد. لذا برداشت ما این است که حضور مردم در این انتخابات نیز حماسی خواهد بود و یک حضور حداکثری است. اما در رابطه با اقبال عمومی به اصولگرایان با توجه به تجربه انتخابات مجلس و همچنین انتخابات های قبل این احتمال در سراسر کشور وجود دارد که اصولگرایان و نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه همچنان در صدر اعتماد مردم قرار داشت باشند.

انتهای پیام/523

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
1
ایشان بشرطی که در جلسات بخواب نروند، میتوانند موجب انبساط خاطر مردم شیراز باشند؛ لذا با کاندیداتوری ایشان موافقم.
بهانه
اقا رضا شما که خودت خماری، یه سوزن به خودت بزن
محسن
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
0
بد نیست ایشون کمی هم در خصوص تخصصشون صحبت می کردن بعد تخصص رو به عنوان معیار مطرح کنن. حداقل آخرین فعالیت تخصصیشون رو ذکر کنن. اسم آخرین کتاب یا مقاله تخصصی رو که مطالعه کردن رو نام ببرن هم راضی هستیم! بابا تخصص کجا بود!!!