کد خبر: ۴۵۹۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۲

اکبر اعلمی: برای افرادی که اصلاحات را در خاتمی و هاشمی می‌بینند متاسفم

اگر به سمت هاشمی تمایل داریم به این دلیل است که مجبور به انتخاب بین بد و بدتر شده‌ایم.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس،  اکبر اعلمی دوشنبه ‌شب در «نشست بررسی نسبت اعتدال با اصولگرایی و اصلاح‌طلبی» که با تلاش انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، اظهار داشت: در بررسی یک جریان یکی از راه‌ها مراجعه به فرهنگ لغت است که باید گفت در این زمینه، «اصول‌گرایی» بی‌ریشه‌ترین جریان سیاسی در فرهنگ لغوی است چرا که این واژه در هیچ لغت‌نامه‌ای وجود نداشته و به فرهنگ سیاسی ما وارد شده است.

وی افزود: اصلاح‌طلبی در مقایسه با دو اصطلاح دیگر ریشه‌دارترین جریان سیاسی در فرهنگ لغوی ما است و در ایران به دوره مشروطه باز می‌گردد همچنین اعتدال به لحاظ لغوی تعریف شده است و اگر آن را به عنوان میانه‌روی در نظر بگیریم تاریخچه خاصی برای آن نمی‌توان پیدا کرد.

نماینده سابق تبریز در مجلس ششم و هفتم شورای اسلامی بیان داشت: من برای افرادی که اصلاحات را در خاتمی و هاشمی می‌بینند، متاسفم بلکه باید یک جریان را در مطالبات آن دید و آقای هاشمی هیچ‌‌گاه برای ما نمادی نبوده‌ است و اگر به سمت هاشمی تمایل داریم به این دلیل است که مجبور به انتخاب بین بد و بدتر شده‌ایم.

این سیاستمدار ادامه داد: برای ما تمام دریچه‌ها بسته شده که به عنوان نمونه نماینده اصلاح‌طلب نمی‌تواند به مجلس شورای اسلامی برود، تریبون و روزنامه نداریم و مشاهده می‌کنیم که هر از گاهی آقای هاشمی حرف ما را می‌زند که عقل سالم می‌گوید به طرف او متمایل شویم.

اعلمی گفت: من از منتقدان سرسخت آقای هاشمی بودم و به این موضوع، افتخار می‌کنم همچنین پس از اینکه در انتخابات ریاست جمهوری، رد صلاحیت شدند، به ایشان نامه نوشته و به دیدارشان رفتم و اما هیچ‌‌گاه نگفتم که شما را حمایت کرده یا برای من پیغمبر و الگو هستید.

به گزارش فارس، در این نشست، حجت‌الاسلام بهمن شریف‌زاده، داریوش قنبری و حجت‌الاسلام سید عباس نبوی حضور داشتند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
باش
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۲
2
باش تا اموراتت بگزره