کد خبر: ۴۷۱۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۲۷ آبان ۱۳۹۲
افزایش حضور مقامات خارجی در استان فارس؛

آیا پیشرفت فارس از دروازه دیپلماسی استان خواهد گذشت؟

به نظر می‌رسد با توجه به این‌که نمایندگی وزارت‌ خارجه در شیراز فعال است و از سوی دیگر، استاندار کنونی نیز سابقه حضور در وزارت خارجه را داراست، شرایط برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در استان فارس با تحرکات دیپلماتیک بیش از پیش مهیا است.
به گزارش سرویسی سیاسی شیرازه، طی هفته‌های اخیر، شیراز میزبان اشخاص و هیئت‌های مختلفی از برخی کشورها بود که هر یک به منظوری به استان فارس آمده بودند. اما آن‌چه در همه این سفرها وجود داشت، برجسته شدن شیراز و پتانسیل‌های فرهنگی، ‌اقتصادی و گردشگری آن بود، مساله‌ای که در صورت بهره‌گیری درست استاندار و سایر مسئولین استانی می‌تواند مسیر پیشرفت استان فارس را با شتاب بیشتری به پیش ببرد. به نظر می‌رسد با توجه به این‌که نمایندگی وزارت‌ خارجه در شیراز به تازگی راه‌اندازی شده و از سوی دیگر، استاندار کنونی نیز سابقه حضور در وزارت خارجه را داراست، شرایط برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در استان فارس با تحرکات دیپلماتیک بیش از پیش مهیا است. آیا این مساله مورد اهتمام استاندار و تیم کاری او در استان قرار خواهد گرفت؟
 در ادامه برخی از این سفرها که طی سه ماه گذشته صورت گرفته، آمده است:

تقدیر نمايندگي دفتر كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از فارس/ 10 شهریور 92

برنارد دوئل ضمن تشكر ويژه و قدرداني از مهندس صادق عابدين استاندار فارس و همچنين معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري فارس و مدير كل امور اتباع و مهاجرين خارجي، تأكيد كرد: پروژه آب رساني به مهمانشهر شهيد بهشتي ســروستان كه با هدف ارائه خــدمات مطلوب تر به پناهندگان افغانستاني صورت گرفته است، بدون توجه و اهتمام خاص استاندار فارس امكان پذير نبود و نتايج مورد نظر آن حاصل نمي شد.

هیئت‌های اقتصادی ونزوئلا از شیراز بازدید می‌کنند/ 29 مهر 92

سفیر ونزوئلا در دیدار با شهردار شیراز از بازدید هیئت‌های اقتصادی ونزوئلا از مناطق صنعتی این شهر در آینده نزدیک خبر داد. آمن هوتپ گفت: ما مایل هستیم که در تمام زمینه‌ها از جمله فرهنگی، هنری، آموزشی، ورزشی و اقتصادی با ایران ارتباط داشته باشیم و من از جانب کشورم اجازه دارم که در آینده به مدت 15 روز به شیراز آمده و در این مدت از مناطق فرهنگی و صنعتی بازدید داشته باشم.

ديدار معاون دبير كل سازمان ملل با استاندار فارس/ 1 آبان 92

هلن كلارك معاون دبير كل سازمان ملل با ابراز خرسندي از حضور در استان فارس و شهر شيراز افزود: تاريخ عظيم اين منطقه جذابيت خاصي براي حضور من ايجاد كرده است. وي اظهار داشت: فارس استاني توانمند در عرصه سلامت است و با وجود فعاليت ها و پتانسيل قوي در بخش پزشكي از جايگاه ويژه اي در نزد ما برخوردار است و به همين لحاظ براي برنامه ريزي در مبارزه با بيماري هاي واگير دار ، اهميت ويژاي دارد.

ورود هیئت بازرگانی تونس به استان فارس/ 9 آبان 92

وزير بازرگاني و صنايع دستي جمهوري تونس با بيان اين كه سفرش به جمهوري اسلامي ايران و استان فارس نقطه عطفي براي گسترش روابط دو كشور است، افزود: موضوع خواهر خواندگي استان فارس با يكي از استان هاي تونس در اولويت قرار مي گيرد. وزير بازرگاني و صنايع دستي جمهوري تونس با بيان اين كه به همراه هيأتي 30 نفره از بازرگانان كشورش به جمهوري اسلامي ايران سفر كرده است، خاطر نشان كرد: در دو سال اخير تفاهم نامه هاي فراواني ميان تونس و ايران به امضا رسيده است و اين مشاركت هاي اقتصادي موجب صميمي تر شدن روابط دو كشور خواهد شد

معاون وزیر فرهنگ چین وارد شیراز شد/ 12 آبان 92

با استقبال رسمی مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و اداره‌کل اتباع خارجی این استان، معاون وزیر فرهنگ چین وارد شیراز شد. معاون وزیر فرهنگ چین در هنگام ورود به شیراز، اظهار داشت: برای بار دوم است که به ایران سفر می‌کنم، اما شیراز را برای نخستین بار می‌بینم. «دونگ وی» افزود: تاریخ دیرینه استان فارس را میشناسم و امیدوارم این دیدار باعث تقویت دوستی بین دو کشور و افزایش تبادلات فرهنگی فی‌مابین شود. «دان وی» ادامه داد: یقین دارم که ظرفیت بسیار خوب فارس و شیراز در امور فرهنگی و تاریخ و فرهنگ دیرینه چین زمینه ارتباطی مستمر و سودمند را فراهم می‌کند.

سه تفاهم نامه همكاري اقتصادي سرمايه گذاران اوكرايني در فارس به امضا رسيد/ 21 آبان 92

ايوان چوبوتي يوك رئيس شركت سرمايه گذاري "بود سرويس" اوكراين با بيان اين كه بر اساس بررسي هاي ميداني و تحليل دقيق مسائل، سرمايه گذاري در سه طرح استان فارس را انتخاب كرده است، اظهار داشت: علاقه داريم با تاسيس شركت مشترك در ايران علاوه بر سرمايه گذاري در طرح هاي فعلي در زمينه اجراي پروژه ها نيز مشاركت داشته باشيم. در اين جلسه با حضور مديران مربوطه سه تفاهم نامه همكاري ميان شركت سرمايه گذاري بود سرويس كشور اوكراين و اداره كل راه و شهرسازي استان، شركت آب منطقه اي فارس و شهرداري شيراز به منظور ساخت راه آهن شيراز اهواز با اعتبار 500 ميليون يورو، انتقال آب از خليج فارس به شهرستان هاي جنوبي استان با اعتبار 350 ميليون يورو و مشاركت در ساخت خطوط متروي شيراز با اعتبار 400 ميليون يورو به امضا رسيد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
اردکانی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲
0
اقای استاندار عزیز بدان وآگاه باش :
در اتمام حجتم بگویم که استان فارس فقط شیراز و یه شهرستان خاص نیست.
سپیدان قطب توریسم مناظر طبیعی است.مرودشت دارای آثار تاریخی است و...باید به دنبال رونق این صنعت باشید(صنعت توریسم) از این سفرای خارجه که می آیند و می روند استفاده کنید...هرچند خودتون الحمدالله اوسایید.