کد خبر: ۴۲۰۳۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
انذارهای رهبری به دولت جدید/1

کابینه دولت روحانی و فتنه‌ای که هم‌چنان داغ است

رهبر معظم انقلاب اسلامی طی هفته‌های اخیر برخی نکات را به صورت مستقیم و غیرمستقیم خطاب به دکتر روحانی رئیس جمهور منتخب و نزدیکان وی بیان کرده‌اند که می‌توان از آن‌ها به عنوان انذارهای رهبری به دولت جدید یاد کرد. شیرازه سعی دارد در چند مطلب این انذارها را به صورت اجمالی بررسی کند.

شیرازه - رهبر معظم انقلاب اسلامی طی هفته‌های اخیر برخی نکات را به صورت مستقیم و غیرمستقیم خطاب به دکتر روحانی رئیس جمهور منتخب و نزدیکان وی بیان کرده‌اند که می‌توان از آن‌ها به عنوان انذارهای رهبری به دولت جدید یاد کرد. شیرازه سعی دارد در چند مطلب این انذارها را به صورت اجمالی بررسی کند.

 


کابینه دولت روحانی و فتنه 88

یکی از انذارهای غیرمستقیم رهبری به دکتر روحانی، در خصوص فتنه 88 است. در شرایطی که رسانه‌های نزدیک به روحانی هفته‌ها است سعی در تطهیر خاتمی دارند و از سویی خاتمی نیز خود دور جدیدی از فعالیت‌های مختلف در حوزه‌های متنوع از نامه‌نگاری به الازهر بر سر کشته شدن چند شیعه مصری تا بازدید از سریال طنز شاهگوش به کارگردانی داود میرباقری تا اظهار نظرات سیاسی و وزیر ارشاد معرفی کردن به روحانی و ... را در دستور کار خود قرار داده است و از سوی دیگر هاشمی رفسنجانی نیز خشنود از پیروزی روحانی سعی می‌کند ادعاهای سابق خود را اثبات شده نشان دهد و بر جلسات خود افزوده و عملا خود را پدرخوانده معنوی! دولت یازدهم می‌داند، رهبر معظم انقلاب اسلامی موضع محکمی نسبت به فتنه 88 گرفتند، ‌موضعی که شاید سابقه نداشته باشد.


اگرچه موضع خود دکتر روحانی رئیس جمهور منتخب و محترم در فتنه 88 بسیار پذیرفتنی‌تر از این حضرات بود اما متاسفانه به نظر می‌رسد این افراد خواب‌هایی برای او دیده‌اند. کسانی نیز به بهانه تشکیل کابینه، سعی دارند تا از جرم برخی افراد در فتنه 88 بکاهند. علی مطهری در نطق خود در مجلس شورای اسلامی در چند روز گذشته، سعی کرد تا فتنه 88 و مقصران اصلی آن را کم اهمیت جلوه داده تا از برخی اعضای احتمالی کابینه پیشنهادی روحانی به مجلس که مواضع خوبی در فتنه نداشتند، اتهام زدایی کند و عملا نحوه مواجه افراد با فتنه 88 را از ملاک‌های بررسی نمایندگان برای اعطای رای اعتماد خارج کند. اما رهبر انقلاب دوباره به یاد همه آوردند که مسئله فتنه 88 چقدر خطر بزرگی برای انقلاب بوده است و مقصران آن چقدر جرم بزرگی مرتکب شده‌اند. ایشان در دیدار خود با دانشجویان در 6 مردادماه این‌گونه گفتند:

 

 

