کد خبر: ۴۵۵۵۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۵ مهر ۱۳۹۲

دکتر دستغیب هم حمایت خود را از طرح الحاق فارس به دریا اعلام کرد

نائب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجه مجلس شوراي اسلامي كه در سفر رئيس جمهور به نيويورك نيز وي را همراهي مي كرد افزود: اين موضوع را دنبال خواهيم كرد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، دکتر سيداحمدرضا دستغيب در گفتگو با سحاب نیوز در خصوص مصوبه الحاق فارس به دريا ضمن انتقاد از رسانه اي شدن اين موضوع تصريح كرد: بهتر بود اين موضوع به سطح رسانه ها كشيده نمی شد و در آرامش اجرا مي شد.
 
وی گفت: طي روزهاي اخير مطالب فراواني پيرامون اهمیت موضوع الحاق استان فارس به خليج فارس گفته شده است و از آنجا كه گفتني ها را گفته اند، ديگر نيازي به مصاحبه در اين زمينه نيست.
 
نائب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجه مجلس شوراي اسلامي كه در سفر رئيس جمهور به نيويورك نيز وي را همراهي مي كرد افزود: اين موضوع را دنبال خواهيم كرد.
 
گفتني است طي روزهاي اخير برخي رسانه ها و مسئولين هرمزگان سعي داشته اند با فضاسازي كاذب و ايجاد زمينه جهت توقف اين مصوبه مهم ملي، موضوع الحاق فارس به دريا را به سطوح شهرستاني و محلي تنزل داده و آن را خواسته تنها يكي دو نماينده استان فارس جلوه دهند.
 
آشوري عضو مجمع نمايندگان هرمزگان روز گذشته در راستاي همين پروژه طراحي شده، طي اظهارنظري عجيب الحاق 5 روستا از بخش كوشكنار شهرستان پارسیان به فارس را "بخشی از پازل تشکیل استان لامرد" عنوان كرد و اظهار داشت: "قاطبه نمایندگان استان فارس مخالفت و نگرانی خودشان را از طرح مسائلی از این دست اعلام داشته اند"!!
 
وي افزود: "مسئله جدایی بخش هایی از هرمزگان یک مطالبه ملی نیست، بلکه مطالبه فردی عده ای برای تشکیل استانی در آینده به مرکزیت لامرد است"!!
 
اين سخنان عجيب در حالي توسط آشوري بيان شده است كه طاهري رئيس مجمع نمايندگان فارس ضمن اشاره به آنكه "این طرح بر اساس یک عقلانيت و بهره گیری از سال ها بررسی و مطالعه مصوب شده و کاملا پخته و سنجیده است که می تواند در دراز مدت منافع بسیاری را برای کشور فراهم آورد" تصريح كرد: ۱۸ نفر از نمایندگان فارس پیگیر اجرایی شدن طرح الحاق فارس به دریا خواهند بود.
 
همچنين نماينده بندرعباس در حالي مدعي شده است كه موضوع الحاق فارس به دريا تنها خواسته لامرديهاست كه نماينده شهرستان آباده كه در شمالي ترين نقطه فارس واقع شده و با داشتن فاصله قريب به 1000 كيلومتري با منطقه ملحق شده به فارس، احتمالا كمترين فايده عايد حوزه انتخابيه وی خواهد گشت طي مصاحبه اي اعلام كرد: "این طرح مشترک استاندار فارس و نمایندگان استان و مردم بود که در دولت گذشته مصوب و در دولت یازدهم ابلاغ گردید"
 
عضو كميسيون اقتصادي مجلس افزود: اعتراض به مصوبات با شور و جنجال نمی شود و مسئولان استان هرمزگان نباید مردم را تحریک کنند و باید بدانند که هر معضل اجتماعی بوجود بیاید دامنگیر مسئولان و کل این منطقه می شود.
 
جعفر قادري نماينده شيراز نيز در گفتگو با شيرازه ضمن اتهام دانستن ادعاي نماينده بندرعباس در خصوص تشكيل استان لامرد گفت: "کل جمعیت آن منطقه اکنون ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار نفر است و برای تاسیس یک استان به جمعیت ۱ میلیون نفری نیاز است. بعضی ها این مباحث انحرافی را مطرح می کنند که اصل قضیه را منتفی نمایند"
 
البته موج حمايت مجمع نمايندگان فارس از اين طرح ملي كه پشتوانه مصوبه شوراي عالي امنيت ملي را به همراه دارد، تنها به جعفر قادري، سيد احمدرضا دستغيب، الياس طاهري و رحيم زارع خلاصه نمي شود، بلكه سيد موسي موسوي نماينده لامرد و مهر، ذوالانوار نماينده شيراز، شفيعي نماينده رستم و ممسني و احمدي نماينده داراب و زرين دشت نيز از ديگر نمايندگان استان هستند كه طي مصاحبه با رسانه هاي مختلف حمايت رسمي خود را از اين طرح اعلام داشته اند.
 
