کد خبر: ۴۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۳۰ آذر ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ شنبه 30 آذر

در پرواز تهران - شیراز هواپیمایی آسمان چه گذشت؟

یکی از روزنامه‌های امروز٬ ماجرایی که در یکی از پروازهای تهران - شیراز رخ داده را منتشر کرده است.

به گزارش شیرازه امروز روزنامه‌های استان در حالی منشر شدند که جز عصر مردم، باقی آن‌ها تیتر یک خود را به مراسم معارفه رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اختصاص داده‌اند.

«خبرجنوب» به نقل از همتی تیتر زده است؛ «صنایع بزرگ فارس نفس‌های آخر را می‌کشند». اما این روزنامه دو گفتگوی اختصاصی داغ هم دارد. شهردار صدرا از مشکلات مسکن مهر گفته؛ «مسکن مهر، وصله‌ای ناجور بر تن صدرا». منوچهر قائدی معتقد است که شهر صدرا با وجود حجم انبوه مسکن‌های مهر بدون طی کردن مراحل نوزایی، بالندگی و بلوغ به یکباره حجیم شده و این بد است. اما گفتگوی دیگر به مسئله‌ای پرداخته که حالا نه تنها کشوری شده که حتی رسانه‌های ضدانقلاب هم به آن پرداخته‌اند. «زیر و بم تراژدی خودکشی یک دانش آموز شیرازی آن هم با معدل 17 و نمره انضباط عالی!» عنوان گفتگوی خبرجنوب با پدر امیراحمد قربانی، دانش آموزی است که چند روز قبل به دلیل بردن موبایل به مدرسه، از سوی مدیر اخراج و سپس خود را حلق آویز کرد. صفحه آخر این روزنامه هم به مراسم شیرازی‌ها در شب یلدا پرداخته؛ «خداحافظی با آخرین ثانیه‌های پائیز در میهمانی یلدا».

«نیم‌نگاه» امروز ترجیح داد «یک مخروبه را تحویل گرفته‌ام» را به نقل از رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس تیتر یک خود کند. اما تیتر این روزنامه برای سخنان آیت‌الله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه هم جالب است: «دگر اندیشان این روزها احساس می‌کنند می‌توانند دولت را مصادره کنند». در ستون «در شهر چه خبر است؟» نیم‌نگاه، ماجرایی احساسی در یکی از پروازهای تهران – شیراز قلمی شده است. قصه از این قرار است که وقتی هواپیما با دو ساعت تاخیر فرودگاه تهران را به مقصد شیراز ترک می‌کند، یکی از جانبازان حاضر در آن دچار کمبود اکسیژن می‌شود. اما وقتی مهماندار کپسول گاز را می‌آورد و آن را نصب می‌کند، تحت تاثیر این جانباز قرار گرفته و اشک از چشمانش جاری می‌شود.

«حاتم‌بخشی از حقوق کارگران پذیرفتنی نیست»؛ اظهار نظر هاشمی رفسنجانی در کرمان است که «افسانه» آن را در کنار «ویرانه‌ای را تحویل گرفتم» از قول همتی، تیتر صفحه اول خود کرده است. «احتمال افزایش 20 درصدی بودجه سال آینده شهرداری شیراز» دیگر تیتری است که این روزنامه به نقل از معاون اداری مالی شهرداری منتشر کرده است.

اما «عصر مردم» ترجیح داده است تا تیتر یک خود را به نقل از کاخ سفید آمریکا انتخاب کند؛ «کنگره علیه ایران تحریم‌های جدید تصویب کند، اوباما آن را وتو می‌کند». یادداشت امروز این روزنامه هم با عنوان «بگذریم که می‌گذرد» به توصیف شب یلدا در این سال‌های مدرن! پرداخته است. نکته جالب اما این‌که نویسنده طوری شب‌های یلدای این سال‌ها و دوری ازسنت‌های کهن را روایت می‌کند که انگار همه خانه‌ها «درب پارکینگ‌شان با فشار دکمه باز می‌شود» و همه «غذای فست‌فودی می‌خورند» و ...

طرح ممنوعیت تردد خودروها از نیمه دی‌ماه، انتصابات جدید در آموزش و پرورش فارس، سفر آیت‌الله خاتمی به استان فارس و ... از دیگر محورهایی است که در روزنامه‌های امروز مشاهده می‌شود.

نظرات بینندگان