کد خبر: ۴۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۲

برگزیدگان نخستین جشنواره مطبوعات فارس اعلام می شود

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی فارس: ازدرخشش تولیدات رسانه ای اصحاب مطبوعات وخبرگزاری های فارس در اختتامیه جشنواره امسال خبرداد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس، احمد رضانداف، معاون فرهنگی این اداره با اشاره به اینکه چهارشنبه 27 شهریور ماه امسال شاهد مراسم پایانی نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان فارس هستیم، گفت: به منظور شناخت، میزان ظرفیت، توانمندی فعالان عرصه مطبوعات استان، توسعه کیفی نشریات محلی از طریق ایجاد رقابت سالم و همچنین ارتقای سطح کیفی وهمچنین فضای مطبوعاتی و تجلیل از تلاش حرفه‌ای خبرنگاران و عکاسان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با همکاری خانه مطبوعات فارس و موسسه فرهنگی هنری آسمان فردا، نخستین جشنواره مطبوعات استان را برگزار کرد.

نداف، افزود: سال گذشته دبیرخانه جشنواره یاد شده از همه روزنامه نگاران، نویسندگان و خبرنگاران مطبوعات محلی، نمایندگی نشریات سراسری و همچنین نمایندگی خبرگزاری‌های داخلی فعال در استان فارس طی فراخوانی برای شرکت در جشنواره دعوت به عمل ‌آورد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس؛بااشاره به شرایط پذیرش و نحوه ارسال آثار گفت: تولیدات رسانه ای در جشنواره شرکت داده شدند که در فاصله زمانی اول فروردین 90 لغایت پایان دی ماه 91 در یکی از نشریات محلی و نمایندگی‌های نشریات فعال سراسری و خبرگزاری‌ها که دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات داخلی و خبرگزاری‌ها هستند، منتشر شده است.

وی همچنین افزود: آثار چاپ شده در بولتن‌های داخلی و نشریات دانشجویی قابل قبول نبوده و نام نگارندهمی بایستی در اصل اثر درج شده و در صورتی که مطالب بدون نام و یا نام مستعار چاپ شده بود، تایید مدیر مسوول الزامی لحاظ گردیده که همگی این قوانین رعایت شده است.

نداف، اظهار داشت: هر متقاضی می‌توانست در هر بخش حداکثر 3 اثر ارایه کند که در همین راستا ارسال کل صفحه‌ای که اثر در آن چاپ شده الزامی بوده و فقط بریده جراید در صورت داشتن مهر و امضای مدیر مسوول قابل پذیرش بوده وهمچنین در ارسال اثر از طریق پست الکترونیکی، بریده نشریه با درج شماره وتاریخ انتشار مقاله و همچنین تحویل اثر به صورت حضوری نیز الزامی اعلام شده است.

احمد رضا نداف، گفت: شرکت کنندگان در موضوع عکس و کاریکاتور لازم بوده علاوه بر ارسال نسخه چاپ شده در نشریه اصل اثر را همراه لوح فشرده ارسال کنندوهمچنین شرکت کنندگان خبرگزاری‌ها علاوه بر ارسال از طریق پست الکترونیکی، اصل اثر درج شده را همراه با تایید مدیر خبر گزاری به دبیرخانه جشنواره تحویل داده اند .

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس،زمان برگزاری جشنواره را چهارشنبه 27 شهریور ماه جاری اعلام داشت وگفت: در این روز برگزیدگان نهایی جشنواره مطبوعات فارس در ساعت 16:30 و در تالار حافظ شیراز طی مراسم اختتامیه معرفی می‌شوند.

نظرات بینندگان