کد خبر: ۴۴۵۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۲
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس:

یک نفر را باسواد کنید، 440 هزار تومان بگیرید

خوشبختانه در این امر برای جذب آموزش دهنده، هیچ گونه محدودیتی در فارس وجود ندارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به معاونت سوادآموزی به مشارکت در این موضوع بپردازند.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، حسین دانشور با اشاره به بازگشایی مدارس و فعالیت نیمه دوم مدارس سواد آموزی اظهار کرد: این سازمان وظیفه دارد از تعداد 60 هزار نفر بیسواد در فارس 20 هزار نفر را در کلاس های سوادآموزی بپذیرد که متاسفانه به دلیل جذب آموزشیاران در سازمان آموزش وپرورش این امر برای معاونت سوادآموزی به گونه ای سخت تر شده است و در تلاش هستیم با استفاده از مربیان وآموزش دهندگان این  مشکل را هر چه سریع تر مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار در فارس هر مدرسه  یک کلاس سواد آموزی تشکیل می دهد، بیان کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش مقرر شده در هر مدرسه بنا به نیاز یک کلاس سواد آموزی درنوبت عصر تشکیل شود، اما در این رابطه هنوز مربی و آموزش دهنده به اندازه کافی جذب نشده است که تلاش می شود به زودی این امر صورت گیرد و مربیان به کار گرفته شوند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه انگیزه باسواد شدن در جامعه کاهش یافته، افزود: به دلیل نبود التزام کافی، اهرم‌های تشویقی و ترغیبی و نداشتن تعهد برای باسواد کردن بیسوادان از سوی مقام‌های اجرایی، شاهد بی‌انگیزه بودن بیسوادان برای سواد آموزی هستیم.

دانشور اضافه کرد: بیشترین آمار بیسوادی در شهرستان شیراز و کمترین آن در شهرستان‌های فراشبند، نورآباد، آباده، اقلید و قیروکارزین است که با تلاش‌های صورت گرفته آمار بیسوادی را کاهش داده و در صدد برگزاری جشن باسوادی در فارس هستیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از افراد تحصیل کرده دعوت به همکاری کرد و گفت: افراد حقیقی و حقوقی جهت کمک به آموزش بیسوادان می توانند با مراجعه به معاونت سوادآموزی شهرستان ها اعلام همکاری کرده و به ازای باسواد کردن هر فرد بی سواد مبلغ 440 هزار تومان به عنوان دستمزد دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این امر برای جذب آموزش دهنده، هیچ گونه محدودیتی در فارس وجود ندارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به معاونت سوادآموزی به مشارکت در این موضوع بپردازند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناصح
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۲
0
ورشکست نشن اینقدر خرج می کنن
آخه 440 هزار برای باسواد کردن یه نفر
مگه به این راحتیاست