کد خبر: ۴۳۱۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۲
رئیس شورای عالی بسیج کارمندان استان فارس:

بسيج عامل رفع تنگناهای مردم است

ارتقاء سطح بينش و آگاهی خانواده‌های بسيجيان از طریق نرم افزارها؛ تبيين رفتار دشمنان در حوزه نرم برای خانواده‌ها؛ تبيين و برنامه‌ريزی جهت فرزندان كارمند در سطوح دانشگاهی و مدارس از جمله اهداف اين سازمان است.

به گزارش خبرنگار «شیرازه»، رئيس سازمان بسيج كارمندان استان فارس با تأكيد بر اينكه روش و منش بسيجی بايد در ادارات به‌كار گرفته شود، بیان کرد: ادارات وظیفه ذاتی خدمت رسانی را دارند و کسانی که روحیه، اندیشه و تدبیر بسیجی دارند هرچند پرونده ای در بسیج نداشته باشند، بهتر می توانند به مردم خدمت کنند.

جابر مهدی‌يار در نشست خبری با اشاره به فرا رسيدن سالروز بسيج كارمندان گفت: بسیجی با تفکر و تدبیر به تمام تحولات و رخدادهای کشور توجه دارد و علاوه بر مراقبت از ايران و انقلاب اسلامی متوجه ساير كشورها نیز است.

وی ادامه داد: غارت فرهنگ و تمدن چيزی است كه استكبار جهانی به دنبال آن است و تلاش می‌كند تا فرهنگ خود را جايگزين فرهنگ غنی ايرانی- اسلامی كند در صورتی كه تفكر بسيجی عاملی جهت حفظ اين تمدن است.

رئیس شورای عالی بسیج کارمندان استان فارس با بیان اینکه استکبار، فرهنگ و تمدن کشورها را از بین می برد و فساد و فحشا را جایگزین می کند، گفت: تفکر بسیجی سد راه استکبار است و هیچ جای مانوری برای دشمن باقی نمی گذارد.

مهدی‌يار تأكيد كرد: به‌عنوان بسيجی بايد كاملاً مراقبت كنيم و متوجه باشيم تا نظر مقام معظم رهبری مبنی بر اينكه بايد ادارات ما اسلامی باشد و هر روز نيز بيش از پيش اسلام رونق داشته باشد تا به سطح مطلوب و تعالی جامعه اسلامی برسد، عملی شود.

رئيس ستاد بازسازی عتبات عاليات فارس، كارمندان بسيجی را منشأ خيرات و بركات جهت خدمت‌رسانی به مردم دانست و افزود:‌ بسيج عامل تنظيم روابط با مديران، متحرك نگه داشتن ادارات و رفع تنگناهای مردم است.

مهدی‌يار به طرح‌های سازمان بسيج كارمندان‌ اشاره كرد و گفت: در سازمان بسيج كارمندان طرح‌های مختلفی اجرا می‌شود كه يكی از اين طرح‌ها، طرح «بينش مطهر» است و به‌عنوان الگوی رفتاری برگرفته از بينش شهيد مطهری است و با برنامه ریزی در سطح ادارات استان فارس اجرايی خواهد شد. اين طرح در كشور و برای همه استان‌ها از طريق دولت ابلاغ می‌شود.

مديركل حوزه استانداری فارس خاطرنشان كرد: ارتقاء سطح بينش و آگاهی خانواده‌های بسيجيان از طریق نرم افزارها؛ تبيين رفتار دشمنان در حوزه نرم برای خانواده‌ها؛ تبيين و برنامه‌ريزی جهت فرزندان كارمند در سطوح دانشگاهی و مدارس از جمله اهداف اين سازمان است.

مهدی‌يار با بيان اينكه ارتقاء سطح كيفيت نظامی و بالابردن معلومات نظامی كارمندان بسيج مدنظر است، گفت: برنامه‌های ديگری نيز در سازمان بسيج كارمندان فارس چون برپايی اردوهايی سياحتی و زيارتی اجرا می‌شود.

جذب 70 درصدی کارمندان دولت جهت عضویت در بسیج

دبير شورای عالی سازمان بسيج كارمندان استان فارس گفت: كارمندان دولت در 8 سال دفاع مقدس در قالب بسيج عمومی وارد صحنه‌های جنگ شدند و در كنار ساير اقشاری كه عازم جبهه بودند در صحنه‌ها حضور پيدا كرده و از مرز و بوم و حريم ولايت در مقابل دشمنان دفاع كردند.

سرگرد محمود باقری در کنفرانس خبری به مناسبت روز بسیج کارمندان اظهار داشت: حاصل حضور مؤثر کارمندان در جبهه‌ها 730 شهيد ولايتمدار در استان فارس بوده كه از ميان 14 هزار و 600 شهيد ولايتمدار فارس رقم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

مسئول سازمان بسيج كارمندان سپاه فجر فارس تصريح كرد:‌ بعد از جنگ با توجه به تغيير تاكتيك دشمن از تهديد سخت به تهديد نرم، مقام معظم رهبری مطالبه‌ای داشتند كه سازمان‌های بسيج اقشاری تشكيل شود و در جهت جذب و سازماندهی بسيج اقشاری حركت‌هايی صورت گيرد.

