کد خبر: ۴۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۲
دکتر سعدالله زارعی در گفتگوی اختصاصی با «شیرازه»

جریـان مقاومـت، تجـاوز به یک روستای سوریـه را هم تحمل نمی کند

احتمالا در روزهای آینده شاهد اقدام تجاوزکارانه آمریکا علیه سوریه خواهیم بود که در فاز فعلی آمریکایی ها به دنبال جداسازی سه استان شمالی به خصوص حلب از حاکمیت سوریه و تبدیل آن به نقطه آغاز اسقاط نظام سوریه هستند.
دکتر سعدالله زارعی كارشناس مسائل بین‌المللی در گفتگوی اختصاصی با «شیرازه»، در مورد آخرین وضعیت بحران سوریه گفت: به نظر می رسد آمریکایها پس از آن که نتوانستند از مسیر شورای امنیت مجوزی برای تجاوز به سوریه بگیرند به دنبال آنند تا از مسیری غیر از شورای امنیت یک بخشی از سوریه از جمله سه استان شمالی این کشور یعنی حلب، رقه و ادلب را  بوسیله هلی برن، عملیات هوایی و سیستم محافظت موشکی تحت عنوان منطقه پرواز ممنوع اعلام کند تا از آن به عنوان پایگاهی برای اسقاط نظام سوریه استفاده کنند.

آمریکا به دنبال ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه است
وی افزود: پس بنابراین احتمالا در روزهای آینده شاهد اقدام تجاوزکارانه آمریکا علیه سوریه خواهیم بود که در فاز فعلی آمریکایی ها به دنبال جداسازی سه استان شمالی به خصوص حلب از حاکمیت سوریه و تبدیل آن به نقطه آغاز اسقاط نظام سوریه هستند.

دکتر زارعی ادامه داد: البته چنین موضوعی محقق نخواهد شد و نظام سوریه و جریان مقاومت در منطقه تجاوز به سوریه در حد یک روستا را هم تحمل نمی کند و این تجاوز قطعا به شکست آمریکایها می انجامد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی درباره موضع روسیه در قبال تحولات سوریه و مقایسه آن با موضع این کشور در زمان حمله آمریکا به عراق به خبرنگار «شیرازه» گفت: بین حکومت سوریه و عراق تفاوت بنیادی وجود دارد. در زمان حمله آمریکا به عراق هیچکدام از همسایگان این کشور به جز اردن که حمایتی از رژیم صدام حسین نکردند و علاوه برآن همه بر متجاوز بودن عراق اتفاق نظر داشتند و صدام مشروعیت بین المللی نداشت، برای همین روسها پای صدام نایستادند، اما نظام سوریه هم مشروعیت بین المللی دارد و هم ماهیت متجاوزی ندارد.
موضع روسیه تشریفاتی نیست
دکتر سعدالله زارعی افزود: ارتش سوریه 29 ماه انواع فشارها را تحمل کرده و سرپاست و به وظایف خود عمل می کند، پس فرمول عراق، لیبی یا بوسنی درباره سوریه مصداق ندارد و موضع دولت روسیه قطعا متقاوت با موضوع عراق است و تشریفاتی نیست.

انتهای پیام/523/2
نظرات بینندگان