کد خبر: ۴۷۶۲۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۲
استاندار فارس در جلسه شورای اداری:

همه مدیران بايد كار كنند/ با هيچ کس تعارف نداريم/ عضو رسمي بسيج هستم/ باید بسيج را از مظلوميت خارج كنيم

مردم كار را به ما سپرده‌اند و از ما پاسخ مي‌خواهند، مديري اگر امروز بفكر حفظ و نگهداري مسئوليت خودش باشد،‌ كار انجام نمي‌شود، همه بايد كار كنند و در اين مورد با هيچ مديري تعارف نداريم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس گفت: آهنگ خطر اقتصادی برای فارس نواخته شده است چراکه نرخ بیکاری 16.8 درصد است و 780 واحد صنعتی ما تعطیل شده است.

سید محمد احمدی در نخستین جلسه شورای اداری استان در دوره مدیریت استانداری جدید فارس به تشریح وضعیت فعلی این استان پرداخت و گفت: در بیکاری رده سوم را داریم هرچند که برخی نمایندگان اصرار دارند که دوم هستیم؛ در تولید سرانه ناخالص داخلی در رده پانزدهم کشور هستیم؛ در بخش صنعت در کشور دهم و در کشاورزی دوم هستیم.

وی با بیان اینکه فارس، استانی با تنوع آب و هوایی و نیروهای انسانی خوب است، خاطرنشان کرد: اگر چه تحریم‌ها، یکی از علل عقب‌ماندگی فارس است اما باید نقائص ساختار سازمانی را برطرف کنیم و برنامه داشته باشیم.

احمدی با اشاره به اینکه تعریفی از اشتغال نداریم، اضافه کرد: چرا در اداره‌ای که با 10 نفر می‌توان کارها را انجام داد، 100 نفر استخدام می‌شوند؟ این اشتغالزایی نیست بلکه اسیر کردن بچه‌های مردم در ادارات و پایین آوردن بهره‌وری است.

مقام ارشد اجرایی فارس تنها راه نجات را بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی عنوان و خطاب به مسئولان استان فارس بیان کرد: مدیران این استان وقت تلف نکنند، نماینده ولی فقیه و بزرگان حمایت خود را اعلام کرده‌اند، شرایط مهیا است، سپاه و بسیج نیز گفته‌اند هر جا بخواهید ما در میدان هستیم، بخش خصوصی را نیز می‌توان به میدان آورد. به سرمایه خارجی هم نیازی نیست زیرا 600 ميليارد تومان پول سرگردان در جامعه وجود دارد که می‌توان از سرمايه‌هاي داخلي براي ارتقاء وضعيت استان استفاده کرد.

وی با اشاره به وضعیت كارخانه‌‌هايي نظير آزمايش و قند مرودشت يا مجتمع‌هايي نظير مجتمع گوشت فارس، گفت: باید این وضعیت را سر و سامان دهیم.

احمدی با بیان اینکه عبادی‌ترین، فرهنگی‌ترین و سیاسی‌ترین کار ایجاد اشتغال است، بیان کرد: با وجود آن تعداد شهید نیروی انتظامی، همچنان اعتیاد و قاچاق بالا می‌رود چراکه جوانان بیکار هستند و همچنان تعداد زندانیان و سرقت‌ها رو به افزایش گذاشته و بدون شک بیکاری سرمنشا تمام مفاسد است.

استاندار فارس ابراز داشت: باید عزم خود را جزم و از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم تا دولتی که در راس آن یک روحانی است موفق شود و امیدی که در مردم ایجاد شده استمرار یابد.

به گفته وی، اینکه دولت با رشد اقتصادی منهای پنج درصد و تورم بالای 40 درصد مسئولیت قبول کرد به دلیل ولایت‌پذیری و روحیه خدمت است.

