کد خبر: ۴۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۴ آذر ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه 24 آذر

از استانداری که «حقوق‌دان» است تا جدایی دو ساله «نرگس» از شیراز!

یکی از روزنامه با بررسی تیتر اخبار سایت استانداری فارس٬ برای استاندار ابراز امیدواری کرده که فارس را به کانون توسعه تبدیل کند.

به گزارش شیرازه، روزنامه «افسانه» امروز تیتر یک خود را به مسئله‌ای اختصاص داد که در رسانه‌های دیگر استان ضریب چندانی نیافته است: «توزیع گسترده مواد غذایی بدون تاریخ در بازار» که از قول رئیس انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی آورده که این مواد نزدیک به تاریخ انقضاء از کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران وارد شده اند. ریس اداره بازرسی سازمان بازرگانی استان فارس هم از فعال شدن گروه‌های ویژه در سطح شهر برای برخورد با توزیع کنندگان کالای قاچاق خبر داده است. اما در ستون روزنوشت این روزنامه، یادداشتی گزارش‌گونه از اظهارات دو ماه اخیر استاندار فارس که «دکتری حقوق بین‌الملل» دارد٬  آمده است. اگرچه دقیقا مشخص نیست که نویسنده به دنبال القای چه بوده اما در نهایت ابراز امیدواری کرده که «استاندار فارس، این دیپلمات کهنه‌کار بتواند استان را به کانون توسعه تبدیل کند». برگزاری همایش «تدبیر و امید، بیم‌ها و امیدها» در شیراز، دیگر خبری است که افسانه منتشر کرده است. در این خبر حاجات‌نیا که از او به عنوان سخنگوی شورای احزاب اصلاح‌طلب فارس یاد شده، ضمن بیان اهداف و جزئیات این همایش، خیلی ظریف، خط جناحی و حزبی روحانی را از اصلاح‌‌طلبان جدا کرده است. حاجات‌نیا سعی کرده است حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی را به دلیل منطقی و با تدبیر بودن او معرفی کند نه اصلاح‌طلب بودنش.

اما «عصر مردم» امروز هم مثل دیروز سعی کرده است روح مورد تجاوز قرار گرفته توافقنامه ژنو از سوی آمریکا را به نحوی تیمار کند تا به دستاوردهای دولت حقوق‌دان خدشه‌ای وارد نشود. «اعلام حمایت پارلمان اروپا از توافق ایران و 1+5» درحالی تیتر یک این روزنامه شده است که همین چند هفته قبل و پس از توافق ژنو، اتحادیه اروپا ما را دوباره تحریم کرده بود. یادداشت امروز این روزنامه هم که ای کاش به صورت دقیق‌تر و نه در قالب یادداشت بلکه در چارچوب یک گزارش انتقادی منتشر می‌شد، به بررسی مشکلات فرودگاه شهید دستغیب شیراز اختصاص یافته و در نهایت خواستار پاسخگویی مسئولان این فرودگاه شده است.

«نیم قرن فرصت سوزی برای تدوین طرحی بی‌نتیجه در فارس» تیتر یک «خبر جنوب» است که در آن به بررسی چیستی طرح آمایش و فواید آن برای حل مشکلات استان اشاره شده است. نکته جالب این طرح این است که الان 46 سال است پرونده آن باز است! این روزنامه به خروج کارخانه روغن نباتی «نرگس» از شیراز هم پرداخته. طی جلسه‌ای که مسئولین ذی‌ربط در آن حضور داشتند، بنا شده تا دو سال به «نرگس» مهلت داده شود تا سایه‌اش را از سر شیراز کم کند. خدا کند طی این دوسال، هیچ خطری منابع گاز آمونیاک «نرگس» را تهدید نکند. امروز خبر جنوب به بدهی 25 میلیارد تومانی مشترکان تلفن همراه در فارس هم اشاره کرده است که در آن مدیر عامل شرکت مخابرات فارس گفته بدهکاران بیایند، بدهی‌شان را صاف کنند و سیم کارت رایگان از ما بگیرند! در صفحه آخر این روزنامه هم گزارشی با این تیتر منتشر شده؛ «چینی‌ها هنرهای سنتی فارس را می‌سازند»!

اگر امروز چشم‌تان به صفحه اول «نیم‌نگاه» خورد و سعی کردید نسبت شهردار شیراز با ظرف‌های پر از آجیل را دریابید، بدانید که در حال ارتکاب اشتباه بزرگی هستید! چرا که امروز صفحه‌آرای این روزنامه در اقدامی فتوشاپی و البته نادر، تصویر تمام قد شهردار را کنار ظرف‌های آجیل گذاشته تا بتواند هم از گرانی آجیل در آستانه شب یلدا بگوید و هم از قول شهردار به منع قانونی برای نگهداری متکدیان اشاره کند. حالا واقعا چه اصراری بود که آقای شهردار تمام قد روی صفحه اول بیاید؟! عاقلان دانند! نیم‌نگاه امروز فقط شهردار را مهمان خود نکرده بلکه مطلب تحلیلی شیراز با عنوان «درسی که مجمع نمایندگان فارس باید از همکاران کرد و لر و عربشان یاد بگیرند!» را هم در صفحه سه خود جا داده است.

نظرات بینندگان