کد خبر: ۴۸۰۳۳
تعداد نظرات: ۳۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۲
یک منبع آگاه خبر داد

تلاش اصلاح‌طلبان افراطی فارس برای برگزاری یک همایش معنادار/ دوپینگ سیاسی برای مانور قدرت در مقابل دیدگان استاندار

گفته می‌شود که اصلاح‌طلبان فارس قصد دارند بزودی همایشی را به منظور بالابردن وزن سیاسی خود جهت تحت فشار قرار دادن استاندار برگزار کنند.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، اواخر آذرماه، همایشی با عنوان «بیم ها و امیدها» با حضور 900 اصلاح طلب فارس در جهاد دانشگاهی شیراز برگزار می شود.
به گفته یک منبع آگاه، اصلاح طلبان افراطی فارس برای این همایش از معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور دعوت کرده اند تا سخنران میتینگ سیاسی آنها باشد. به نظر می‌رسد این طیف از اصلاح طلبان اهداف خاصی از برگزاری این همایش دارند.

دوپینگ سیاسی افراطیون فارس با «ابتکار» برای قدرت نمایی به استاندار

انتخابات 92، هر چقدر که تعداد مهره ‌های زیاد اصول‌گرایان برای کرسی ریاست جمهوری را به رخ کشید، از آن‌ سو فقر کاندیداهای اصلاح‌طلب خوش‌سابقه که در فتنه 88 در مقابل نظام نایستاده باشند را نیز عیان کرد. «عارف» یکی از آن‌ها بود که اصلاح‌طلبان را به یاد خاتمی می‌انداخت اما دو مشکل بزرگ داشت؛ نه مقبولیتی داشت و نه به هاشمی نزدیک بود. لذا فشارها آغاز شد تا عارف به نفع روحانی کنار رود و همین هم شد. روحانی اما گزینه اصلی افراطیون نبود. آن‌ها او را می‌خواستند تا پشت عبای او، آهسته‌تر از قبل بر طبل ضدیت با نظام بکوبند؛ نقشه‌ای که البته حالا اگرچه در برخی حوزه‌ها عملی شده اما در یک چارچوب تحلیلی کلان، اعتدال روحانی بر نقشه‌های موذیانه افراطیون چربیده است. اما از آن‌جا که افراطیون معمولا حیات‌‌شان در افراطی‌گری است، سکوت نکردند. فشارهای بسیاری در لایه‌های مختلف مدیریتی بر دولت روحانی وارد آوردند تا بلکه بتوانند به قدرت برسند. خاتمی که بازی قدرت را بیشتر از آن‌ها می‌دانست اگرچه توصیه کرد که اکنون وقت نقد دولت روحانی نیست اما کلام او ظاهرا نتوانست قدرت‌طلبی تندروها را آرام کند ... و فشارها هم‌چنان ادامه دارد.

این داستان تاسف‌انگیز رادیکال‌ها در کشور، در استان فارس هم جریان دارد. تلاش‌های افراطیون برای استاندار کردن یکی از خودشان که از قضا قبل‌ترها و در زمان اصلاحات، ردای استانداری را هم بر تن کرده بود، به جایی نرسید و کسی به استان آمد که می‌توان او را یک اصلاح‌طلب اعتدال‌گرا نامید. نه این‌که انتصابات سید محمد احمدی استاندار جدید فارس خالی از اشکال نیست اما منصفانه نیست او را از اعتدال دور دانست. این اعتدال ولی واکنش افراطیون فارس را برانگیخته. آن‌ها که شکم‌های خود را از صبح شنبه پس از انتخابات ریاست جمهوری صابون زده بودند، حالا انگار به در بسته خورده‌اند. گزینه‌های آن‌ها برای مسئولیت‌های مختلف از سوی استاندار رد شده و آن‌گونه که پیداست، استاندار بر مشی اصلاح‌طلبانه اعتدال‌گرای خود اصرار بیشتری دارد تا حشر و نشر با افراطیون سهم‌خواه. این در بسته اما آیا باز خواهد شد؟ اگرچه برای پاسخ به این سوال باید منتظر گذشت زمان بود اما افراطیون برای باز کردن این در از هر ابزاری استفاده کرده و می‌کنند.