در همين بين و در حالي كه موج حمايتهاي چهره هاي شاخص از اين طرح ملي به سطح كشور كشيده شده و دكتر سليماني وزير اسبق ارتباطات و نماينده كنوني تهران نيز طي مصاحبه اي حمايت قاطع خود را از اين طرح اعلام كرد، اداره كل ارشاد فارس طي دستورالعملي به رسانه هاي استان اعلام نمود به منظور حفظ آرامش از انتشار هرگونه مصاحبه در خصوص مصوبه مذكور خودداري كنند.
 
جداي از آنكه آيا اين تصميم ارشاد فارس در شرايطي كه رسانه هاي هرمزگان با شدت و حدت تمام در حال مخالفت و شبهه افكني با اين طرح مهم ملي هستند صحيح است يا خير، گپ و گفت با دست اندركاران رسانه هاي مكتوب و مجازي استان كه حالا چندروزي است دستشان بسته شده است نشان مي دهد ده ها خبر، يادداشت و مصاحبه از چهره هاي شاخص استاني و ملي در حمايت از اين مصوبه هم اكنون آماده انتشار دارند كه تنها به سبب ملاحظات اداره كل ارشاد استان اقدام به درج آن ننموده اند. چهره هايي نظير رستم قاسمي وزير سابق نفت، دكتر لنكراني وزير اسبق بهداشت، رضازاده استاندار اسبق فارس و ... از جمله افرادي هستند كه گفته مي شود در اين زمينه گفتگو كرده و دلايل و فوايد اين طرح مهم ملي را بازگو كرده اند. 
 
در اين بين عدم مجوز انتشار مصاحبه هاي متعدد نمايندگان فارس و ديگر چهره هاي ملي سبب شده است برخي رسانه ها و مسئولين محترم هرمزگان فضا را براي موج آفريني و القاي شبهه فراهم ببيند؛ در حالي كه نيم نگاهي به اسامي ذكر شده در فوق به خوبي نشان مي دهد نه تنها ادعاي نماينده بندرعباس خلاف واقع بوده و موضوع الحاق فارس به دريا مورد حمايت تمامي اعضاي مجمع نمايندگان فارس است، بلكه اين مصوبه شوراي عالي امنيت ملي مورد حمايت چهره هاي شاخص كشوري از سلايق و جناح هاي مختلف نيز مي باشد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲
1
واقعا خیلی پر ادعا وطلبکار هستید!! عزیزان من این مصوبه بار کج است وبار کج به منزل نمی رسد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲
1
مسئول ارشاد کیه؟ همتی بوشهری؟ بوشهر؟
ناشناس
Germany
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲
5
اینکه گفته دنبال خواهیم کرد یعنی حمایت ؟؟؟!؟؟؟؟؟؟

آخه سطح تحلیل در این حد !؟



پیشنهاد میدم شیرازه که واقعا زوار شیرازه اش از هم در رفته خودش خودشو فیلتر کنه !
صادقانه
این بغضت در به دکتر دستغیب معلوم نیست از کجا آب می خوره ... پس یعنی چی ؟؟ وقتی کسی میگه پیگیری میکنیم مگه میشه پیگیری کنه اما حمایت نکنه !!! خودتون از این افاضه خندتون نمی گیره ؟
فارسی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲
0
آقای دستغیب از شما بعید است که گول قادری لامردی را بخورید اتصال لامرد به دریا یعنی استان لامرد وجدایی از فارس این موضوع فقط به سود لامرد است
فارسی
-
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲
3
شمافقط هرچه به نفع خودتون است رادرج میکنید بهتر است جمعش کنید
نصوری
-
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲
2
همانطور که لامردیها بودجه های کلانی برای خریدن چند نفر از نمایندگان فارس هزینه کردند نکند این سایت را هم اجاره نموده اند !!!!
نواحي جدا شده از استان فارس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲
0
آيا ايشان در جدا شدن ديگر نواحي از استان هم وارد شدند يا خارج
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲
0
چرا صدای نماینده کازرون محمد صادقی در نمی آید و مدیرکل فرهنگ وارشادش که اهل خشت است هم دستور سانسور داده است؟