کد خبر: ۴۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۲
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

وزرا از دادن تعهدات غیرعملیاتی بپرهیزند

مسئول تشکیل کارگروه‌ها‌ی همکاری دولت و مجلس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از ثبت‌نام ۱۲۰ نماینده در این کارگروه‌ها خبرداد و گفت: این کارگروهها بعد از تشکیل دولت و رای اعتماد به وزرا نیزفعال خواهد بود و بر برنامه های اعلامی وزرا طی دوران وزارتشان نظارت خواهند کرد از این رو بهتر است وزرا از کلی گویی و دادن تعهدات غیرعملیاتی در جلسه رای اعتماد پرهیز کنند.
به گزارش شیرازه به نقل از خانه ملت، احمدرضا دستغیب با اشاره به تشکیل 7 کارگروه تخصصی در فراکسیون، گفت: این 7 کارگروه تخصصی شامل اقتصاد و بودجه، سیاست و امنیت، فرهنگ و اجتماع، آموزش و بهداشت، انرژی، تولید و کارگروه امور زیربنایی است.

نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی تشکیل این کارگروه‌ها را سازوکاری برای تعامل دولت و مجلس عنوان کرد و افزود: این کارگروهها بعد از تشکیل دولت و رای اعتماد به وزرا نیزفعال خواهد بود و  بر برنامه‌های اعلامی وزرا طی دوران وزارتشان نظارت خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه گزارش کارگروه‌ها راهگشای نمایندگان در طرح سوال، تذکر و استیضاح خواهد بود، افزود: نمایندگان مجلس از این پس می توانند با مراجعه به دبیرخانه کارگروه‌ها از نحوه عملکرد وزرا در طول دوره فعالیتشان مطلع شوند.

دستغیب با بیان اینکه تشکیل این ۷ کارگروه در یک شرایط تعریف شده و برابر صورت گرفته است، گفت: موضع فراکسیون در تعامل مجلس با دولت و همچنین رای اعتماد به وزرا از دریچه نگاه تخصصی کارگروه‌ها صورت می‌گیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: بعد از تشکیل کارگروه‌ها، راه‌اندازی دبیرخانه برای هر کارگروه در دستور کار است که اسناد، اطلاعات، مدارک و اطلاعات مربوط به وزرای سابق و گزارشی از وضع موجود کشور در هر حوزه به عنوان اسناد بالادستی در این دبیرخانه‌ها قرار خواهد گرفت.

مسئول تشکیل کارگروه‌ها‌ی همکاری دولت و مجلس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت افزود: این کارگروهها بعد از تشکیل دولت و رای اعتماد به وزرا نیزفعال خواهد بود و  بر برنامه های اعلامی وزرا طی دوران وزارتشان نظارت خواهند کرد از این رو وزرا از کلی گویی و دادن تعهدات غیرعملیاتی در جلسه رای اعتماد پرهیز کنند.


نظرات بینندگان