کد خبر: ۴۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۲

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان: آماده تعمیر هواپیماهای جت فالکون هستیم

هواپیمایی آسمان علاوه بر ارائه خدمات در امور مختلف هواپیمایی از جمله حمل بار و مسافر، در زمینه نگهداری و تعمیر 5 نوع هواپیمای این شرکت و انواع دیگر هواپیما به سایر شرکت‌های هواپیمایی هم خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان گفت: متخصصان پر تلاش ما در پایگاه شیراز موفق شدند هواپیماهایی را که برای چک‌های سنگین (اورهال) به خارج از کشور می‌رفت و هزینه‌های سنگینی را به ملت تحمیل می‌کرد با دستان پرتوان خود تعمیر کنند.

عباس رحمتیان در جمع خبرنگاران در فرودگاه شهید دستغیب شیراز اظهار کرد: پایگاه جنوب هواپیمایی آسمان در شیراز مهم‌ترین پایگاه ما است که تبلور خدمات آن را نه تنها مردم کشور بلکه مردم سایر کشورهای حوزه خلیج فارس نیز به خوبی احساس می‌کنند و اکنون متخصصین این شرکت با تلاش خود توانستند نیاز کشور به متخصصین خارجی را کاهش دهند.

وی با اشاره به شرایط سخت تحریم‌ها و محدودیت‌های ایجاد شده برای شرکت هواپیمایی آسمان، عنوان کرد: تعمیر و اورهال هواپیمای ATR که ساخت شرکت فرانسه است، حاصل تلاش بیش از 3 ماه کارشناسان این شرکت است که توانستند تست‌های پروازی هواپیما را به خوبی انجام دهند و آن را برای عملیات پروازی آماده کنند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان اذعان کرد: با تعمیر این هواپیما در پایگاه شیراز از خروج بیش از 200 هزار دلار ارز از کشور جلوگیری و 500 میلیون تومان صرفه‌جویی اقتصادی شد.

رحمتیان با اشاره به سابقه خدمات گسترده شرکت هواپیمایی آسمان در بخش حمل و نقل هوایی و این صنعت اظهار داشت: آسمان ایر از ادغام چند ایرلاین در سال 59 تشکیل شد که تا قبل از سال 81 اداره آسمان بر عهده دولت بود و پس از آن به صندوق بازنشستگی کشور واگذار شد.

وی با بیان اینکه هواپیمایی آسمان در طول خدماتش پس از انقلاب، منشاء تحولات بزرگی بوده است، گفت: هواپیمایی آسمان علاوه بر ارائه خدمات در امور مختلف هواپیمایی از جمله حمل بار و مسافر، در زمینه نگهداری و تعمیر 5 نوع هواپیمای این شرکت و انواع دیگر هواپیما به سایر شرکت‌های هواپیمایی هم خدمات ارائه می‌دهد.

رحمتیان با اعلام اینکه آماده ارائه خدمات به نهادهای دولتی و ارگان‌های نظامی نظیر تعمیر هواپیماهای جت فالکون هستیم به سایر شرکت‌های هواپیمایی هم توصیه کرد که به جای خارج کردن ارز از کشور به هواپیمایی آسمان اعتماد کنند و از خدمات تعمیر و نگهداری این شرکت بهره ببرند.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان با بیان اینکه برای اولین بار روی ایرباس 340 چک 24 ماهه انجام داده و آن را وارد سیستم تعمیر و نگهداری کردیم، خبر داد: هفته آینده این هواپیما با شکل و ظاهری جدید وارد عرصه خدمات‌دهی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان افزود: این شرکت کادر تخصصی و خلبانان حرفه‌ای دارد که به مناطق محروم و فرودگاه‌های پرواز خدمات می‌دهد.

معاون فنی هواپیمایی آسمان پایگاه فارس هم گفت: پایگاه شیراز در خاورمیانه، تنها پایگاهی است که مجوز ارائه خدمات تعمیر و نگهداری هواپیمای ATR را دارد و سایر کشورهای خاورمیانه می‌توانند برای دریافت این خدمات به پایگاه شیراز مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: توانایی و تخصص پرسنل هواپیمایی آسمان زبانزد است و 20 نفر از متخصصین توانستند در مدت زمان کوتاهی پروسه تعمیر هواپیمای ATR و تعویض گیربکس موتورهای آن را انجام دهند.

راه‌اندازی پرواز مستقیم لار به نجف

مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان منطقه جنوب هم از پرواز مستقیم لار به نجف خبر داد و گفت: با هماهنگی های انجام شده در تاریخ یکم دی ماه سال جاری برای اولین بار پرواز مستقیم لار به نجف توسط شرکت هواپیمایی آسمان انجام خواهد شد.

عباس حسینیان با بیان اینکه در حال حاضر 370 مسیر پروازی در هفته منطقه توسط شرکت هواپیمایی آسمان انجام می شود، گفت: اکنون در پایگاه جنوب، 48 مسیر پروازی داخلی و 17 مسیر پرواز خارجی داریم که در صورت اضافه شدن هواپیما به پایگاه‌های هوایی به 50 مسیر داخلی و 20 مسیر خارجی افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان منطقه جنوب ادامه داد: پرواز به کوالالامپور، بانکوک نیز راه اندازی خواهد شد و به زودی پرواز به اروپا نیز از شیراز توسط شرکت آسمان انجام می شود.

وی اعلام کرد: در صورت مجوز دولت، خلبانان و پرسنل هواپیمایی آسمان آماده خدمات‌دهی گسترده‌تر هستند.

انتهای پیام/523/4

نظرات بینندگان