کد خبر: ۴۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۲

مبارزه با مفاسد اقتصادی نیازمند ایجاد بسترهای لازم

معاون اول قوه قضائیه گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی قبل از برخورد قضایی نیازمند ایجاد بسترهایی برای از بین بردن زمینه‌های فسادآور است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه شنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت سالگرد شهید مدنی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حماسه سیاسی با حضور مردم در انتخابات شکل گرفت اظهار داشت: تحقق حماسه اقتصادی نیز نیازمند همکاری روسای سه قوه است.

وی ادامه داد: کشور باید با حماسه اقتصادی به دشمنان بفهماند که جامعه ایران اسلامی کرامت دارد و باید مورد تکریم قرار گیرند. 

معاون اول قوه قضائیه افزود: جامعه بالنده، آگاه و با بصیرت همواره باید مورد تکریم باشد و جامعه‌ای که در برابر دشمنان ایستاده مستحق تکریم است.

این مسئول با بیان اینکه حماسه اقتصادی یک ضرورت اجتناب‌‎ناپذیر است تصریح کرد: مهم‌ترین و جامع‌ترین منشور حماسه اقتصادی فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در رابطه با مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

رئیسی ابراز داشت: مجلس باید برای مبارزه با مفاسد اقتصادی قوانین مناسب تصویب و دولت نیز بسترهای فسادآور را از بین ببرد و قوه قضائیه نیز با مفسدان برخورد کند.

وی ادامه داد: در قوه قضائیه اراده‌ای جدی برای برخورد با فساد اقتصادی و اجتماعی وجود دارد، زیرا هرگونه اخلال در امور اقتصادی و اجتماعی مضر است.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه قبل از برخورد قضایی با مفاسد اقتصادی نیازمند یک‌سری زیرساخت‌ها هستیم تصریح کرد: اصلاح بسترهای مبارزه با فساد یک ضرورت بوده و دستگاه قضایی نیز در این زمینه بنای همکاری با دولت و مجلس را دارد.

این مسئول به پرونده‌های مفاسد اقتصادی اشاره کرد و متذکر شد: در استان‌های مختلف در سطح کشور پرونده‌های مختلف اقتصادی مانند قاچاق کالا وجود دارد که باید سازوکارهای جدی برای مقابله با آن فراهم شود.

رئیسی در پایان اذعان داشت: زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی به طور متوسط زیاد نیست به جز موارد خاصی که طولانی می‌شوند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان