کد خبر: ۴۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۲

اندر احوالات سد کوار، تعلل مسئولین استان و سرگردانی ارواح!

پس از گذشت نزدیک به 20 سال از شروع عملیات ساخت سد میرزای شیرازی کوار، روستائیان حوزه آبگیر این سد همچنان در بلاتکلیفی بسر می برند و حتی نمی دانند اجساد درگذشتگان خود را در کجا دفن نمایند.

به گزارش شیرازه و به نقل از بهارکوار، در حالی که 42 سال از شروع مطالعات ساخت سد کوار می گذرد و در دولت آیت اله هاشمی رفسنجانی عملیات ساخت آن کلید خورد، همچنان پس از گذشت سالیان سال مشکل جانمائی روستاهای حوزه سد میرزای شیرازی حل نشده است.

طبق پیش بینی های صورت گرفته پس از پایان عملیات ساخت این سد و با آبگیری آن، در پشت سد، دریاچه ای به طول 6 کیلومتر ایجاد خواهد شد که تعدادی از روستاهای منطقه قنات-دهداری را به زیر آب خواهد برد.

این در حالی است که پس از گذشت نزدیک به 20 سال از شروع عملیات ساخت سد میرزای شیرازی کوار و در حالی که این پروژه فقط 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، روستائیان این منطقه همچنان در بلاتکلیفی بسر می برند و حتی نمی دانند اجساد درگذشتگان خود را در کجا دفن نمایند.

حال باید دید مسئولین استان فارس و بویژه سازمان آب منطقه ای فارس، سازمان زمین شناسی، بنیاد مسکن و دیگر دستگاه های مرتبط با مسأله جانمائی روستاهای حوزه آبگیر سد، چه زمان اختلافات خود را کنار گذاشته و مشکل جانمائی روستاهای حوزه آبگیر این سد را حل خواهند نمود.

مطالب مرتبط:

پیشرفت 35 درصدی سد کوار پس از 42 سال!!

7 میلیارد تومان، اعتبار پیش بینی شده سال جاری سد کوار

نظرات بینندگان