کد خبر: ۴۵۰۰۳
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۲
وطن یعنی خلیج تا ابد فارس

«خلیـــــج» اصالتاً اهل «فــــارس» است

به نظر می رسد این اصلی که «مرزهای ما اعتقادی است نه جغرافیایی» و امام امت بر مبنای آن انقلاب کردند و تنها 14600 شهید از استان فارس برای آن جان عزیزشان را فدا کردند در میان نخبگان و مسئولین فراموش شده است. اگر مرزهای ما جغرافیایی بود چه لزومی داشت که بچه های خراسان و تهران و اصفهان و شیراز در جنوب و غرب کشور سینه هایشان را سپر گلوله متجاوزین کنند؟!
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه پس از انتزاع بخش هایی از استان فارس در سال 1343 و الحاق آن به استان هرمزگان، ارتباط فارس با خلیج فارس به کلی قطع شد، اما از آن روز تاکنون همواره مسئولین و مردم فارس بر حق خود برای بازگشت به سواحل نیلگون خلیج همیشه فارس تاکید می کردند تا این که اتصال به این آب راه حیاتی و استراتژیک در دل مردم و مسئولین این استان نماند و در روزهای پایانی دولت دهم تصمیم بر انتزاع باریکه ای از خاک هرمزگان جهت اتصال استان فارس به دریای خلیج فارس گرفته شد.

بالاخره تلاش چندین ساله دولت ها، مسئولین استانی و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به ثمر نشست و چند روز قبل، الحاق فارس به دریا به مصوبه شورای امنیت ملی کشور تبدیل و برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ شد.

البته این موضوع هر قدر به برای استان فارسی ها خبری مسرت بخش و شیرین بود ولی برخی مسئولین هرمزگانی با اوقات تلخی به این موضوع واکنش نشان دادند و غیر از توهین هایی که به نماینده ارشد دولت در فارس کردند، بنا را بر این گذاشتند تا  هر طور شده مانع اجرای این مصوبه ملی شوند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با گفتن اینکه مردم این استان با انتزاع بخشی از خاک خود مخالفند، سعی کرد مردم را وادار به واکنش و نهایتا همراه کند و از طرف دیگر مجمع نمایندگان هرمزگان با ایجاد موج رسانه ای و سامان دادن چند دیدار با مسئولین دولت برآنند تا به هر طریق ممکن مقابل این مصوبه ملی ایستادگی کنند.

اما واقعیت این است که مصوبه ای که در شورای امنیت ملی مطرح شده و سال ها کار کارشناسی بر روی آن صورت گرفته، برگشت ناپذیر است و بهارستان نشینان هرمزگانی نیز بر این موضوع واقفند که باید به مصوبه ای که تبدیل به قانون شده است تمکین کرد و حاشیه سازی ها در این راه موثر نخواهد بود.

ثمرات رسیدن فارس به دریا تنها شامل حال فارسی ها نمی شود؛ بلکه در یک نگاه عمیق، برکات راهبردی برای کل کشور در بر دارد که می توان به صورت زیر به آنها اشاره کرد.


1- رسیدن فارس به دریا گذشته از هر دلیل به مبحث امنیت ملی مرتبط می گردد، باید اذعان کرد یکی از تهدیدات دشمنان علیه نظام همواره از ناحیه مرزهای آبی جنوب کشور بوده است و این الحاق سبب می شود با حضور قدرتمندانه نیروهای نظامی و امنیتی توانمند فارس در کنار یگان های نظامی دریایی سایر استان های ساحلی، امنیت مرزهای آبی کشور بیش از قبل حاصل شود.

2- پس از سال‌ها فرزند برومند خلیج فارس یعنی استان فارس به خلیج متصل و ملحق شد که می تواند به خوبی نقشه‌های شوم دشمنان خارجی به خصوص اعراب حاشیه‌ جنوبی خلیج فارس را نقش بر آب کند و با ارتباط استان فارس و خلیج فارس از لحاظ جغرافیایی ادعاهای پوچ کشور امارات نقش بیش از پیش بی‌معنا جلوه خواهد کرد.

3- قرار گرفتن فارس در پسکرانه خلیج فارس و دسترسی این استان به دریا، امکان ساخت اسکله در محدوده یاد شده و پس از آن صادرات محصولات صنایع عظیمی همچون پتروشیمی، نفت و    گاز را بیش از پیش فراهم می کند که در جای خود می تواند باعث توسعه صادرات  کل کشور شود و هم می تواند به محرومیت منطقه کوشک نار و حتی شهرستان پارسیان پایان دهد.


به هر حال شایسته نیست برخی از مسئولین محترم استان هرمزگان خصوصا نمایندگان این استان با حمله لفظی و خط و نشان کشیدن به مقامات استان فارس و یا لابی با برخی از دولتمردان به دنبال منتفی شدن موضوع باشند، خود آنها بهتر می دانند که گرفتن ژست صرفاً ناسیونالیستی در مقابل یک تصمیم کارشناسی شده که با مصالح ملی و امنیتی در ارتباط است نمی تواند موضع درست و منطقی تلقی شود.

به نظر می رسد این اصلی که «مرزهای ما اعتقادی است نه جغرافیایی» و امام امت بر مبنای آن انقلاب کردند و تنها 14600 شهید از استان فارس برای آن جان عزیزشان را فدا کردند در میان نخبگان و مسئولین فراموش شده است. اگر مرزهای ما جغرافیایی بود چه لزومی داشت که بچه های خراسان و تهران و اصفهان و شیراز در جنوب و غرب کشور سینه هایشان را سپر گلوله متجاوزین کنند؟! شهر و دیار آن ها که مورد تعرض قرار نگرفته بود؟ شهدای مظلوم هرمزگان که در بلندی های کردستان عراق خونشان بر زمین ریخت در افکار و عقایدشان چنین مرزبندی های بود؟ امید می رود نخبگان جامعه با فهم کامل شرایط مردم عزیزمان را به سمت فهم و درک ارزشها هدایت نمایند.

