کد خبر: ۴۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۲
نایب رئیس اول شورای بانوان اتاق بازرگانی شیراز خبر داد:

ثبت اطلاعات 2700 بانوی فعال اقتصادی در فارس

متاسفانه بانوان بیشتر ترس از ورود به بازار کار را دارند در حالی که به کمک رسانه ها و انجمن های مردمی می توان این ترس را از بین برد و با ترویج فرهنگ صحیح زنان را تشویق به حضور در فعالیتهای اقتصادی کرد.
به گزارش شیرازه، یکی از معیارهای سنجش توسعه هر کشور میزان مشارکت زنان در جامعه، فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی است که در کشورهای در حال توسعه به دلایل مختلف فرهنگی و اجتماعی این میزان مشارکت به حد مطلوب نرسیده و نیاز به فعالیت و گسترش بیشتری دارد.
همانطور که می دانیم زنان نقش تاثیر گذاری در زمینه کسب و کار دارند که در جامعه امروز خوشبختانه سهم زنان در فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی رو به افزایش است اما این حضور در فعالیت ها، نیاز به فرهنگسازی و حمایت خاص دارد. با ایجاد تسهیلات و گسترش فرهنگ صحیح می توان راه را برای حضور زنان در جامعه به خصوص در فعالیتهای اقتصادی باز کرد.

عضو شورای بانوان اتاق بازرگانی شیراز در این خصوص گفت: شورای بانوان اتاق بازرگانی شیراز در سال 87 به همت تنی چند از بانوان بازرگان فارس، شورای بانوان بازرگان تهران و هیئت رئیسه اتاق بازرگانی شیراز شکل گرفت که بیشتر فعالیت خود را حول محور ایجاد پایگاه و جایگاهی مناسب برای بانوان کارآفرین، بازرگان و فعال اقتصادی شروع کرد.

 مژگان جعفریان، ادامه داد: از ابتدای تاسیس سعی شده با ارگانهای دولتی مرتبط با امور بانوان و تمامی سازمان هایی که با فعالین اقتصادی زن ارتباط دارند تماس های مناسبی برقرار شود تا با شناسایی بانوان توانمند بتوان آنها را در زمینه اقتصادی یاری داد.

به دنبال نهادینه سازی فرهنگ کارآفرینی زنان در جامعه هستیم
وی با اشاره به اینکه به دنبال گسترش ارتباط با دانشگاه هستیم، ابراز داشت: طبق تفاهم نامه شورا با شهرداری شیراز به منظور ترویج کارآفرینی، دوره های آموزشی در فرهنگسراها برگزار می شود که امیدواریم بتوان این دوره از کلاس ها را در دانشگاه نیز برگزار کنیم.

نایب رئیس اول شورای بانوان اتاق بازرگانی شیراز، عنوان کرد: شورا طی سالهای فعالیت خود به دنبال نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی زنان در جامعه است تا شاید بتواند غفلت سالهایی را که ارگانی متولی این امر نبوده را جبران کند.

جعفریان، افزود: افراد از طریق سایت www.shccima.ir/banovan  که متعلق به شورای بانوان است می توانند اطلاعات در زمینه فعالیت و همکاریهای اقتصادی بدست آورند.
 
ثبت اطلاعات 2700بانوی فعال اقتصادی در فارس
این فعال اقتصادی در زمینه الکترونیک و مخابرات، تاکید کرد: متاسفانه بانوان بیشتر ترس از ورود به بازار کار را دارند  در حالی که به کمک رسانه ها و انجمن های مردمی می توان این ترس را از بین برد و با ترویج فرهنگ صحیح زنان را تشویق به حضور در فعالیتهای اقتصادی کرد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بانک اطلاعاتی برای ثبت اسامی بانوان فعال اقتصادی راه اندازی شده که تا کنون توانسته اطلاعات  2700 بانوی فعال اقتصادی استان را به دست آوریم که این اطلاعات کمک زیادی به ایجاد برنامه های حمایتی می کند.

نائب رئیس اول شورای بانوان اتاق بازرگانی شیراز، افزود: امیدواریم بتوان با کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه راه را برای حمایت از بانوان و گرفتن تسهیلات بیشتر باز کنیم.

انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان