کد خبر: ۴۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲

قادری: خط آهن شيراز- بوشهر پیشرفت فیزیکی خوبی دارد

این پروژه در چهار قطعه از مرودشت تا پل فسا و دو قطعه از بوشهر به سمت شيراز مراحل اجرايي را طي مي‌كند و پيشرفت فيزيكي خوبي دارد.
به گزارش شیرازه، دکتر جعفر قادري امروز با اشاره به تشكيل جلسه‌اي با مسئولان مرتبط در خصوص رفع مشكلات راه‌آهن شيراز- اصفهان، گفت: يكي از مسايل مطرح اجراي تقاطع‌ها و سيني دوار براي افزايش سرعت قطار در خط شيراز- اصفهان بود.

وي گفت: پيشنهاد مطرح شده، تامين اعتبارات لازم از محل اعتبارات تملك دارايي سرمايه‌اي و اوراق مشاركت و هم اوراق خزانه است.

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه خط آهن شيراز- بوشهر مراحل اجرايي را طي مي‌كند، گفت: اين پروژه در چهار قطعه از مرودشت تا پل فسا و دو قطعه از بوشهر به سمت شيراز مراحل اجرايي را طي مي‌كند و پيشرفت فيزيكي خوبي دارد.

قادري گفت: اعتبارات مورد نياز ادامه اين طرح از طريق فاينانس و توسط وزارت راه و شهرسازي پيگيري شده و طي يك ماه آينده نتيجه نهايي آن اعلام و در صورت تحقق، سرعت عمليات اجرايي بيشتر مي‌شود.

وي از موافقت وزارت راه و شهرسازي در خصوص تامين اعتبار و قير مورد نياز براي تكميل قطعه‌هاي الف و ب كنارگذر شمال شرق شيراز، خبرداد و افزود: اين موضوع يكي از موارد مطرح شده در جلسه فوق بود و مقرر شد تا مبلغ 150 ميليارد ريال اعتبار اراضي معوض و مقدار 3 هزار تن قير براي تكميل پروژه‌ها و عمليات آسفالت‌ريزي قطعات مورد نظر توسط وزارت راه و شهرسازي و كارفرمايان پروژه‌ها انجام و مسير‌ها آماده بهره‌بردار شود.

قادري رفع مشكل تردد در مسير خرامه و افزايش ايمني و كاهش مشكلات ترافيكي جاده شيراز- خرامه را از جمله مزاياي تكميل و بهره‌برداري از محور كمربندي شرق شيراز دانست و گفت: در اين جلسه موضوع تامين مبلغ 5 هزار ميليون ريال از محل اعتبارات سال 92 به همراه قير مورد نياز مسير بزرگراهي فسا- استهبان توسط وزارت راه و شهرسازي نيز مطرح شد.


نظرات بینندگان