کد خبر: ۴۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۲

احمدرضا دستغیب: دنیا دیگر نمی‌تواند با ایران متکبرانه سخن گوید

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سابقه روحانی در روابط خارجی ایران، روش دولت وی در استفاده از فرصت‌های بین‌المللی را جدید و حائز اهمیت خواند.
به گزارش شیرازه، دکتر احمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به حضور حداکثری مردم در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: ناظران بین‌المللی شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات بودند و بنابراین مشارکت بالای مردم که تجلی مردم سالاری و دموکراسی است، قابل انکار نیست.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: این انتخابات پیام‌هایی برای مجامع و در عرصه بین‌المللی و کشورهایی که با جمهوری اسلامی در تعامل هستند یا کشورهایی که ارتباطات ایران با آنها رو به سردی گراییده است،‌ به همراه داشت.

دنیا دیگر نمی‌تواند با ایران متکبرانه سخن گوید

وی گفت: پیام اول انتخابات ایران برای کشورهای دیگر این بود که جمهوری اسلامی دارای پشتوانه های مردمی است و از این جهت سخن گفتن با مردم و دولت ایران، نمی‌تواند از جنس متکبرانه و یک سویه باشد؛ بلکه روابط جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دیگر بر اساس احترام متقابل تعریف می‌شود.

دستغیب با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات ایران در یک شرایط آرام و امن و با حضور سلایق سیاسی انجام شد، تصریح کرد: یکی از شئون دموکراسی، حضور گرایش‌های مختلف در انتخابات است که در ایران نیز رعایت شد و یکی دیگر از ویژگی‌های مردم سالاری دینی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات برخی کشورها، تمام گروه‌ها در این بازی نمادین اجازه حضور ندارند، افزود: در ایران اسلامی همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در انتخابات یازدهم دارای نماینده بودند و حتی نحله‌های مختلف یک گروه نیز کاندیدا داشتند و از گرایش‌های مختلف جریان اصول گرایی و اصلاح طلبی نمایندگانی در انتخابات وجود داشت.

شکل‌گیری حماسه سیاسی قطعا به نفع ایران در عرصه بین‌المللی تمام شد

عضو فراکسیون اصول گرایان رهروان ولایت مجلس توضیح داد: همراهی و همدلی تمام ملت ایران در این انتخابات به تمامی صورت گرفت؛‌ همانند دیشب که جشن بزرگ ملی در کشور برگزار شد و این موضوع، نشان‌دهنده وحدت، صلابت، همدلی و همراهی مردم ایران است که قطعا برای کشورهای دیگر نیز حائز اهمیت خواهد بود.

دستغیب گفت : جمیع این شرایط که در شکل گیری حماسه سیاسی در ایران رخ داد، به نفع ملت ایران تمام شد و قطعا طی روزهای آینده برکات این حماسه عظیم در ابعاد مختلف مخصوصا در عرصه بین المللی دیده می‌شود.

دیپلمات بودن روحانی در رویکرد سیاست خارجی دولت وی تاثیرگذار است

وی با اشاره به دیپلمات بودن حسن روحانی درباره نقش این رزومه در رویکرد دیپلماسی خارجی دولت او توضیح داد: ایران در سیاست خارجی خود دارای رویکرد ثابتی است ولی دیپلماسی تغییر می‌کند و قطعا روش‌های جدیدی در دفاع از حقوق ملت ایران در عرصه بین‌الملل به کار گرفته می‌شود تا از فضاها و فرصت‌های تازه‌ای که شکل می‌گیرد، استفاده شود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت : با توجه به سابقه دکتر روحانی در این عرصه و با حمایتی که در داخل از وی صورت گرفت، او می‌تواند نمایندگی مردم ایران را در پیشبرد آرمانها و تحقق اهداف والای جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی به خوبی برعهده گیرد.
نظرات بینندگان