کد خبر: ۴۸۲۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۱۷ آذر ۱۳۹۲
پاسخ رئیس‌جمهور «مودب» آمریکا به ابراز لطف روحانی:

تحریم‌ها باعث شد رئیس‌جمهور ایران رای بیاورد!

این اظهارات توهین آمیز رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌تواند دلیل محکمی برای اثبات دروغگویی و نفاق طرف غربی باشد که حتی در واکنش به اظهارات مودبانه و تمجید آمیز دکتر روحانی....
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، هنوز چند روز از سخنان رئیس‌جمهور کشورمان مبین بر اینکه «اوباما را رئیس‌جمهوری مودب و باهوش می‌دانم»، نگذشته است که رئیس‌جمهور ایالات متحده در اظهاراتی بی‌ادبانه و عجیب، انتخاب آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را به دلیل تاثیرگذاری تحریم‌ها دانست ومدعی شد که روی کار آمدن روحانی به این معنی نیست که باید به او اعتماد کنیم.

به گزارش رجانیوز، باراک اوباما که روز شنبه ۷ دسامبر در میان گروهی از حامیان اسرائیل سخن می‌گفت، در عین حال تاکید کرده است که اگر ایران به توافق پایبند نماند، تحریم‌ها را افزایش می‌دهد و آمادگی برای گزینه نظامی هم وجود دارد. 

رئیس‌جمهوری آمریکا در «انجمن سابان»، یک نهاد فکری در واشنگتن، با دفاع از توافق ژنو گفت که این بهترین روش برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است. 

باراک اوباما با اشاره به خواست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که می‌گوید هیچ فعالیت غنی‌سازی نباید در خاک ایران صورت بگیرد، گفت که برچیده‌شدن کامل برنامه هسته‌ای ایران، با دنیای واقعیت فاصله دارد. 

وی گفت که با وضع محدودیت‌ها و بازرسی‌ها، «می‌توانیم یک توافق نهایی را مد نظر داشته باشیم که تضمین کند حتی اگر ایران غنی‌سازی سطح پایین داشته باشد، در عمل نخواهند توانست به توانایی تولید سلاح اتمی برسند.»

باراک اوباما در عین حال بر موضع قبلی دولت آمریکا تاکید کرد که در توافق اولیه در ژنو «هیچ‌چیز درباره حق ایران برای غنی‌سازی نیست». 

باراک اوباما تاکید کرد که درباره نحوه برخورد با برنامه هسته‌ای ایران، با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، اختلاف‌نظر دارد. 

رئیس‌جمهور آمریکا در توضیح یکی از نقاط اختلاف دیدگاه خود با آقای نتانیاهو گفت: «این تصور که ایران، با وجود همه آن‌چه درباره تاریخش می‌دانیم، صرفا با تحریم‌های بیشتر و تهدید نظامی نگران‌تر می‌شود و نهایتا می‌گوید ما تسلیم شدیم، به نظرم با درکی که ما از مردم ایران و حکومت ایران داریم، درست نیست.» 

باراک اوباما تاکید کرد که حسن روحانی جزئی از نظام ایران است ولی نباید انتخاب او را دست‌کم گرفت

رئیس‌جمهوری آمریکا اشاره کرد که گفته شده است هیچ فرقی بین محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی نیست جز اینکه آقای روحانی چهره مثبت‌تری دارد. او گفت چنین دیدگاهی، بی‌توجهی به تغییر سیاست در ایران است که در انتخابات ریاست جمهوری امسال رخ داد. 

باراک اوباما در پایان سخنان خود گفت: «روی کار آمدن روحانی به این معنی نیست که باید به او اعتماد کنیم؛ چرا که تحریم‌های غرب علیه ایران موجب انتخاب ریس جمهور جدید در ایران شد. روشن است که حسن روحانی هم جزئی از نظام ایران است و به نظرم باید فرض کنیم که ایدئولوژی او هم خصومت با آمریکا و اسرائیل است ولی او همچنین میل مردم ایران به تغییر جهت را نمایندگی می‌کند و نباید این تغییر را که مردم ایران می‌خواهند با جهان تعامل کنند، دست‌کم بگیریم یا رد کنیم.» 