یادمان باشد خلیج همیشه فارس با اتحاد مردم نجیب و مسلمان ایران پارسی زبان جاودان خواهد ماند و تفرقه و ایجاد تشتت در مردم به بهانه های مختلف و تحریک احساسات قومی و نژادی و زبانی نتیجه ای جز یاوه گویی بیش از پیش مدعیان دروغین نخواهد داشت. فارس و کرد و لر و ترک و عرب و بلوچ این کشور جانشان را فدا می کنند تا خلیج، اصالتش را حفظ کند و تا ابد اهل فارس بماند. به قول شاعر: همه جای ایران سرای من است...

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
بابك
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲
16
نشر كذب نكن با چرت و پرت گفتنت بحرينم يه زماني جزئ ايران بوده حالا جرات داري بگو بحرينم ميخوام .... خليج فارس ماله همه ايرانه نه فارس تنها
شیراز
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲
0
این استدلال خیلی جالب بود
واقعاً چه ربطی به شیرازی ها داشت وقتی خرمشهر رو گرفتن؟! وقتی انحراف در افکار بوجود بیاد نتیجه اش میشه همین که به جون هم افتادیم. فارس با ترک عرب با لر کرد با بلوچ اونوقت سنگ رو سنگ بند نمیشه و این سیسات روباه پیر انگلیسه
شیراز
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲
1
این استدلال خیلی جالب بود
واقعاً چه ربطی به شیرازی ها داشت وقتی خرمشهر رو گرفتن؟! وقتی انحراف در افکار بوجود بیاد نتیجه اش میشه همین که به جون هم افتادیم. فارس با ترک عرب با لر کرد با بلوچ اونوقت سنگ رو سنگ بند نمیشه و این سیسات روباه پیر انگلیسه
بابك
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲
20
ما با شما فارسي ها ابمون تو يه جو نميره اينو بفهمين ما از استان فارس فقط و فقط با لار خوب هستيم اونم به دليله اينكه فرهنگمون نزديكه به هم
نصوری
-
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲
4
با این مطالب میخواین چنگ انداختن به خلیج فارس رو از طریق لامرد توجیه کنید؟!!
شما شیرازیا سرتون کلاه رفته بنده خداها و دارن لامردیها واستون تعیین تکلیف میکنن.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲
1
متاسفانه بعضی فقط به فکر منافع خودشون هستند و به منافع ملی توجه نمیکنند ، واقعا از امام جمعه بندرعباس توقع بیشتری میرفت به جای توجیه مردم آنها رو به اعتراض و شورش دعوت میکرد یکی نیست بگه شما برای این منطقه محروم چیکار کردید؟ که حالا یادتون اومده پارسیانی هم هست!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲
2
لاریها که شدیدا به دنبال جدائی از فارس و تشکیل استانی جدید به نام لارستان را دارند و با این الحاق این آرزوی دیرینه خود را در خطر می بینند تمام تلاش خود را کرده و با جو سازی و شلوغکاری رسانه ای در سایت های خود از جمله صحبت نو هرمزگانی ها را بر علیه فارس و نمایندگان استان فارس شوریده اند. متاسفانه اینها منافع شهرستانی خود را بر استان فارس اولویت داده و در سایت های خود انواع تهمت ها و شایعه ها را به راه انداخته اند. مهری ها نیز که خود را در ساحلی شدن با لامرد در رقابت می بینند در سایت های خود به این جریانها دامن زده اند
www.mohrestan.ir
www.sohbatenow.ir
رضایی
درمورد صحبت نو حق با شماست . این سایت با کمال تعجب شروع به جوسازی علیه اجرای این مصوبه کرده است و کماکان به شایعه پراکنی و تشویش اذهان عمومی مشغول است !
عاليه
-
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲
2
طرح بسيار خوبي است نفع اون به همه فارسي ها ميرسه
بي صبرانه منتظر اجراي اون هستيم......
تاسف به حال نمایندگان استان فارس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲
0
چقدر منطقتون چرت و پرته !!!!
فقط یک کلام میشه جواب کسی جلوی استان فارس رو نگرفته .فارس میتونه هرگونه سرمایه گذاری که دوست داره در تمام سواحل خلیج فارس انجام بده و هیچ منعی وجود ندارد.نیازی به تصاحب استان های دیگر و برهم زدن ارامش کشور نیست.با این رویه از فردا تمام استان ها باید به جون هم بیافتند ادعای سهم خواهی و .....
شهرراز
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲
2
من صمیمانه از شیرازه بخاطر انتشار این پست و مطلب بسیار عالی تشکر میکنم.

هیچ کس نمیتواند برای اتصال فارس به دریا خط و نشان بکشد و تصمیم گیری کند.

استان ما به حق خورده شده ی خویش برگشت.

تبریک.
خلیج فارس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲
2
شهرستان پارسیان زمانی جز استان فارس بوده که بنا به دلایلی رقته زیر نظر هرمزگان الانم فقط 4 روستا از توابع بخش کوشکنار پارسیان اومده زیذ نظر فارس در ضمن اهالی اون منظقه راضی هستن (اهالی منظثه کوشکنار در جشن الحاق فارس به دریا در سالن اجتماعات لامرد شرکت کردن امیدوارم دوستان منافع استان فارس رو در نظر بگیرن در پناه حق