کد خبر: ۴۰۱۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۲

خاتمه رسیدگی به پرونده ۳ نماینده مجلس در دادگاه کیفری

رسیدگی به پرونده ۳ نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی در دادگاه کیفری استان تهران پایان یافت.
به گزارش شیرازه، رسیدگی به پرونده 3 نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی که در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی سیامک مدیرخراسانی مفتوح و در حال رسیدگی بود، خاتمه یافته است و قضات برای صدور حکم وارد شور شده‌اند.

این 3 نماینده مجلس، در رابطه با پرونده فساد بزرگ مالی موسوم به اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی با اتهاماتی روبه‌رو شده بودند که پرونده آنها برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و جلسات رسیدگی به پرونده این افراد به صورت غیرعلنی مورد رسیدگی قرار گرفت.

بر اساس تبصره ماده 4 قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب اصلاحی 81 تنها دادگاه کیفری استان تهران صلاحیت رسیدگی به جرائم برخی از اشخاص را دارد.

در بخش دوم تبصره ماده چهار قانون یاد شده آمده است: رسیدگی به تمام اتهامات اعضای تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزرا و معاونین آنها، معاونان و مشاوران روسای سه قوه، سفرا، دادستان و رئیس دیوان محاسبات، دارندگان پایه قضائی، استانداران، فرمانداران و جرائم عمومی افسران نظامی و انتظامی از درجه سرتیپ و بالاتر و مدیران کل اطلاعات استان‌ها در صلاحیت دادگاه کیفری استان تهران است؛ به استثنای مواردی که در صلاحیت سایر مراجع قضائی است.


منبع: تسنیم


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
0
جالبه که در این ماجرای اختلاس راحتی هر چه تهمت بود به مهندس مشایی زدند و هیچی ثابت نشد اما حالا حتی اسم 3 تا نماینده رو هم نمیارن