کد خبر: ۴۸۳۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۲

۲۶ آذرماه؛ زمان بهره برداری از ترمینال امیرکبیر/ترمینال کاراندیش به فلکه گل سرخ منتقل می شود

در راستای ساماندهی‌ ترمینال مسافربری به خارج از شهر‌ها برای ساخت پایانه مسافربری امیر کبیر تاکنون ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده و ۲ میلیارد تومان دیگر برای سال آینده این پروژه در نظرگرفته شده است.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، مدیر عامل سازمان پایانه‌ها مسافر بری شهر داری شیراز با بیان اینکه هیچ‌گاه نمی‌توان پایانه‌های مسافربری را به صورت کامل از شهر‌ها خارج کرد، گفت: از ساخت آخرین ترمینال مسافربری در شهر شیراز ۱۴ سال است می‌گذرد و با وجود افزایش جمعیت در شهر‌ها و گستردگی آن‌ها تا کنون هیچ مصوبه‌ای در خصوص ترمینال‌های مسافربری وجود نداشته است.

دبیری در جمع خبر نگاران گفت: در راستای ساماندهی‌ ترمینال مسافربری به خارج از شهر‌ها برای ساخت پایانه مسافربری امیر کبیر تاکنون ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده و ۲ میلیارد تومان دیگر برای سال آینده این پروژه در نظرگرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: پایانه جدید امیرکبیر در محدوده جنوب غربی شیراز و در زمینی به مساحت سه و نیم هکتار و زیربنای پنج هزار و ۳۰۰ مترمربع احداث شده است.

 مدیر عامل سازمان پایانه‌های مسافربری ضمن اشاره به اینکه در فازهای بعد پایانه امیر کبیر شاهد احداث هتل و مجتمع تجاری در این مکان خواهیم بود اظهار کرد: زمان افتتاح این ترمینال مسافربری که در محل قدیم پلیس راه جاده بوشهر –شیراز ۲۶ آذر جاری روز حمل و نقل و رانندگان، به بهره برداری خواهد رسید است و همزمان با این افتتاح عملیات احداث پایانه سعدی نیز در شمال شرق شیراز و درمحور شیراز – خرامه آغاز خواهد شد

دبیری ضمن اشاره به اینکه مراحل طراحی ترمینال کاراندیش تا هفته آینده به پایان می‌رسد اظهار داشت: جانمایی‌ای ترمینال در فلکه گل سرخ در نظر گرفته شده است

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری شیراز گفت: با توجه به دردست احداث بودن آزاد راه شیراز - اصفهان و تغییرمسیراین محوراز شمال به غرب، پایانه شهید کاراندیش نیز ظرف دو سه سال آینده از مکان کنونی به مکان جدید منتقل خواهد شد.

دبیری ضمن اشاره به اینکه تقریبا روزانه ۵۰ هزار نفر مسافر از شیراز خارج و وارد می‌شوند خاطر نشان کرد: روزانه تعداد یکهزار و ۲۰۰ سرویس اتوبوس از طریق پایانه کاراندیش، ۱۱۰ سرویس اتوبوس از طریق پایانه امیرکبیر و ۲۵۰ تا ۳۰۰ سرویس اتوبوس و مینی بوس از طریق پایانه شهید مدرس مسافر جابجا می‌کنند.

دبیری بیان داشت: زمانی حضور دلالان برای جذب مسافر در ورودی ترمینال کار اندیش به عنوان یک معضل وجود داشت که امروزه این موارد دیده نمی‌شود و در صورت گزارش در این خصوص با شرکت‌های مسافرری برخورد می‌شود.

وی عنوان کرد: متاسفانه فعالیت مسافر برهای شخصی درون استانی در اطراف پایانه‌های مسافربری که استاندار لازم برای فعالیت را ندارد تبدیل به یک معضل شده است که برای ساماندهی این وضعیت جلسه‌ای با مدیر عامل سازمان حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راهور برگزار شد که تا کنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.
دبیری ضمن اشاره به اینکه فضاهای باز باعث بروز تخلفات در پایانه کاراندیش شده ابراز داشت: گرانی اجناس عرضه شده در غرفه‌های پایانه‌های کار اندیش مهم‌ترین گزارشات و شکایات مردمی است که تا کنون در برخورد با این وضعیت مواردی پلمپ شده است و همچنین با ارائه گزارشات گرانفروشی می‌توانیم جلوی تخلفات فضای باز را ببندیم.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲
1
سلام.بعضی جاهای مطلب کلمه ترمینال آمده است در حالی که کلمه فارسی آن پایانه است لطفا تصحیح کنید
عبدالرحیم فرجزاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲
2
به راننده ها یک سی دی سخنرانی مذهبی بدهید که در اتوبوس ها در کنار فیلم هایی که الان نشان داده می شود 15 دقیقه هم سخنرانی گوش بگیرند ان وقت ببینید چقدر اثر مثبت دارد