این اظهارات توهین آمیز رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌تواند دلیل محکمی برای اثبات دروغگویی و نفاق طرف غربی باشد که حتی در واکنش به اظهارات مودبانه و تمجید آمیز دکتر روحانی، این سخنان توهین آمیز و تند را درباره شخصیت رئیس‌جمهور کشورمان بیان می‌کند. 

گفتنی است پیش از این رهبر معظم انقلاب نیز در برهه‌های مختلف از جمله ۱۲ آبان ماه سال جاری با اشاره به این مساله مهم، فرموده بودند: «مسئله این است که دشمنى آمریکا با ملّت ایران و با جمهورى اسلامى اصلاً حول محور هسته‌اى نیست؛ این خطا است اگر خیال کنیم که دعواى آمریکا با ما سرِ قضیّه‌ى هسته‌اى است؛ نه، قضیّه‌ى هسته‌اى بهانه است؛ قبل از اینکه مسئله‌ى هسته‌اى مطرح باشد، همین دشمنى‌ها، همین مخالفت‌ها از اوّل انقلاب بود؛ اگر یک روزى هم مسئله‌ى هسته‌اى حل شد - فرض کنید جمهورى اسلامى عقب‌نشینى کرد؛ همان‌که آن‌ها می‌خواهند - خیال نکنید مسئله تمام خواهد شد؛ نه، ده بهانه‌ى دیگر را به‌تدریج پیش می‌کشند: چرا شما موشک دارید؟ چرا هواپیماى بدون سرنشین دارید؟ چرا با رژیم صهیونیستى بدید؟ چرا رژیم صهیونیستى را به رسمیّت نمى‌شناسید؟ چرا از مقاومت در منطقه‌ى به قول خودشان خاورمیانه حمایت می‌کنید؟ و چرا؟ و چرا؟ و چرا؟ مسئله این نیست که این‌ها سرِ قضیّه‌ى هسته‌اى با جمهورى اسلامى اختلاف پیدا کرده باشند؛ نه، تحریم آمریکا از اوّل انقلاب شروع شد... مسئله مسئله‌ى دیگرى است؛ [مسئله این است که‌] ملّت ایران به خواسته‌هاى آمریکا نه گفت، ملّت ایران گفت آمریکا علیه ما هیچ غلطى نمی‌تواند بکند. این‌ها با موجودیّت جمهورى اسلامى مخالفند، با نفوذ و اقتدار جمهورى اسلامى مخالفند.»

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
صوت المستضعفین
Kazakhstan
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲
0
تیزر دومین سوگواره های بین المللی عاشورایی
امعه ایمانی مشعر حلقه ای دوستانه برای حضور هیأت های کشور عزیزمان است که با پیوستن روزافزون هیأت های حسینی می رود تا محفلی بزرگ برای همدلی و همسویی همه هیأت های سراسر کشور باشد. مهمترین تاثیر این جامعه بزرگ ایمانی، ایجاد فرصت های یکسان برای تمام هیأت ها در سراسر کشور است که امکان پیشرفت کمی و کیفی، هم افزایی و نزدیک شدن هرچه بیشتر همه اعضا را برای نیل به جایگاه هیأت تراز انقلاب اسلامی فراهم میکند. ایده اولیه برگزاری "سوگواره های عاشورایی عکس و پوستر هیأت" از مدت ها قبل در ذهن بچه های جامعه ایمانی مشعر شکل گرفته بود و از محرم 1434 (1391) رسما کار خود را آغاز کرد. سوگواره قرار بوده وهست که بین هنرمندان وهیأت ها ارتباط و تعاملی برقرار کند و زمینه را برای شناسایی، سازماندهی و رشد استعدادهای نهفته در هیأت ها فراهم کند.
ویژگی منحصر به فرد این سوگواره ها مخاطب قرار دادن هنرمندان هیأتی است و پخش پوسترهای اطلاع رسانی این سوگواره ها در چهار هزار هیأت و امام زاده گویای این مطلب است. استقبال کم نظیر و خلاقانه هنرمندان هیأتی تاییدی شد بر لزوم کارهای جدی تر در این عرصه و به یاری خداوند نقطه شروعی خواهد بود در به کارگیری هرچه بیشتر هنر در خدمت به دین و هیات ها و امتداد تلاش در مسیر جریان سازی هیات تراز انقلاب اسلامی
مشاهده فراخوان سوگواره های عاشورایی
http://mostazafin.tv/latest-video/video/1072_