کد خبر: ۴۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس به مجمع نمایندگان فارس:

به وزرایی رای دهید که بیشترین قرابت را با مفهوم اعتدال داشته باشند

محیط‌های دانشگاهی و علمی باید به دور از تشنج و وابستگی به احزاب سیاسی خارج از دانشگاه باشد.
شیرازه- شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس طی نامه ای خطاب به مجمع نمایندگان استان فارس از آن ها در خواست کردند به وزرایی رای اعتماد دهند که بیشترین قرابت را با مفهوم اعتدال درند و بدین وسیله به وظیفه انقلابی خود عمل کنند. نمایندگان محترم باید بدانند که در جهت تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی وامدار هیچ گروه و حزب و شخص خاصی نیستند.

به گزارش غریو، متن نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس به مجمع نمایندگان این استان به شرح ذیل است:

من از همه جریانهای گوناگون سیاسی درخواست میکنم و اصرار دارم به دولت و رئیس جمهور کمک کنند تا ان شاء الله بتوانند وظایف سنگینی را که بر عهده دارند بخوبی انجام دهند.

(مقام معظم رهبری 12/5 /92)

در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مصداق این حدیث شریفه " کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته" تک تک آحاد ملت در قبال حفظ میراث گرانبهای امام راحل که همان جمهوری اسلامی است، مسئولند. اینک که در مقطع حساس شروع به کار دولت جدید و انتخاب وزرا هستیم، ما دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان فارس، همان گونه که مطالبه رهبر فرزانه از همه، کمک به دولت منتخب است، مطالبات خویش در انتخاب وزیر علوم را از مجمع نمایندگان فارس بیان می‌نماییم.

همان گونه که رهبر معظم انقلاب در جمع اساتید دانشگاه ها در رمضان المبارک امسال فرمودند:" هیچ چیز نباید در مقابل گفتمان علم و پیشرفت علمی، مزاحمت ایجاد کند."

محیط‌های دانشگاهی و علمی باید به دور از تشنج و وابستگی به احزاب سیاسی خارج از دانشگاه باشد. لازمه وجود فضایی همراه با طمانینه، تعقل و آزاداندیشی به معنای واقعی، تصدی وزارت علوم توسط شخصی است که خود نگاه حزبی و باندی نداشته باشد و دانشگاه را مامنی برای جولان احزاب سیاسی و جناحی نداند. وزیر علوم باید شخصی با کارنامه درخشان در زمینه تخصص و تعهد باشد چرا که تخصص بدون تعهد ناقص و ابتر است. سکاندار وزارت علوم باید آزمون خود را به خوبی پس داده باشد نه اینکه خود نقش برجسته ای در تحریک اساتید و دانشجویان در حوادث کوی دانشگاه سال 78 و فتنه 88 داشته باشد.

دانشگاه محل تجمیع همه ظرفیت ها و سلائق متفاوت است و وزیر علوم باید آنچنان ظرفیت و سعه صدر داشته باشد که بتواند همچون پدری مهربان قدرت تحمل همه سلائق را داشته باشد نه اینکه خود دارای نگاه باندی و حزبی باشد.

گم نکردن اولویتهای اصلی محیطهای دانشگاهی همچون تولید علم ، ارتباط دانشگاه و صنعت و حرکت در مسیر نقشه راه علمی کشور از مهمترین اقداماتی است که وزیر علوم باید بدان همت گمارد و این امر در سایه تشنج آفرینی میسور نمی گردد.

همان گونه که رئیس جمهور منتخب مفهوم اعتدال را تبیین نموده و مولفه های اصلیش را بیان نمودند مفهوم اعتدال مغایر با حزب گرایی و نگاه های باندی است. مفهوم اعتدال به معنای سکوت در مقابل تهدیداتی که نظام جمهوری اسلامی با آن مواجه میشود، نمی باشد. مفهوم اعتدال به معنای برخورداری از کارنامه سیاه نمی باشد. فلذا از نمایندگان محترم انتظار میرود به وزرایی رای اعتماد دهند که بیشترین قرابت را با مفهوم اعتدال داشته باشند.

نمایندگان محترم باید بدانند که در جهت تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی وامدار هیچ گروه و حزب و شخص خاصی نیستند و در معرض آزمون خطیری قرار دارند و با عمل به وظیفه انقلابی خویش، موجبات رضایت مندی پروردگار منان را فراهم آورند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان فارس

نظرات بینندگان