حالا که مشخص شده است اصلاح‌طلبان فارس البته با محوریت افراطیون در تلاش‌اند تا جلسه‌ای را با حضور معصومه ابتکار و با سر و صدای زیاد برگزار کنند، می‌توان بیشتر از قبل به یقین رسید که در مشی افراطیون فارس، سکوت و اعتدال جایز نیست. در بسته باید باز شود حتی اگر شده با دوپینگ سیاسی حاصل از به رخ کشیدن خود با حضور ابتکار در شیراز. آن‌ها می‌خواهند قدرت مانور خود را به استاندار نشان دهند تا بلکه او مبهوت نفوذ آنان شود. آیا استاندار این‌گونه خواهد شد؟

انتهای پیام/523/3

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
5
برای شما خیلی زشته که رسانه هستید و به ی قشر بی احترامی میکنید. شما وظیفتون فقط خبر هست. نکته بعد این هست که مانند شماها شکمشونو صابون زده بودند. وگرنه به انتصابات اخیر نگاه کنید تا متوجه بشید. البته اگر تحلیلگر باشید.
مدیر سایت
مدیر سایت
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
با سلام
ممنون از اظهار نظر شما مخاطب محترم
با توجه به ماهیت «پایگاه های تحلیـــلی - خبری» ماموریت و هدف اصلی این سایت ها تحلیل و تفسیر اخبار و وقایع است نه صرفا کار خبررسانی. موفق باشید
علیرضا فرشته
استاندار محکم در مقابلشون ایستاده
ولی اونا از رو نمی رن و سهم خواهی می کنن.
زیاده خواهان واقعی توی هر دوره ای هستن
متاسفم برای خودمون که به جای داشتن توقع کاری سهم خواهی می کنیم.
ناشناس
راست می گی استاندار محکم در برابر خواست اکثریت مردم ایستاده. اینا اشتباه میکنن سهم خواهی می کنن
جرس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
4
حرف مفت داری می زنی ها....!!!!
ساناز و الناز
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
1
... بدبختی رای جمع کردن برای روحانی مال ما بود حالا این بی .... معرفتها که اون موقع حاضر نبودن پاشون رو توی ستاد بذارن اومئن سینه چاک شدن.
دولت روحانی رو مثل زمان سید بدبخت می کنن.
یادمه آقای م به ما فحش می داد که چرا می خواید به این عنصر نفوذی راستی ها رای بدید حالا شده آتیش بیار معرکه و ...
دروغ و دروغ و دروغ ماهیت اصلی این افراده. همین
ناشناس
از ذات کلامتون بر میاد از اردوگاه راستید شما تمام تلاشتون رو روی برادر ارزشی جنابآقای دکتر جلیلی گذاشتید و همه رو تهدید می کردید.حالا چی شده؟!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
6
وجدانا اینها که بعنوان اصلاح طلب هجوم آورده اند چند نفرشون یک کلمه برای روحانی تبلیغ کردند اکثریت قریب به اتفاق از شنبه 25خردادماه سر درآوردند و طرفدار روحانی شدند .
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
2
شما چرا یقه تونو جر میدید به شما چه شما خبرتونو بزنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
1
ازادی یعنی برگزاری هر نشستی و بیان دیدگاهها در چارچوب قانون
ناشناس
آخه مساله اینه که قانون رو مجلس و دولت تعیین نمیکنن این آقایون تعیین کننده هستند
معتدل
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
5
اشتباه اصلاح طلبان در این استکه پیروزی آقای روحانی را اشتباها پیروزی خود فرض کرده اند! در حالی که آقای روحانی بارها اعلام کرده اند که متعلق به هیچ جناحی نیستند.مردم هم دیگر از این جناح بازیها واقعا خسته شده اند مخصوصا از جناح اصلاحات که بخواهند یا نخواهند ننگ فتنه سال 88 تا ابد بر پیشانی آنان خواهد ماند مگر آنگه از سران فتنه اعلام برائت کنند.در هر حال سهم خواهی این افراد از دولت آقای روحانی واقعا نفرت انگیز است!
ناشناس
راست می گی بخدا ما نمیدونستیم کسی که از هاشمی و خاتمی دفاع می کنه از شماست
انتی فتنه
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
3
از آقای استاندار معتدل و ولایتمدار سپاسگزاریم که نگذاشت عناصر افراطی همچون حاجات نیا ، اسکندرپور ، جواد جمشیدی پست بگیرن
ناشناس
ایشان یکی از بزرگتری مشکلاتی که داشتن برای زودتر معرفی شدن اثبات همین موضوع بود
دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
3
جالب است که اصلاح طلبانی که تا جند ماه قبل از انتخابات هر یک به گوشه ای خزیده و با نظام اسلامی قهر کرده بودند و حتی زمزمه تحریم انتخابات از اردوگاه آنان به گوش میرسید،حالا توقع دارند همه مقدرات نظامی که با نثار خون صدها هزار شهید بر پا شده است،بدست آنان سپرده شود!!!
ناشناس
