کد خبر: ۳۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
آیت الله مصباح:

تعدد کاندیداها نعمت است ولی کار مردم را سخت می کند

آیت الله مصباح گفتند: شاید برخی افرد صالح بوده ولی مدیر نباشند و برای کار در جای دیگری مناسب باشند.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ظهر امروز با آیت الله مصباح دیدار و درباره مسائل مختلف گفت‌وگو کرد.

آیت الله مصباح در این دیدار با اشاره به نقص و کمبود مدیران صالح در طی 30 سال گذشته، گفت: البته در دوره ای مانند دولت موقت و دولت بعد از آن برخی مدیران در خط امام (ره) نبودند.

ایشان ادامه دادند: ولی روسای جمهور بعدی به خط امام (ره) نزدیک تر شده و کسانی مانند آیت الله خامنه ای کاملا در خط امام(ره) حرکت می کردند.

آیت الله مصباح تاکید کردند: یکی از نعمت های امروز ما وجود مدیران بالفعل در خط امام(ره) است.

ایشان با اشاره به حضور افراد مختلف در عرصه انتخابات ریاست جمهوری تصریح کردند: شاید برخی افرد صالح باشند ولی مدیر نباشند.

آیت الله مصباح اضافه کردند: برخی افراد مانند شهید بهشتی برای مدیریت ساخته شده اند و به اذعان خیلی ها به صورت ذاتی مدیر بوده اند.

رئیس موسسه آموزشی امام خمینی افزود: شاید افراد دیگر صفات خوبی داشته باشند ولی مدیر نبودن آنها گناه نیست و این افراد شاید برای جاهای دیگر مناسب باشند.

ایشان تعدد کاندیداها را مورد اشاره قرار داده و تصریح کردند: تعهد کاندیداها امروز هم یک نعمت است و هم می تواند از سوی دیگر کار را برای انتخاب اصلح از طرف مردم سخت کند.

*موجب شکرگذاری است که افرادی امروز دارای حدنصاب مدیریت، تقوا و ولایت مداری هستند که عمدتا در 30 سال گذشته در فضای جبهه، دانشگاه ها یا حوزه ساخته شده اند.

ایشان اضافه کردند: این تعهد مدیران صالح کار را برای انتخاب مردم سخت تر می کند چرا که شبیه مراجع تقلید نیست که ممکن است دو برابر مقلد دو مرجع متفاوت باشند مدیریت اجرایی باید متمرکز شود اما تسلی خاطر این است که این افراد صالح برای انجام وظیفه آمده اند و اگر بار از دوششان برداشته شود خوشحال می شوند.

آیت الله مصباح تصریح کردند: اگر چه ممکن است در تعدد نامزدها اصلح انتخاب نشود اما امیدوارم کسی انتخاب شود که حداقل صلاحیت ها را داشته باشد هر چند تعیین کننده اصلی رای مردم است.

ایشان ادامه دادند: کاری که از ما برمی آید تنها این است که دعا صلاح مملکت رقم بخورد و قلب امام زمان(عج) خشنود شود.

آیت الله  مصباح خطاب به زاکانی گفتند: ما قبلا شما را دعا می کردیم الان هم دعا می کنیم.
نظرات بینندگان