کد خبر: ۴۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۲

جبران ۱۴ هزار میلیارد کسری یارانه‌ها با حذف دهک‌های پردرآمد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دهک‌های پر درآمد از دریافت یارانه حذف شوند ۱۴ هزار میلیارد کسری یارانه‌ها جبران می‌شود.

به گزارش شیرازه، ضرغام صادقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شیراز اظهار کرد: یارانه‌ای که هم‌اکنون به مردم پرداخت می‌شود برای دهک‌های پر درآمد رقم بسیار ناچیزی است اما همین  یارانه می‌تواند کمک کمی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه حذف دهک‌های پر درآمد کمک به دولت است، افزود: در حال حاضر 42 هزار میلیارد تومان در سال صرف یارانه‌های نقدی می‌شود که 28 هزار میلیارد آن از طریق حامل‌های انرژی تامین و اگر دهک‌های پر درآمد حذف شوند 14 هزار میلیارد کسری یارانه‌ها جبران می‌شود.

صادقی افزود: دهک‌های کم درآمد و بی بضاعت جامعه وضع معیشتی و اقتصادی مناسبی ندارند و لازم است این افراد از طریق دولت و مجلس بیشتر حمایت شوند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های حمایتی مانند تامین اجتماعی و هلال احمر و سایر دستگاه‌ها باید با توجه به شرایط دشوار و برخی فشار‌های معیشتی  تلاش بیشتری برای حمایت از این افراد کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در جلسه هیئت رئیسه که با حضور استاندار و نمایندگان مجلس برگزار شد همه نمایندگان بر توجه بیشتر و ارائه بسته‌های حمایتی به افراد بی‌بضاعت تاکید کردند.

صادقی اظهار کرد: توجه دولت درباره پرداخت یارانه‌ها به دهک‌های پایین سبب لزوم توجه بیشتر دستگاه‌هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان به افراد کم درآمد و بی بضاعت شده و زندگی آنها نیز تا حد ممکن راحت‌تر می‌شود.

انتهای پیام
نظرات بینندگان