استاندار فارس گزارش دیوان محاسبات از عملکرد بسیاری از ادارات را نگران کننده دانست و خطاب به آن‌ها گفت: اگر قانون شکنی کنید و از چارچوب قانون خارج شوید به جایی نخواهید رسید. ما باید استان فارس را در قله بالاتری قرار دهیم نه اینکه از قله پایین بیندازیم. حفظ آبرو و تقویت شما برای ما واجب است اما هم مردم و هم ما از شما کار می‌خواهیم. مردم سنگ تمام گذاشتند و اکنون نوبت شماست.

احمدی با اظهار تاسف از اینکه در برخی ادارات کارشکنی می‌شود، تصریح کرد: پذیرفته شدنی نیست که سرمایه‌گذاری بخواهد سرمایه‌گذاری کند ولی در کار وی کارشکنی شود.

استاندار فارس در پاسخ به منتقدانی که گفته بودند تکلیف مدیران استان زودتر مشخص شود، گفت: تکلیف همه مدیران روشن است و همه باید کار کنند و ما با هیچ کس تعارف نداریم.

احمدی اظهار داشت: این سمت‌ها ماحصل خون شهدا است و تقسیم‌کردنی نیست چراکه آن همه ایثار برای آن بوده که کشور و نظام باقی بماند و سرزنده و بانشاط به راه خود ادامه دهد و از همین رو همگی ما باید با تمام صلابت در مسیر ولایت و خدمت به مردم حرکت کنیم.

نماینده دولت در فارس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته بسیج و با بیان اینکه افتخار می‌کنم که عضو رسمی بسیج هستم، ابراز داشت: همه ما باید راه روشن بسیج که منتهی به سعادت است را طی کنیم. بسیج را باید از مظلومیت خارج کنیم زیرا ما هر افتخاری که داریم از بسیج است و جا گرفتار شدیم بسیج به یاری انقلاب شتافت و افتخار را برای ما رقم زد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم وارسته شویم و از وابستگی نجات یابیم باید به تفکر بسیجی اقتدا کنیم، گفت: تفکر بسیجی باید جایگزین تفکر باندی و جناحی شود که چیزی جز زمین‌گیر کردن انسان در بر ندارد.

احمدی با اشاره مذاکرات اخیر هسته‌ای گفت: تفکر بسیجی در هر جایی جواب می‌دهد و بعد از سال‌ها مقاومت ملت ایران در سه روز گذشته به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه دکتر ظریف تفکر بسیجی دارد، افزود: در پایداری هسته‌ای کشور چند جوان بسیجی عاشق امام و رهبری از پا ننشستند تا حقانیت دانش هسته‌ای ایران را به اثبات برسانند و امروز در واقع 1+5 که مجموعه شش کشور صنعتی جهان است، در مقابل این ملت و جوانان کوتاه آمد.

وی تصریح کرد: تمام تلاش این‌ها این بود که غنی‌سازی در خارج انجام و آنچه تاکنون غنی‌سازی شده نیز به خارج از کشور منتقل شود اما پافشاری تیم مذاکره‌کننده به پشت‌گرمی و حمایت رهبر معظم انقلاب نتیجه داد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۲
0
آقاي استاندار عضو رسمي بسيج بفرمايند كه چند ماه سابقه حضور در جبهه دارند ؟ ................
ناشناس
-
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۲
2
عضویت در بسیج وتفکر بسیجی داشتن بزرگترین افتخار است شما چه کار داری که جبهه دارند یا ندارند اگر کمی از صحبتهای مقام معظم رهبری را مطالعه میکردید این حرفها را نمی زدید بسیج متعلق به همه کسانی است که دل در گرو این نظام دارند من خودم اگر چه سعادت حضور در برنامه های بسیج را ندارم ولی خودم را یک بسیجی وعاشق نظام وولایت می دانم
امين
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۲
1
مطمين باش جبهه هم بوده چون بچه جنوبه و جنوبيا كلا جبهه بودن.روحاني متشكريم
ناشناس
اکر داشت تا حالا شاید صد بار در سخنرانی هایش میگفت!!!!!!!!!!!!!!!!!