عزیزدل برادر نثار خون شهدا مال زمانی است که چپ و راستی نبود و همه پیرو اسلام ناب بودند و از هر دو گروه در این ایثار حضور داشتند پس خیلی برای سوء استفاده هاتون از خون شهدا مایه نذارید.تعداد شهدا آنقدر هست که از هرخانواده یکی دونفر به این فیض نایل شده باشند
شاکر
Germany
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
1
اولا همه خوب میدانید اکثریت قریب به اتفاق ارا اقای روحانی از طرف اصلاح طلبان بود ثانیا چرا شما در مقابل کسانی که در دولت قبل شکمشون روصابون زدند والبته حداکثر سو استفاده روکردند سکوت کرده بودید .(اختلاس 3000000000000البته اگر بتونید عدد رو بخونیدایضا پاداش های صد ملیونی که اخیرا خیرش درز کرده ایضا 16000000000دانشگاه ایرانیان پاکترین دولت تاریخ وهزاران مورد دیگر)
ناشناس
استغفرالله ایشان در راستای اهداف مقدسی دست به این امر زده اند پس نباید در موردشان حرفی زد.(اردوگاه جناح راست همه کارهاشان توجیه شده است)
dr faze
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
0
tafakkore eslahtalaban nejate jamea ast
حسین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
0
شیرازه جان چرا نمی بینید که اصلاح طلبان به جای اعتدال چه تاخت و تازی در استان فارس نمی کنند ما که می بینیم این حرفهای کهنه دیگر به درد خودتان می خورد ما اصولگرایان جنوب فارس در حال سوختنیم
ناشناس
با این روالی که استاندار دارند به زدی شماهم خنک می شوید
reza janipour
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
2
ما به اصلاح طلبانی همچون مهندس اسکندر پور. حاجات نیا . و مرد غیرتی و کسی که بیشتر رنج انتخابات تحمل کرد مهندس جواد جمشیدی افتخار می کنیم. اتفاقا باید از وجود این عزیزان به نحو شایسته جهت خدمت به مردم استفاده بشود.
ناشناس
اتفاقا من از دست مهندس جمشیدی به جهت تحمیل این استاندار به استان دلگیرم. ایشان به هیچیک از تعهداتشان به اعتدال و اصلاحات پایبند نبودند
فتنه مادر زنمه
آقای جمشیدی فقط دیپلم دارند چطوره میگید مهندس؟ مگه مهندس نباید در یکی از رشته های کارشناسی مهندسی مدرک گرفته باشه؟
علی
آقای جانی ژور ٰ جمشیدی قول فرمانداری داراب رو بهت داده یقه براش جر میدی؟ راستشو بگو
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
2
سلام
دوستان وجناب آنتی فتنه روزی که این آقایان اسکندرپور -حاجات نیا وجمشیدی ازجان ودل مایه گذاشتن شما فتنه های بین المللی رقم میزدید انشاالله آنتی خویش شوید مملکت آباد خواهد شد
ناشناس
این بزگواران چنان پیله ای به دور خود طنیده اند که هیچ کس را به جز خود نمی بینند
آنتی محمد
آره برای به دست آوردن سرمایه های میلیاردی در آذران پلاستیک و موسسه تلاش و خورشید و............ خیلی خون دل خوردن
ضد
آقاجان خودمونیم این آقایون توی 8 سال گذشته میلیاردر شدن از آدران پلاستیک گرفته تا صدها شرکت و موسسه ی دیگر / میشه از این راه هایی که از جون و دل مایه گذاشتن و سرمایه دار شدن یاد ما هم بدن؟/راستی چه نقشه هایی برای پست های آینده برای افزایش ثروتشون دارن؟
صوت المستضعفین
Kazakhstan
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
1
ذات خشونت در اصلاحات
http://www.mostazafin.tv/latest-video/video/1067_
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
1
آقای استاندار هم مثل بسیاری دیگر دنبال فرصتی برای استاندار شدن بودند و اینک تنها راه حفظ خود را باج دادن به راستی ها میدانند
آرش
United States of America
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
0
شما اگر تو کلامتون صادق بودید بر ضد شیرازنا شکایت نمی کردید به نظرم صفحه های شبکه های اجتماعی شیرازنا از شما زیباتر خبر میزنه، لااقل اگر نقد میکنه نقدش منصفانست، شما تو عمل انصاف ندارید چه برسه به خبر. و میدونم که فید من منتشر نخواهد شد چون ماهیت شما اینه،گفتم شاید به خودتون بیاید.
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲
0
کم ازاین نزاع ها سیاسی کشور ضربه خورده حالا شما افتادید به جون هم به هم اهانت می کنید به خاطر دنیای یکی دیگه چپ یا راست ..حیف شما ها نیست می شه بگید دراین بازی سیاسی شماکجا قرار دارید ازاین مقام چی به شم می رسه اگر هیچی فکرمی کنید ارزش داره به خاطر اینا خاط رخود مکدر کنید به خدا حیف شماست ا