باقری هدف از تشكيل سازمان بسيج كارمندان را پيگيری مطالبات مقام معظم رهبری دانست و گفت: اين سازمان مأموريت‌های مختلفی را در اين زمينه دنبال كرد كه از جمله آن ‌تحقق بسيج ده ها ميليونی بوده است.

دبير شورای عالی سازمان بسيج كارمندان استان فارس گفت: در استان فارس 139 هزار نفر از کارمندان دولت به عنوان جامعه هدف ما تعریف شده است، که این تعداد 70 درصد کل کارمندان شاغل در دستگاه های دولتی استان را تشکیل می دهند.

مسئول سازمان بسیج کارمندان استان فارس گفت: در حال حاضر در 75 درصد از اداره های دولتی سراسر فارس، پایگاه بسیج ایجاد شده است.

باقری در خصوص علل ایجاد نشدن پایگاه بسیج در 25 درصد باقیمانده دستگاه های دولتی، توضیح داد: بعضاً مدیران اداره هایی بودند که به خاطر گرایش فکری خاص در مقابل ایجاد پایگاه های بسیج ادارات، مقاومت می کردند.

وی در عین حال تصریح کرد: یکی از علل مهم این بود که در برخی اداره ها ظرفیت لازم ایجاد نمی شد و به همین دلیل پایگاه بسیج برخی دوایر دولتی در بسیج محلات یا سایر پایگاه های اداره ها، تجمیع می شد.

باقری ارتقاء معنويت و بنيه دينی كارمندان را يكی از اقدامات سازمان بسيج كارمندان برشمرد و گفت: از طريق تشكيل حلقه‌های شجره صالحين تلاش كرديم تا يك الگوی تربيتی،‌ اعتقادی و سياسی در ادارات سازمان‌دهی كنيم.

باقری خاطرنشان كرد: به‌لحاظ كمی حلقه‌های شجره صالحين حركت خوبی داشته و در جهت كيفی‌سازی بنا داريم به ياری دولت طرح «بينش مطهر» كه نهادينه‌سازی انديشه‌های استاد شهيد مطهری است را در بسيج كارمندان دولت اجرايی كرده و در فاز بعدی در كل سازمان‌ها و نهادها به‌كارگيری و برای كيفی‌سازی اقدام كنيم.

اين مقام مسئول، كمك به دولت در زير سايه ولايت جهت پايش سلامت اداری و تحول اداری و كمك به محروميت‌زدايی از طريق امداد و ياری مردم در حوادث و بلايای طبيعی و غيرطبيعی را از ديگر فعاليت‌های سازمان بسيج كارمندان عنوان كرد.

دبير شورای عالی بسيج كارمندان استان فارس خاطرنشان كرد: به‌طور كلی حضور مؤثر در عرصه‌های مورد نياز نظام جمهوری اسلامی از اهداف بسيج كارمندان است.

وی گفت:‌ روز 6 شهريورماه از طريق سازمان بسيج مستضعفين و سازمان بسيج كارمندان به‌عنوان روز بسيج كارمندان نامگذاری شده است و در اين راستا هر سال همايشی برگزار می‌كنيم كه در آن ضمن گراميداشت ياد شهيدان، از كارمندان نمونه، مخترعان و مبتكران و خانواده شهدا تجليل می‌کنیم.

وی با تأكيد بر اينكه هفته دولت، هفته مقدسی است، افزود: در اين هفته به فرموده رهبری بايد تلاش‌هايی جهت رفع مشكلات و موانع موجود در سطح رفاه نسبی مردم انجام شود.

باقری در ادامه سخنان خود به برنامه‌های شاخص اين سازمان در هفته دولت اشاره كرد و گفت:‌ برگزاری همايش استانی روز بسيج كارمندان و تجليل از نخبگان و مبتكران بسيجی، حضور در جمع خانواده‌های شهدا، كارمندان، جانبازان و اسرا،‌ زيارت قبور شهدا، برنامه‌های كوهپيمايی و راهپيمايی و برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله برنامه‌های اين سازمان در اين هفته است.

انتهای پیام/523/4

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۲
0
سلام
چندتا تنگ ها که توسط بسیج رفع شده است را نام ببرید
رضا
Canada
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۲
0
قبلا مومن مسجد ندیده رو زیاد شنیده بودیم ولی جدیدا در ادارات بسیجی و زرمنده جبهه ندیده رو زیاد ملافات کردیم!! فکر میکنید بسیجی پولکی بهتر میتونه به انقلاب و آرمانهاش کمک کنه یا منتقد صادق؟