کد خبر: ۴۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۳۰ آذر ۱۳۹۲

ده بزرگی: شب شعر عاشورای شیراز باید ثبت ملی شود

بیست و هشتمین کنگره ملی شب شعر عاشورا با عنوان «عاشورا، کربلا، امام حسین(ع) از دیدگاه امام رضا(ع)» به مدت دو شب در شیراز برگزار شد.

به گزارش شیرازه، دبیر برگزاری بیست و هشتمین کنگره ملی شب شعر عاشورا در حاشیه این همایش به خبرنگار سبحان گفت: این مراسم یکی از برنامه‌های کاملاً مردمی است که اکنون 28 سال است اجرا می‌شود و بحمدالهی هر ساله استقبال باشکوهی از سراسر کشور از آن می‌شود.

احد ده بزرگی با بیان اینکه هر سال سوژه‌ای جهت برگزاری این شب شعر در نظر گرفته می‌شود، افزود: سوژه امسال نیز «عاشورا، کربلا، امام حسین(ع) از دیدگاه امام رضا(ع)» بود که در سومین حرم اهل بیت(ع) به برادر امام رضا(ع) متوسل شدیم.

ده‌بزرگی تصریح کرد: سوژه‌های هر سال این شب شعر را از طریق سایت اعلام می‌کنیم و شاعران آئینی سراسر کشور نیز شعرهای خود را در قالب آن سوژه برای ما ارسال می‌کنند و پس از انجام داوری از آنان جهت حضور در این مراسم دعوت به عمل می‌آوریم.

این شاعر آئینی با تأکید بر اینکه در این مراسم بیشتر به دنبال کشف استعدادهای نو و باروری و شکوفایی آن‌ها هستیم، گفت: قریب 300 شعر به این شب شعر از سراسر کشور ارسال شد و از میان آن، 20 الی 30 شعر را پس از انجام داوری‌های سخت گزینش کردیم که در این شب ها سروده شد.

وی با بیان اینکه شب شعر عاشورای شیراز که اکنون 28 سال است اجرا می‌شود باید ثبت ملی شود، افزود: در سال جاری یکی از کارهای جدیدی که در این کنگره صورت گرفت این بود که شعرهای برگزیده 25 دوره این شب شعر را به صورت نرم‌افزار پیاده کرده و در این مراسم از آن رونمایی ‌شد.  

ده‌بزرگی خاطرنشان کرد: همزمان با این شب شعرها و نشست‌های علمی، نمایشگاه‌های کتاب، خط و قرآن نیز برگزار شد که این برنامه به‌همت انتشارات نویدگویی صورت گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همزمان با شب شعر در هر 2 شب، 2 نشست علمی با حضور حجت‌الاسلام سیدمجتبی حسینی، استاد مطرح معارف حسینی و محمدرضا سنگری،‌ شاعر و پژوهشگر تاریخ عاشورا برگزار شد که شاعرانی چون مصطفی رحمان‌دوست و دیگر شاعران به‌ نام کشوری در شعرهای آئینی نیز در این نشست‌ها شرکت کردند.

نظرات بینندگان