من خواهش ميكنم اگر چنانچه مسائل سال ۸۸ را مطرح ميكنيد، مسئله‌ى اصلى و عمده را در اين قضايا مورد نظر و در مدّ نگاهتان قرار دهيد؛ آن مسئلهى اصلى اين است كه يك جماعتى در مقابل جريان قانونى كشور، به شكل غير قانونى و به شكل غير نجيبانه ايستادگى كردند و به كشور لطمه و ضربه وارد كردند؛ اين را چرا فراموش ميكنيد؟ البته ممكن است در گوشه و كنار يك حادثهى بزرگ زد و خوردهائى انجام بگيرد كه انسان نتواند ظالم را از مظلوم تشخيص دهد؛ يا يك نفر در موردى ظالم، در موردى مظلوم باشد؛ اين كاملاً امكانپذير است؛ اما در اين قضايا، مسئلهى اصلى گم نشود. خب، در انتخابات سال ۸۸، آن كسانى كه فكر ميكردند در انتخابات تقلب شده، چرا براى مواجههى با تقلب، اردوكشى خيابانى كردند؟ چرا اين را جواب نميدهند؟ صد بار ما سؤال كرديم؛ نه در مجامع عمومى، نخير، به شكلى كه قابل جواب دادن بوده؛ اما جواب ندارند. خب، چرا عذرخواهى نميكنند؟ در جلسات خصوصى ميگويند ما اعتراف ميكنيم كه تقلب اتفاق نيفتاده بود. خب، اگر تقلب اتفاق نيفتاده بود، چرا كشور را دچار اين ضايعات كرديد؟ چرا براى كشور هزينه درست كرديد؟ اگر خداى متعال به اين ملت كمك نميكرد، گروههاى مردم به جان هم مىافتادند، ميدانيد چه اتفاقى مىافتاد؟ مىبينيد امروز در كشورهاى منطقه، آنجاهائى كه گروههاى مردم مقابل هم قرار ميگيرند، چه اتفاقى دارد مىافتد؟ كشور را لب يك چنين پرتگاهى بردند؛ خداوند نگذاشت، ملت هم بصيرت بهخرج دادند. در قضاياى سال ۸۸، اين مسئلهى اصلى است؛ اين را چرا فراموش ميكنيد؟ دربارهى حادثهى سال ۷۸ هم ما حرف زياد داريم؛ آن هم داستان ديگرى است.

 

این اهمیت‌دهی به فتنه 88 نشان می‌دهد که هم‌چنان پرونده فتنه 88 داغ است و باید هم داغ بماند. کسانی که بزرگ‌ترین خیانت در حق مردم و نظام را در سال‌های اخیر رقم زدند، نمی‌توانند در پشت گفتمان اعتدال رئیس جمهور منتخب دوباره به صحنه بیایند. این ملاک مهمی است که در تمامی حوزه‌ها باید روحانی را بر اساس آن مورد سنجش قرار داد.

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
آزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
1
فعلا که آقای خاتمی محبوب قلب ایرانیان و جهانیان است هر چند عده ای اندک و تندرو با ایشان مخالف هستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
5
شماها نمي خواهيذ بفهميد اگر خاتمي و ... بدند و فتنه گر اكثريت مردم با ايشونند حالا هرچي ميخواين تلاش كنيد قلب دست خداست
سرباز گمنام
سلام لطفامیشه اکثریت را بگید تا ما هم بدونیم کیا هستن.ودرسته قلب دست خداست ولی عقل دست خودمان است
سروش
نمیدانم منظور شما از اکثریت مردم چیه....شاید تمام آرا روحانی را متعلق به خاتمی میدونید..هنوز عکس جفتی خاتمی با سوروس زینت بعضی سایتها است...
سروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
0
بصیرت یعنی اینکه بدانیم...شمر مجروح جنگ بدر بود...و در رکاب پیامبر تا مرز شهادت پیش رفت.....ولی.....عاشورا....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
0
وقتی حقایق روشن شوند قلبها به سمت حقایق خواهند رفت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
1
این بیچاره ها می گویند تقلب در شمارش نگردیده واعتراض آنها این بوده که احمدی نژاد با توزیع سهام عدالت .سیب زمینی و زدن تهمت در مناظره ها نتیجه انتخابات به نفع خود عوض نمود و سکوت شورای نگهبان در رسیدگی به این اعتراض باعث اعتراض خیابانی گردید پس دو طر ف در شکل گیری فتنه مقصر هستند وباعث سو استفاده جیره خواران خارجی در داخل کشور شدند وعدالت ایجاب می کند که با عاملین ایجاد فتنه در دو طرف بر خورد گردد تا مردم مزه اجرای عدالت احساس کنند