کد خبر: ۴۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۲
به بهانه دیدار هزاران بسیجی با امام و مقتدایشان

«بسیــــــج» شاه کلید گشودن دروازه های تمدن اسلامی

هراس دشمنان ملت ایران نیز به دلیل وجود چنین نیرو و این نوع فرهنگ و تفکر است. سردمداران نظام سلطه با محوریت آمریکا، بر این تصور بودند که برای همیشه تاریخ، پرچم لیبرال دموکراسی با دستان آمریکایی‌ها بر سراسر جهان به اهتزاز در خواهد آمد و تاریخ با لیبرال دموکراسی و تمدن غربی به پایان خواهد رسید.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه - کسری شادمان/ هر ملت و حکومتی دارای آرمان و اهدافی است و اصولا نمی توان  ملت‌های مستقل را بدون آرمان تصور کرد. از همین رو برای رسیدن به آن، اهداف کلان و بلندمدت خود را در همین جهت تنظیم می کنند و در این راه از تمامی ظرفیت‌های خود و کشور برای پیمودن مسیر تا رسیدن به آن قله‌های آرمانی بهره می گیرند.

رهبر معظم انقلاب آرمان نظام جمهوری اسلامی را این‌گونه تعریف کردند: «آرمان نظام جمهوری اسلامی را می‌شود در جمله کوتاه «ایجاد تمدن اسلامی» خلاصه کرد. تمدن اسلامی یعنی آن فضایی که انسان در آن فضا از لحاظ معنوی و از لحاظ مادی می‌تواند رشد کند و به غایات مطلوبی که خدای متعال او را برای آن خلق کرده است، برسد؛ زندگی خوبی داشته باشد، زندگی عزتمندی داشته باشد، انسان عزیز، انسان دارای قدرت، دارای اراده، دارای ابتکار، دارای سازندگی جهان طبیعت؛ تمدن اسلامی یعنی این؛ هدف نظام جمهوری اسلامی و آرمان جمهوری اسلامی این است.»
 رسیدن به چنین آرمان بلندی قطعا لوازم خاص خود را می خواهد، کسانی که با اعتقاد کامل به این آرمان و پایداری بر آن، علاوه بر شناسایی ظرفیت های فکری، معنوی و مادی و همچنین شناسایی و تلاش برای رفع موانع، نقشه راه تمدن سازی را ترسیم کنند.

وجود تفکر و فرهنگی که بتواند لکوموتیو ایجاد چنین تمدنی در ایران اسلامی باشد فقط در شجره طیبه بسیج وجود دارد. فرهنگی که حالا بعد از گذشت بیش از سه دهه از شکل گیری این نیروی مقاوم، پا را فراتر از مرزهاي ايران اسلامي گذاشته و به ممالك اسلامي و ملل محروم و تحت ستم، كشيده شده است. پيشاني بند ها و سربندهاي سرخ، سبز و سفيد با شعارهاي الهي، از پيشاني رزمندگان بسیجی به پرواز در آمده و بر فراز آسمان هاي قلب و روح جوانان لبناني، فلسطيني، بوسنيايي و ديگر رزمندگان مسلمان به گردش در آمده است.

اکنون با وجود این نیروی پیش رو که فرهنگ خود را از عاشورای حسینی ارث برده است، هیچ بن بستی باقی نمی ماند، بسیج علاوه بر این که در جهان تشیع، خط شکنی می کند، نیروی دخیره ای است که هر وقت به میدان فرا خوانده شود، به خوبی از پس کار بر آمده و به نوعی متخصص گره گشایی به شمار می آید. شاید بهترین واژه برای تعریف نقش این نیروی گمنام، شهادت طلب، عدالتخواه و ولایی در تمدن سازی اسلامی، عنوان ارتش پنهان شیعه باشد.

هراس دشمنان ملت ایران نیز به دلیل وجود چنین نیرو و این نوع فرهنگ و تفکر است. سردمداران نظام سلطه با محوریت آمریکا، بر این تصور بودند که برای همیشه تاریخ، پرچم لیبرال دموکراسی با دستان آمریکایی‌ها بر سراسر جهان به اهتزاز در خواهد آمد و تاریخ با لیبرال دموکراسی و تمدن غربی به پایان خواهد رسید. اما اکنون آنها با آگاهی از آرمان بلند ملت ایران و باور به احتمال قطعی شکل گیری تمدن اسلامی با محوریت ایران اسلامی در طول 35 سال گذشته سعی بر از پای در آوردن انقلاب اسلامی از طریق ضربه زدن به نهادهای انقلابی و تفکرات بسیجی هستند تا هر طور شده حرکت ملت ایران را به سمت آرمان مقدس خود متوقف کنند.

در چنین اوضاعی بسیج با عقبه چندین میلیونی می بایست تمامی ظرفیت های خود و کشور را با توجه به واقعیات موجود و شناخت دقیق کمبود ها و نقایص برای پیمودن مسیر باقی‌مانده تا رسیدن به آن قله‌های آرمانی فعال کند و با تدبیر و استقامت بر مشکلات مسیر غلبه کند و طبیعی است تا رسیدن به پیروزی نهایی، قطعاً چالش و مبارزه وجود خواهد داشت، بنابراین نظام اسلامی همواره نیازمند یك نیروی مدافعی که در حال آماده باش کامل باشد است و آن مدافع بی منت نیرویی جز بسیج نیست.

انتهای پیام/523/4

نویسنده :
کسری شادمان
نظرات بینندگان