کد خبر: ۴۰۷۰۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۰ تير ۱۳۹۲
سردبیر روزنامه خبرجنوب و مدیر مسئول روزنامه عصر مردم در گفتگو با شیرازه:

عسلی:غرب اعتقادی به آزادی رسانه ندارد/زرین چنگ:اقدام اروپایی ها یک عمل مذبوحانه است

غربی ها تحرک و پویایی جامعه ایرانی و حضور آنها در صحنه و موقعیت و موفقیت کشور در زمینه پیشرفت ها و تکنولوژی های جدید به خصوص انرژی صلح آمیز هسته ای را نمی توانند ببینند.

شیرازه، قطع شبکه های ماهواره ای ایرانی از سوی مدعیان به اصلاح آزادی بیان و آزادی رسانه در غرب سیاست صاحبان زر و زور و تزویر را برملا ساخت. کمپانی های صهیونیستی صاحب رسانه که بسیاری از مناسبات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اروپا و آمریکا را تنظیم و برنامه ریزی و هدایت می کنند با فیلترینگ صداهای مخالف خود فضای نقد را از بین می برند. خیال خام آن ها این است که با این رویکرد می توانند صدای حق مبتنی بر انسانیت و آموزه های وحیانی را از بین ببرند.

در همین راستا نظر دو تن از فعالان رسانه ای استان را جویا شدیم.

محمد عسلی مدیرمسئول روزنامه عصر مردم در گفتگو با خبرنگار شیرازه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا اتحادیه اروپا پخش شبکه های برون مرزی کشورمان را از روی ماهواره "اینتل ست" متوقف کرده است، گفت: رسانه ای برون مرزی کشورمان با یک نگاه حرفه ای حامل پیام قوی و روشنی برای مردم دنیاست که این پیام مخاطبان زیادی را جذب کرده که این امربه مذاق منادیان آزادی بیان خوش نمی آید.

وی افزود: اصولا در دنیای غرب، اعتقادی به آزادی رسانه ها وجود ندارد و فقط در جهت بهره برداری تبلیغاتی از آن استفاده می شود و حتی در مورادی عملکرد رسانه ها باعث می شود که هزاران انسان بی گناه جان خود را از دست بدهند.

این فعال رسانه ای ادامه داد: در دنیای غرب، قوانین رسانه ها رفته رفته رنگ می بازد و در مسائل سیاسی حل می شود و آنها به سبب فشارهای اجتماعی رو به عقب حرکت می کنند.

عسلی تاکید کرد: طبیعی است که این کشورها در چنین فضایی تحمل رسانه های افشاگری که با بیان صادقانه مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده اند را نمی کنند، چون اصولا کارکرد رسانه در کشورهایی چون ایران با آنها متفاوت است، ایران از رسانه ها برای بیان واقعیت ها برای مردم دنیا استفاده می کند ولی غربی ها از آن برای مدیریت مردم دنیا استفاده می کنند.


محمد تقی زرین چنگ، معاون سردبیر نشریات بین المللی خبرجنوب در گفتگو با خبرنگار شیرازه، قطع شبکه های برون مرزی ایرانی از روی ماهواره "اینتل ست" را عمل مذبوحانه ای خواند و گفت: علت چنین امری، بازتاب جهانی شدن پیام انقلاب است.

وی افزود: غربی ها تحرک و پویایی جامعه ایرانی و حضور آنها در صحنه و موقعیت و موفقیت کشور در زمینه پیشرفت ها و تکنولوژی های جدید به خصوص انرژی صلح آمیز هسته ای را نمی توانند ببینند.

زرین چنگ ادامه داد: علاوه بر این که انتخابات 24 خرداد با آن پیام بسیار رسا و روشن خود به دنیا گفت که ایران با انقلاب اسلامی خود پیوند خورده و هر دور همدیگر را در برگرفته اند، هم مردم انقلاب را و هم انقلاب مردم را.

رئیس خانه مطبوعات فارس خاطر نشان کرد: در حقیقت پس از سالها و حتی قرن ها، مردم ایران اسلامی به آن چه که می اندیشید ولی محروم بود، دست یافت و ثابت کرد که در هیچ شرایطی حتی در بدترین نوع آن مثل تحریم های اقتصادی یافته خود را رها نخواهند کرد.

تاکید کرد: رسانه های ایران اسلامی در حقیقت زبان مردمی هستند که با استفاده از رهنمودهای امام راحل و افکار خردمندانه مقام معظم رهبری با دنیا سخن می گویند.

انتهای پیام/523/2

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
نظاره گر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۲
0
پیوندتان مبارک! نقدهای تند دیروزتان یا گفت و گوی صمیمانه امروزتان!!! انشاالله پای هم پیر شوید.
رمضانی
نظاره گر! بشین و نظاره کن!
ناشناس
-
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۲
0
با این تند روی به کجا میروید شما مقدس نماییی بیش نیستید به فکر مملکت که نیستید به فکر منافع جناهی هستیدبه ظا هر مسلمانید