کد خبر: ۴۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز هشدار داد:

تکدی گری در شیراز دارای مافیای قدرتمندی است!

شهروندان فهیم شیرازی باید بدانند که تکدی گری دارای مافیای قدرتمندی است که با برنامه ریزی و نه از روی نیاز واقعی، این اقدام زشت را حرفه خود قرار داده و از حس نوع دوستی مردم سوءاستفاده می کنند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، معاون فرهنگی و اموراجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به شکل گیری شیوه های جدید تکدی گری گفت: شهروندان باید نسبت به ترفندهای مافیای تکدی گری آگاه باشند و در زمینه ساماندهی متکدیان، شهرداری را یاری دهند.

محمد فرخ زاده با اشاره به تغییر روش برخی متکدیان برای اخذ پول از مردم، اظهارداشت: مردم و مسئولان باید با آگاهی از این ترفندها، جلوی گسترش این آسیب اجتماعی را در شهری که مزین به نان سومین حرم اهل بیت (ع) است، بگیرند.

وی با اشاره به قلب رئوف شهروندان و حساسیت‌های عاطفی، مذهبی و ملی مردم ایران به ویژه شیراز، تصریح کرد: شهروندان فهیم شیرازی باید بدانند که تکدی گری دارای مافیای قدرتمندی است که با برنامه ریزی و نه از روی نیاز واقعی، این اقدام زشت را حرفه خود قرار داده و از حس نوع دوستی مردم سوءاستفاده می کنند.

فرخ زاده با تاکید براهمیت نقش دستگاه های حاکمیتی به عنوان هماهنگ‌کننده بین بخشی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و به عنوان مسئول ناظر، خاطرنشان کرد: نباید با اجرای برنامه های مقطعی، از اجرای برنامه های بلند مدت در طول سال برای ساماندهی امور مربوط به متکدیان، غافل شد و این موضوع با اقدامات سلبی و ایجابی قابل مدیریت کردن است.

معاون فرهنگی و اموراجتماعی شهرداری شیراز با بیان اینکه متکدیان خیابانی نه به خاطر برطرف کردن نیازهای زندگی فردی بلکه به خاطر زیاده خواهی دست به این عمل زشت می زنند، اظهار داشت: شهروندان شیرازی باید بدانند که با کمک کردن به این افراد که به راستی نیازمند نیستند، باعث بروز چه مشکلاتی برای شهر می شود.

فرخ زاده ضربه به بدنه اقتصاد، غافل شدن از نیازمند واقعی، زشت شدن چهره اجتماع، بدبینی و بی اعتمادی مردم به مسئولان و ... را از جمله این مشکلات ذکر کرد و گفت: یکی از دلایل رشد تكدى گرى در جامعه و موفق نبودن طرح هایى همچون ساماندهى متكدیان، عدم آموزش فراگیر توسط آموزش و پرورش، صدا و سیما، جراید و رسانه ها و دستگاه های متولی کمک به نیازمندان همانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و خیریه ها، دانشگاه ها و ... و كمك مردم به نیازمندان غیر واقعى است.

نظرات بینندگان