کد خبر: ۳۸۵۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
مشاوره تلفنی کتاب آغاز شد

فقط با یک تماس کتاب دلخواه خود را بیابید

ایجاد پایگاه مشاوره کتاب به منظور پاسخ سریع و آسان به نیاز مخاطب است؛ متقاضیان مشاوره در زمینه کتاب و کتابخوانی می توانند از شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر با شماره 07112335139 تماس بگیرند.
به گزارش شیرازه به نقل از سحاب، اجرای طرح مشاوره تلفنی کتاب با عنوان «کمی کتاب» از فروردین ماه امسال برای اولین بار در استان فارس آغاز شد. رئیس نهادکتابخانه های عمومی شهرستان شیراز اعلام کرد: ایجاد پایگاه مشاوره کتاب به منظور پاسخ سریع و آسان به نیاز مخاطب است البته یک حرکت همه جانبه در حوزه کتابخوانی جهت ایجاد یک جریان از تبیین ضرورت کتابخوانی تا مرحله ثبوت نیاز،  در این حوزه لازم است که طرح مشاوره تلفنی تنها گامی از این حرکت است.
علیرضا رحمانی خاطرنشان کرد: متقاضیان مشاوره در زمینه کتاب و کتابخوانی می توانند از شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر با شماره 07112335139 تماس بگیرند. در هر تماس به متقاضیان کد رهگیری داده می شود و این کد از 24 تا 48 ساعت بعد از طریق ایمیل و تلفن و پیامک قابل پیگیری است.
وی افزود: در ساعاتی هم که مشاورین ما پاسخگو نیستند پس از پخش پیام ضبط شده اپراتور، صحبت های مخاطب ضبط و پیگیری خواهد شد. رحمانی در خصوص جزئیات این طرح تصریح کرد: پس از گرفتن کد رهگیری برای هر مخاطب، پرونده ای برای او تشکیل می شود و میزان مطالعه و سن و علایق و شغل و ... هر متقاضی ثبت شده و برای نحوه ارتباط با وی و معرفی کتاب های متناسب با روحیه او برنامه ریزی می شود.
وی اضافه کرد: مخاطبان بر اساس میزان ارتباط آن ها با پایگاه«کمی کتاب» در سه سطح درجه بندی خواهند شد. همچنین تقسیم بندی دیگر مخاطبان که در نوع مشورت دادن به ایشان موثر است بر اساس میزان مطالعه و نوع نیاز آن هاست.
رحمانی با تاکید بر اینکه ما به مشاوره دادن و ابلاغ ضرورت کتابخوانی اعتقاد داریم، تاکید کرد: ما منتظر مشاوره گرفتن نمی مانیم. بر همین اساس مخاطبانی که با ما تماس می گیرند برای مشاوره های بعدی تقسیم بندی می شوند. این ارتباط در مرحله اول به صورت غیرحضوری و در مراحل بعدی از طریق کتابخانه های شیراز حفظ می شود و ادامه می یابد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رهپو
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
2
طرح بسیار خوبی به نظر می رسه ولی فکر کنم یه شماره تلفن کافی نیست باید کلی پشت خط بمونیم.