کد خبر: ۳۸۷۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
بعد از اتفاقات هفته گذشته روی داد

انتقاد امام جمعه شیراز نسبت به وضعیت فرهنگی دانشگاه آزاد

این دانشگاه مانند نهادهای برآمده از نظام از قبیل سپاه پاسداران، بنیاد مسکن و جهاد سازندگی با پسوند انقلاب اسلامی همراه بوده است.

به گزارش شیرازه، نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه های این هفته نماز جمعه شیراز با اشاره به وضعیت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این دانشگاه مانند نهادهای برآمده از نظام از قبیل سپاه پاسداران، بنیاد مسکن و جهاد سازندگی با پسوند انقلاب اسلامی همراه بوده است.

وی افزود: امروزه دانشگاه آزاد اسلامی با گذر از 30 سال و شکل‌گیری یک دانشگاه بزرگ در دنیای اسلام با بیش از یک‌میلیون و 500 هزار شعبه در حساس‌ترین عرصه که فرهنگ است، فعالیت می‌کند.

آیت الله ایمانی افزود: همایشی در بحث فرهنگ و سند راهبردی برای مسائل فرهنگی در دانشگاه آزاد در شیراز برگزار شد که برگزاری چنین همایشی مطلوب و مناسب است.

وی تاکید کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی و حرکت شود که فضای دانشگاه آزاد فضایی اسلامی و فرهنگی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری اجلاس علما و نخبگان اثرگذار دنیای اسلام در تهران مرکز سیاسی جمهوری اسلامی ایران که با حضور رهبر معظم انقلاب افتتاح شد، ابراز داشت: حرکتی که در مصر، لیبی و.... اتفاق افتاد حرکت سیاسی، اقتصادی و یا کودتا نیست بلکه حرکتی است که از نماز جمعه و جماعات آغازشد و احزاب اسلامی و جمعیتی دینی در آن حضور داشتند.

وی تصریح کرد: مهمترین دلیل این ادعا نیز برگزاری انتخاباتی است که در این کشورها انجام شد هرچند که آمریکا و دیگر دشمنان تلاش کردند، باز هم انتخابات به نفع مسلمانان خاتمه یافت.

ایت الله ایمانی بیان داشت: حرکتی را که امروزه در جهان اسلام شاهد آن هستیم، دشمنانی دارد که شامل استکبار جهانی و استبداد داخلی در این کشورها است.

وی با اشاره به اینکه حرکت‌های اسلامی، استکبار جهانی و استبداد داخلی را در این کشورها به وحشت انداخته است، گفت: آنها با سلاح تهدید، سرکوب و فریب و دور زدن نخبگان و مسلمانان، یا از پیروزی این حرکت‌ها جلوگیری می‌کنند و یا آنها را به بیراهه می‌کشانند، همان‌گونه که در کشورهایی مانند لیبی اتفاق افتاد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: استکبار جهانی با پول کانون های شهوت پرست و اطلاعاتی را که اسرائیل در اختیار آنها قرار داده به فکر افتادند که چهره بدلی از انقلاب مردم مسلمان را در منطقه ایجاد کنند.

آیت الله ایمانی یادآور شد: کسانی را با سربند، ریش و اسلحه به میدان فرستادند که به آدم کشی و مسلمان کشی مشغول شوند.

وی گفت: اینها با امکانات همین کشورها اسلحه تهیه کردند تا مسلمانان را بکشند و اسم این حرکت را انقلاب بگذارند که امروز در پاکستان، سوریه و عراق شاهد این حرکت ها هستیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروزه هوشیاری مردم مسیری را فراهم کرده است که دنیا را از شر استکبار جهانی می‌رهاند، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی پایگاهی برای تمام مسلمانان جهان است و دیدیم که چگونه برای نخستین بار اسرائیل را در جنوب لبنان به شکست واداشت.

امام جمعه شیراز ابراز داشت: ایران اسلامی اسرائیل را در مقابل مردم بی‌دفاع در جنگ 22 روزه و همچنین در غزه و جنگ هشت روزه، وادار به شکست کرد.




نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
0
کجای این صحبتها انتقاد بود بلکه خبر دادند و به نوعی تقدیر کردند از برگزاری نشست مسئولان فرهنگی دانشگاههای ازادسراسر کشور در استان فارس
امر مهمی که متاسفانه شما کاملا سانسور کردید ومن در اخبارتان ندیدم خصوصا سخنرانیها و مطالب بسیار مهم اقایان صفار هرندی رجبی دوانی حائری شیرازی و ایت الله ایمانی و.... در این همایش که شما از کنار انها عبور کرده اید
جلیلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
1
میراث هاشمی و موسوی و جاسبی و ولایتی دیگه بهتراز این هم نمیشود!!! انشاء الله 50 سال دیگر مردم و نخبگان خواهند فهمید که چه انحرافهاو جنایتها و خیانتها در دهه هفتاد در حق کشور انجام شده و علی دوران چه مظلومیتی کشیده اند
حامیان جلیلی استان فارس
http://jalele1392.blogfa.com/