کد خبر: ۴۵۷۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۲

اهالی روستایی در داراب با پول یارانه مسجد ساختند+عکس

در مجموع چهار ماه همه خانوار های ساکن در شهرک غدیر نوایگان مبلغ یارانه خود را به یک حساب خاص که در اختیار دهیاری و شوراست واریز کردند تا با پول جمع آوری شده بتوانند مسجد و یک حلقه چاه آب آشامیدنی حفر کنند.
به گزارش شیرازه داراب آنلاین نوشت: مردم ولایت مدار شهرک غدیر نوایگان با جمع آوری کمک های نقدی و اهدا یارانه خود پروژه های عمرانی متعددی را در این روستا آغاز کردند.

نجفی بخشدار بخش جنت شهرستان داراب در این خصوص گفت: با توجه به اهمیت خود یاری مردم در اجرای پروژه های مختلف در سطح کشور و لزوم تسریع پروژه های عمرانی تعدادی از روستاهای بخش جنت از جمله روستای شهرک غدیر نوایگان با همیاری، همفکری و هم خوانی اعضای شورای اسلامی، دهیاری روستا و مردم در حوزه عمران کمک های بسیار خوبی داشتند که جا دارد به عنوان یک روستای نمونه در شهرستان داراب و استان فارس شناخته شوند.

وی با بیان اینکه مردم شهرک غدیر نوایگان از یک سال و نیم گذشته 855 میلیون تومان کمک کرده اند اذعان کرد: این مقدار در قسمت های مختلف می باشد که بخشی به صورت جمع آوری مبلغ نقدی و الباقی از طریق عدم دریافت یارانه و واریز به یک حساب خاص تامین شده است.



مردم 4 ماه یارانه خود را صرف احداث مسجد و حفر چاه آب آشامیدنی کردند
غلامعباس نجفی ادامه داد: در مجموع چهار ماه همه خانوار های ساکن در شهرک غدیر نوایگان مبلغ یارانه خود را به یک حساب خاص که در اختیار دهیاری و شورای اسلامی است واریز کردند تا با پول جمع آوری شده بتوانند مسجد و یک حلقه چاه آب آشامیدنی حفر کنند.

وی با اشاره به مقدار بودجه های شهرستانی و استانی تخصیص داده شده به یک روستا افزود: اگر در طول سال به یک روستا کمتر از 100 میلیون تومان می رسد در سه سال گذشته 10 برابر این مقدار کمک های مردمی داشته ایم که باعث احداث سالن ورزشی، مسجد، حسینیه، حفر یک حلقه چاه آب، ساخت غسالخانه، تعمیر و تجهیز یک دستگاه آنبولانس برای حمل اجساد، تشکیل صندوق قرض الحسنه، ساخت کتابخانه، ساختمان پایگاه مقاومت به کمک حوزه مقاومت شهید چمران و سپاه ناحیه داراب، فروشگاه تعاون روستایی و دفتر مخابرات در شهرک غدیر نوایگان شده است.

بخشدار بخش جنت تصریح کرد: اهالی روستا اعلام کرده اند در صورتی که دولت تدبیر و امید در پروژه های عمرانی و اشتغال زایی ورود پیدا کند و زیرساخت ها را فراهم کنند اهالی روستا 70 درصد از مراحل ساخت آن پروژه های عمرانی را تامین می کنند.

مردم نوایگان:اگر دنیا ایران را تحریم می کند خودمان کمک می کنیم
وی با اشاره به شعار اهالی شهرک غدیر نوایگان که می گویند "اگر دنیا ایران را تحریم می کند ما از جیب خود کمک می کنیم تا مشکلی برای دولت پیش نیاید" خاطرنشان کرد: روستای شهرک غدیر سر ریز جمعیت نوایگان است و با توجه به اینکه در نوایگان مکانی برای ساخت و ساز نبود آنها در پایین روستا و جنب جاده ترانزیت مستقر شدند که عدم امکانات رفاهی در آن منطقه باعث شد اهالی روستا در زمان بحران برای تسریع در ساخت پروژه های عمرانی آن محل کمک کنند.

بخشدار بخش جنت با بیان اینکه تنها راه نجات اقتصاد عقب افتاده چندین ساله شهرستان داراب ورود بخش خصوصی است تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص بودجه می توانیم در مکان های مختلف با کمک مردم و ورود بخش خصوصی این رکود را از طرح های عمرانی برداریم.

وی در پایان ابراز داشت: در شهرستان داراب روستاهای مشابهی از قبیل روستاهای اسلام آباد، تنگ طه، شهرک شهدای عشایر وجود دارند تا با کمک خود یک حلقه چاه آب را حفر کنند به همین جهت امیدواریم شهرک غدیر نوایگان الگویی باشد برای دیگر روستا ها.

در اعتبارات دولتی نسبت به این شهرک کم لطفی شده است
خالقی رییس شورای اسلامی شهرک غدیر نوایگان نیز با بیان اینکه این شهرک یک هزار و 350 نفر جمعیت دارد اذعان کرد: با اهدا یارانه های مردم این شهرک به مدت دو ماه توانستیم 90 میلیون تومان خودیاری مردمی جهت حفر چاه آب جمع آوری کنیم.

وی با بیان اینکه در اعتبارات دولتی نسبت به این شهرک کم لطفی شده است خاطرنشان کرد: تمام بی مهری هایی که نسبت به ما انجام گرفته ما با کمک های مردمی جبران کرده ایم و تمام کارهای عمرانی از خودیاری مردمی صورت گرفته و خواهد گرفت.

حسین خالقی در خصوص مشکلات شهرک غدیر نوایگان گفت: سالن ورزشی آن هنوز به اتمام نرسیده است، طرح های بهسازی از زمان ریاست جمهوری دولت هشتم دیگر اجرا نشده، فضای سبز بوستان نامناسب است و برق ندارد، چاه هایی وجود دارد که تا کنون لوله کشی نشده و برق ندارد.

لازم به ذکر است شهرک غدیر نوایگان در 35 کیلومتری شرق شهرستان داراب واقع شده است.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مرتضي
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲
0
بارك الله به اينهمه غيرت...
چشم مسئولين روشن!!!!!
غلامحسین قنبرزادگان از داراب
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲
0
افرین بر این همه همت دست شما درد نکند مردم کمک می کنند به نام مسئولین نوشته می شود
داراب
-
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲
0
چه افتخاری میکنه بخشدار....!آفرین به همت مردم!کاش بخشدار هم میگفت نقش خودش این وسط چی بوده.؟