کد خبر: ۴۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۰۲ آذر ۱۳۹۲
ضرغام صادقی مطرح کرد

نباید در مورد نیروهای دولت پیشین حساسیت داشته باشیم

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت نباید در مورد نیروهای دولت پیشین حساسیت داشته باشیم بلکه باید تنها ملاک شایستگی مدیران و میزان توفیق آنان در خدمتگذاری و دستیابی به اهداف مجموعه باشد.

نماینده مردم شیراز و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: فضای فعلی این استان به هیچ عنوان ناامید‌کننده نیست و لازم است که در تحلیل‌ها استنباط دقیقی از شرایط داشته باشیم.

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا دکترضرغام صادقی در دیدار با اعضای جامعه روحانیت شیراز، خاطرنشان کرد: شاید برخی افراد یکی از مصادیق اتحاد نمایندگان یک استان را در معرفی و آوردن مدیران شایسته به استان و رساندن افراد شایسته استان به مسئولیت‌های کشوری بدانند که در این زمینه باید توجه کرد تا چه اندازه دولت با گرایش‌های نمایندگان همسو است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر بنابر آنچه که عنوان شده در برخی استان‌های همجوار فارس نارضایتی بسیاری از انتخاب مسئولان وجود دارد اما در فارس با فضای همدلی که ایجاد شد، انتخاب‌ مدیران تنشی ایجاد نکرد.

وی اذعان داشت: نباید در مورد نیروهای دولت پیشین حساسیت داشته باشیم بلکه باید تنها ملاک شایستگی مدیران و میزان توفیق آنان در خدمتگذاری و دستیابی به اهداف مجموعه باشد.

صادقی افزود: از سوی دیگر ما نیز توصیه‌هایی را به برخی وزرا برای استفاده از نیروهای شایسته استان فارس در سطوح عالی وزارتخانه‌ها داشته‌ایم.

وی بیان داشت: گاهی نمایندگان نیز به سبب مصالح کشور ممکن است در مورد انتخاب وزیران یا مشاوران و معاونان سکوت کنند تا آن وزارتخانه فلج نشود و در زمانی بهتر از عملکرد مجموعه بازخواست کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این زمینه توصیه ما به دولت این است که به همان اندازه که از افراد معتدل اصلاح‌طلب در چینش نیروها استفاده می‌کند از نیروهای معتدل اصولگرا نیز بهره ببرد.

صادقی ابراز داشت: اگر چه مسائل اجرایی رسالت نمایندگان مجلس نیست اما در مواردی به سبب درخواست‌های مردم به اجبار ورود به عرصه اجرایی گریز‌ناپذیر می‌شود.

وی ادامه داد: تاکید ما در استان فارس این بوده که حاشیه‌های سیاسی بر عملکرد مسئولان تاثیر نگذارد و کسانی در عرصه‌های مدیریتی به کار گرفته شوند که روند توسعه این استان را سرعت بخشند و اهل افراط‌کاری نباشند.

به گفته عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در شرایط فعلی بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری باید دولت را حمایت کرد تا بتواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

نماینده مردم شیراز و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حفظ وحدت و آرامش برای عبور از مشکلات اقتصادی تأکید و اضافه کرد: حضرت امام(ره) فرمودند که این روحانیون بودند که ایران را آزاد کردند و این سخن به درستی جایگاه روحانیت در انقلاب اسلامی و حفظ ارزش‌ها را بیان می‌کند.

وی افزود: در مورد اتحاد بین نمایندگان فارس دارا بودن یک سیر واحد در راستای منافع کشور و این استان مهم است و این مسئله در تناقض با وجود عقاید و سلایق متفاوت نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر اتحاد نمایندگان بهتر از گذشته است و حضور نمایندگان فارس در هیئت رئیسه، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، کمیسیون‌های اقتصادی و کشاورزی و کمیسیون تلفیق، جایگاه فارس در معادلات را ارتقا داده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: چنانکه در رسانه‌ها عنوان شد برخی مولفه‌های اقتصادی شرایط سختی را برای دولت فعلی رقم زده که تنها با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و همدلی بین دولت، مجلس و مردم می‌توان بر آن فائق آمد.

وی اضافه کرد: آخرین بودجه عمرانی دولت دهم ۳۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود و ذائقه دستگاه‌ها به این ارقام عادت کرده بود در حالی که از رقم بودجه عمرانی اعلام شده مبلغ بسیار کمتری محقق شده است.

صادقی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نا‌تمام پیش روی دولت یازدهم قرار دارد و با بودجه‌های موجود برای اتمام پروژه‌های با بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۲۰ سال زمان نیاز است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برای تکمیل مسکن مهر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم در حالی که تنها ۵۳ هزار میلیارد تومان برای مسکن مهر از قبل سرمایه‌گذاری شده است.

به گفته وی، از حدود ۲ هزار میلیارد تومان پول پزشک خانواده کشور تنها دو درصد و از یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه فرهنگی که یک سال مانده به اتمام دولت دهم مصوب شد ۲۸ درصد تخصیص پیدا کرده است.

صادقی خاطرنشان کرد: برای آن که بهانه‌ای برای دشمنان باقی نماند و اینکه از طریق اعلام آمادگی برای مذاکره اتحاد درونی و اجماع شکل گرفته علیه ایران بشکند بیشترین آزادی برای مذاکره در سیاست‌های خارجی به دولت فعلی داده شد هر چند مقام معظم رهبری تاکید دارند که با توجه به سوابق آمریکا و غرب به نتیجه مذاکرات خوشبین نیستند اما به هیئت مذاکره کننده خوشبین هستند.

لزوم پیشبرد مذاکره همزمان با ارتقای سطح تولید و اتکا به منابع داخلی دیگر موردی بود که صادقی به آن اشاره کرد و گفت: بهبود روابط می‌تواند به رفع مشکلات اقتصادی نیز کمک کند چنانکه دارایی بلوکه شده ایران ۴۲ میلیارد دلار است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر امکان دریافت پول نفت فروخته شده وجود ندارد و حتی دریافت کالا نیز با مشکلاتی مواجه است.

این نماینده مجلس با اشاره به طلب ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی ایران از چین ادامه داد: در سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به چین گشایش‌هایی صورت گرفت و مقرر شد از محل فاینانس طرح‌هایی توسط چین در ایران اجرا شود.

صادقی بیان داشت: پولی که باید از محل درآمد هدفمندی خرج تولید می‌شد، ۴۲ هزار میلیارد تومان بود در حالی که از افزایش قیمت حامل‌های انرژی ۲۸ هزار میلیارد تومان محقق می‌شود و ۱۴ هزار میلیارد تومان کسری دارد.

به گفته وی، در شرایط فعلی نباید درگیری داخلی داشته باشیم که فضا را سنگین‌تر کند و لازم است که دولت در فضایی آرام به حل مشکلات بپردازد.

تأکید بر ظرفیت‌های فارس در حوزه سلامت و درمان و به ویژه پیوند اعضا مقدمه‌ای بود که صادقی بر ضرورت فعال شدن شهرک سلامت در فارس تاکید کند.

وی ابراز داشت: دارا بودن رتبه اول تا سوم در تولید ۱۰ محصول کشاورزی موضوعی است که لزوم ایجاد صنایع تبدیلی را به ما یادآور می‌شود.

صادقی در پایان یادآور شد: ۳۰ درصد از اماکن گردشگری کشور در شیراز است و در صورت سرمایه‌گذاری مناسب و ایجاد زیرساخت تنها از محل جمعیت بیش از ۲۰۰ میلیونی شیعیان جهان، فارس می‌تواند میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب کند.

نظرات بینندگان