کد خبر: ۴۸۷۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر:

وضعیت برخی پروژه ها در سطح شهر سؤال برانگیز است

اگر پروژه ای با صرف هزینه چند میلیارد تومانی اجرا شود و بهره برداری مؤثر اتفاق نیفتد و یا عامل ایجاد مشکل برای شهروندان شود باید پاسخگو باشیم.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در صحن علنی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته حمل و نقل اظهار داشت: گرچه سرعت اجرای برخی پروژه ها مطلوب بوده اما وضعیت و شرایط برخی پروژه ها در سطح شهر سؤال برانگیز است. شروع پروژه ای در تقاطع بلوار بوستان و سرداران در بیش از یک سال گذشته و عدم پیشرفت قابل توجه این پروژه از جمله این موارد است.

 احمدرضا نقیب زاده تصریح کرد: باید توجه داشت که با چه معیاری پروژه ای در شهر زودتر از موعد به بهره برداری می رسد ولی پروژه ای که در منطقه گردشگری بین المللی شهر و مسیر یک بزرگراه درون شهری است تعطیل است. جای سؤال است که پروژه ای که می بایست تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد پیشرفت فیزیکی قابل توجهی نداشته است.

وی اظهار داشت: موضوع جابجایی تأسیسات دلیل موجهی نیست زیرا در تمام پروژه ها چنین شرایطی را داشته‌ایم باید دید با چه توجیهی یک کیلومتر از یکی از مسیرهای اصلی شهر مسدود شده بطوریکه ترافیک کیلومتری در بلوار سرداران ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا با اشاره به صحبت های شهردار شیراز مبنی بر اینکه پروژه ها را حتی در حین اجرا با مهندسی ارزش ارزیابی می کنند افزود: آیا این پروژه مشمول ارزیابی برای تسریع در اجرا نمی شود؟ با این وضعیت و مسدود شدن حرکت به سمت آرامگاه سعدی قطعاً مشکلات زیادی برای گردشگران در ایام نوروز سال آینده بوجود خواهد آمد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با تقاطع های غیر همسطح احداث شده در شیراز گفت: روان سازی رفت و آمدها هدف اجرای این پروژه ها است. اگر پروژه ای با صرف هزینه چند میلیارد تومانی اجرا شود و بهره برداری مؤثر اتفاق نیفتد و یا عامل ایجاد مشکل برای شهروندان شود باید پاسخگو باشیم. 
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲
0
دقیقا با شروع کار شورای چهارم، افت پروژه های عمرانی مشهود شد! و جالب اینه که رسانه هایی که دائم به شورای سوم به خاطر طرح داشتنش (هدف 90) حالا چه خوب چه بد، انتقاد می کردند، در برابر شورای چهارم بدون برنامه هییییییچ عکس العملی نشون نمیدن! راسته که میگن قطار وقتی حرکت کرد، به طرفش سنگ پرتاب میشه...ما اسیر شعاریم و فراری از عمل!