کد خبر: ۴۵۱۹۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۲
دکتر محمد سلیمانی وزیر دولت نهم و نماینده تهران در گفتگو با شیرازه:

طرح الحاق فارس به خلیج فارس مصوبه دو دولت است/ این طرح را نباید فقط با نگاه محلی رصد کرد

سلیمانی گفت: هر استانی را به دریای جنوب وصل کنیم می تواند در بعد امنیتی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی موثر باشد و با توجه به ظرفیت ها و منابع عظیم استان فارس چنانچه این استان به دریا وصل شود بهره برداری بیشتری از دریا خواهیم کرد.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه دکتر محمد سلیمانی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه در کشور ما از ظرفیت دریا به نحوه شایسته استفاده نمی شود اظهار داشت: در شمال و جنوب کشور هزاران کیلومتر مرز دریایی وجود دارد که به دلیل اینکه برخی استان ها نمی توانند سرمایه گذاری و امکانات بیشتری در ساحل دریا مستقر کنند از این نعمت خداوند آنطور که باید استفاده نمی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هر استانی را به دریای جنوب وصل کنیم می تواند در بعد امنیتی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی موثر باشد و با توجه به ظرفیت ها و منابع عظیم استان فارس چنانچه این استان به دریا وصل شود بهره برداری بیشتری از دریا خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات دولت نهم با اشاره به مخالفت برخی از نمایندگان استان های جنوب کشور نسبت به طرح الحاق گفت: این طرح را نباید فقط از نگاه محلی رصد کرد. بلکه طرح الحاق یک طرح ملی است و اگر استان فارس در این منطقه رونق اقتصادی ایجاد کند نفعش به همه خواهد رسید.

وزیر دولت نهم مصوبه طرح الحاق استان فارس به خلیج فارس را مصوبه دو دولت دانست و اضافه کرد: خاک کشور متعلق به همه است و نباید بر خلاف منابع ملی عمل کرد و از هر زاویه به این موضوع نگاه کنیم برای کشور منفعت دارد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
پوراف
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲
6
اقاي عزيز شما اگر به فكر پيشرفت مناطق ايران هستين برين از مظلوميت و محروميت سيستان و بلو چستان دفاع كنيد نه از استاني مثل فارس ...
تاسف به حال نمایندگان مجلس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲
0
چقدر منطقتون چرت و پرته !!!!
فقط یک جمله میشه جواب داد اونم اینه که کسی جلوی استان فارس رو نگرفته .فارس میتونه هرگونه سرمایه گذاری که دوست داره در تمام سواحل خلیج فارس انجام بده و هیچ منعی وجود ندارد.نیازی به تصاحب استان های دیگر و برهم زدن ارامش کشور نیست.با این رویه از فردا تمام استان ها باید به جون هم بیافتند ادعای سهم خواهی و .....
احمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲
0
راستی آقای دکتر اظهار شما مرا به یاد اظهارات چندماه پیشتان انداخت فرموده بودید درهنگام رای گیری وزرا در مجلس معدل آنها حتی استاد دانشگاه آنها هم مدنظرقرارمیگیرد آخرش چی شد؟
امید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲
0
بابا شما پیشرفت رو فقط تو اتصال فارس یه دریا می بینید ؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲
0
باسلام دوستان فکرنکنم 4 کیلومترخاک جایی به قبای کسی بربخوره که ما بخواهیم مانع پیشرفت دیگر استانها شویم بعدم مگه این خاک ارث پدری بعضیاست که حرصشو میخورنمل همه ملت ایرانه بعدم شهرستان پارسیان تاسال 52 جزیی ازفارس بوده و حالا مگه نمایندگان هرمزگان جه گلی به سراهالی این محدوده وپارسیان زدن وهمسایگی با عسلویه چه تاثیری برای پارسیان داشته یعنی نمایندگان هرمزگان تونستن 2درصد سهمیه نفت وگاز روبرای پارسیان بگیرن یاشاید گرفتن توبندرعباس خرج کردن.باتشکر